روایت متفاوت آهنگساز «خواهران غریب» از فیلم مهرجویی / شکیبایی چطور «حمید» هامون شد؟



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,خندوانه

رامبد جوان دیشب در «خندوانه» میزبان ناصر چشم‌آذر بود و او از خسرو خوبان سینمای ایران بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ برنامه دیشب «خندوانه» با اجرای نمایش نیما آغاز شد و پس از آن كمدین رضا احسان‌پور به روی صحنه آمد و خاطراتی از شب خواستگاری خود را تعریف كرد.
 
در ادامه رامبد جوان قبل از معرفی مهمان برنامه بیان كرد: موسیقی جزو پدیده‌های بشری است كه در همه جا منتشر می شود و می چرخد و همه با آن ارتباط برقرار می‌كنند و می‌توانیم با آن تبادل فرهنگ داشته باشیم.
 
پس از آن ناصر چشم آذر آهنگساز را دعوت كرد كه به روی صحنه بیاید.
 
در ابتدای این گفتگو چشم آذر پس از سلام و احوالپرسی از آخرین دیدار خود با رامبد جوان در جشن خانه سینما در سعدآباد گفت و اینكه در آن زمان مرحوم خسرو شكیبایی به وی گفته كه چقدر رامبد جوان شخصیت شیرینی دارد.
 
چشم آذر ادامه داد: آمدم و با تو دست دادم و دستانم می‌لرزید اما در حال حاضر به دلیل جمع صمیمانه‌ای كه دارید، چنین حسی ندارم.
 
در ادامه از تاثیر همنشینی گفت. اینكه انسانها بنا بر همنشینی با دیگران تغییر می كنند و مثلا اگر مولانا با ویكتور هوگو ارتباط داشت، اینقدر خودخواه نبود. به دلیل اینكه به نظر من شعرهایش خودخواهانه است.

وی در خصوص آشنایی خود با خسرو شكیبایی بیان كرد: همانطور كه گفتم آشنایی آدمها با یكدیگر در آینده خودش را نشان می‌دهد. برای فیلم سینمایی «هامون» داریوش مهرجویی با من تماس گرفت و گفت برای جوان عاشق آن فیلم به دنبال یك بازیگر است و من «خسرو» را به او معرفی كردم.
 
پس از آن قطعه «مادر من» كه متعلق به فیلم سینمایی «خواهران غریب» است و آهنگسازی آن بر عهده چشم آذر بوده است، همراه با حضار خوانده شد.
 
در ادامه چشم آذر درباره اینكه ملودی چگونه خلق می‌شود، عنوان كرد: من ١٣ ساله بودم كه عمویم فوت شد. پس از آن برای وی به صورت بداهه خواندم و از آن زمان این كار را آغاز كردم. به نظر من آموختن زیباترین مرحله زندگی بشریت است و ای كاش متوجه شویم كه ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است.

در ادامه رامبد جوان اسامی از جمله داوود رشیدی، پرویز پرستویی، رضا كیانیان، عباس كیارستمی، علی حاتمی، خسرو شكیبایی و ... را از وی پرسید و از او خواست كه نظر خود را به صورت كوتاه در مورد آنها بگوید.
 
چشم آذر درباره كیارستمی گفت: من ١٩ساله بودم كه عباس كیارستمی با من تماس گرفت و گفت: دیشب از شما یك موسیقی شنیده ام و میخواهم برای ٦فیلم ٢دقیقه ای كه برای كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ساخته ام موسیقی بسازید.

این آهنگساز پیشكسوت در پایان این گفتگو گفت: اولین كنسرت من بعد از ٣١ سال كه از آمریكا برگشته ام، پارسال در ماركت باران عشق شكل گرفت و قرار است كه با اركستر ٤٥ نفری در ١٨و١٩ مرداد در تالار وحدت كنسرت برگزار شود.
 
پس از آن كمدین برزو ارجمند به روی صحنه آمد و چند خاطره طنز تعریف كرد و این برنامه هم با آرزوهای خوب برای مردم ایران به پایان رسید.
 
شاد باشید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------