پرویز شاهین‌خو به خانه ابدی رفت



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,پرویز شاهین‌خو

 پرویز شاهین‌خو هنرمند پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون بامداد ۱۶ مرداد چشم از جهان فروبست.

به گزارش میزان، پرویز شاهین خو متولد ۱۲۹۴ بود. وی در سال ۱۳۱۲ در گروه تئاتر خیرخواه مشغول بازی در تئاتر شد و در سال ۱۳۱۴ در کلاس سینمایی اوگانیاس شرکت کرد که موجب شد در دو فیلم به نام های «آبی رابی» و «حاج آقا آکتور سینما» همکاری کند. شاهین خو، در سال ۱۳۱۷ وارد هنرستان هنرپیشگی شد و بعد از گرفتن دیپلم از سال ۱۳۱۸ در تئاتر «نصر و دهقان» به اجرای نقش‌های مختلف پرداخت و پس از آن نیز در آثار دیگری بازی کرد.
 
بنابراین گزارش مینا شاهین خو دختر این هنرمند پیشکسوت با اشاره به اینکه پدرش حدود یک ماه در بستر بود، درباره جزئیات مراسم تشییع ، گفت: پیکر ایشان به بهشت زهرا (س) منتقل شده و فردا ۱۷ مرداد ماه ساعت ۸ صبح مراسم تشییع و خاکسپاری از همان بهشت زهرا (س) به سمت قطعه ۷۳ ردیف ۷۲ انجام می شود.
 
دختر این هنرمند افزود: مدتی بعد از جشن خانه سینما که آخرین حضور پدرم، نزد هنرمندان و مردم بود، به دلیل مشکلات قلبی عمل آنژیو انجام داد و بعد از آن هم دچار ناراحتی ریه شد تا جایی که یک ماه آخر را به طور کامل بستری بود. پدرم، علی رغم سن و سال شان تا سال گذشته اوضاع مساعدی داشت تا جایی که به دعوت رضا عطاران قرار بود در یکی از فیلم های او بازی کند اما درگیری های بیمارستان و ناراحتی جمسی او مانع این کار شد.
 
ایفای نقش در سریال های «سربداران» و «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر»، «امام علی»، «ولایت عشق»، «میرزاکوچک خان» در کارنامه او به چشم می خورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------