به مناسبت درگذشت صداپیشه «پت پستچی»



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,پت پستچی

«پت پستچی» را بچه‌های دهه ۶۰ خیلی خوب یادشان می‌آید. آن زمان هنوز تلفن وسیله‌ای نبود که در همه خانه‌ها پیدا شود و نامه‌نگاری از مهم‌ترین وسایل ارتباطی به حساب می‌آمد. پستچی مهربانی که چاره‌ساز مشکلات اهالی روستای «گرین‌دیل» بود، خاطرات زیادی را برای جوانان و میانسالان امروز زنده می‌کند.

به گزارش ایسنا، دیروز خبر رسید «کن بری» صداپیشه انگلیسی نقش «پت پستچی» درگذشته. به همین مناسبت اطلاعات مختصری درباره این انیمیشن محبوب را مرور می‌کنیم:

«پت پستچی» انیمیشن «استاپ ـ موشن» یا مرحله به مرحله انگلیسی است که از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۵ به روی آنتن می‌رفت. کمپانی سازنده این اثر «وودلند انیمیشن» بود که برای کودکان خردسال پیش از سن دبستان طراحی و پخش می‌شد. «آیور وود» که ساخت «خرس پادینگتون» را هم در کارنامه‌اش دارد، کارگردان این سریال انیمیشنی بود.

پس از موفقیت اولین مجموعه «پت پستچی»، چهار تله‌فیلم و دومین فصل آن که شامل ۱۳ قسمت می‌شد، ساخته شد و در دهه ۱۹۹۰ به روی آنتن رفت. در این فصل «پت» برای اولین‌بار صاحب خانواده شد. نسخه جدیدی از این انیمیشن در سال ۲۰۰۴ تولید شد که از بسیاری جهات پیشرفته‌تر از نمونه ابتدایی آن بود.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,پت پستچی

 

هر یک از اپیزودهای این سریال انیمیشنی شامل ماجراهایی می‌شود که برای «پت کلیفتون» پستچی مهربان دره «گرین‌دیل» و «جس» گربه سیاه و سفیدش می‌افتد. با این که وظیفه اصلی «پت» رساندن نامه‌هاست، او در هر قسمت درگیر ماجراهایی می‌شود که طی آن‌ها باید به کمک اهالی دهکده برود.

«جان کانلیف» فیلمنامه‌نویس این کارتون سریالی در مصاحبه‌ای گفت که علت انتخاب یک پست‌چی به عنوان شخصیت اصلی این بوده که او نیاز به فردی داشته که در روستا رفت‌وآمد و با افراد مختلف مراوده داشته باشد. او برای خلق این شخصیت از اداره پست خیابان «کندال» که خود در آن سکونت داشت و در سال ۲۰۰۳ بسته شد، الهام گرفت. او از ادارات پست متعددی بازدید کرد اما هیچ یک از شخصیت‌ها و روستای محل سکونت آن‌ها را بر اساس شخصیت‌ها و مکان‌های واقعی خلق نکرد. با این حال او در سال ۲۰۱۵ گفت: سال گذشته حدود ۱۰ ـ ۱۲ نفر گفتند که من از آن‌ها برای نوشتن این داستان‌ها الهام گرفته‌ام.

«کن بری» صداپیشه نقش اصلی «پت پستچی» که روز گذشته در سن ۸۶ سالگی درگذشت، ‌ هنرمندی بود که غیر از روایت داستان این انیمیشن، ‌به جای حدود ۲۸ نقش صحبت کرد. برخی از این شخصیت‌ها «خانم گوگینز»، «تد گلن»، «الف تامپسون»، «دوروتی تامپسون»، «پیترتیمز»، «جولیا پوتج»، «آرتور سلبی»، «سیلویا گیلبرستون»، «جف پرینگل»، «ربکا هوبارد»، ‌ «سم والدرون» هستند.

این صداپیشه انگلیسی با نام اصلی «لزلی هیوم» سال ۱۹۳۳ متولد شد. «بری» که در اثر سرطان کبد از دنیا رفت، در حوزه خوانندگی هم فعال بود و به همراه «فرد آستر» و «بینگ کراسبی» یک آلبوم منتشر کرد. «کن بری» در چند سریال تلویزیونی دیگر همچون «جشن کریسمس» ایفای نقش کرده بود

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------