رزیتا غفاری: فضای مجازی زبان گفتاری مردم را هم تغییر داده است



اخباربازیگران,اخبارفرهنگی,فضای مجازی

به دلیل کمبود مطالعه و افزایش میزان مراجعه به فضای مجازی، حتی سطح گفتار مردم هم پایین آمده است.

رزیتا غفاری بازیگر در گفتگو باباشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص میزان مطالعه شخصی‌اش اظهار داشت: در دوران جوانی‌ خیلی کتاب می‌خواندم. به این صورت که کتاب یک نویسنده را در چند انتشاراتی مختلف می خواندم. از زمانی که جذب بازار کار شدم، کتاب‌های رمان و تاریخی جایشان را با کتاب‌های سینمایی عوض کردند.

وی ادامه داد: زمان مطالعه‌ام با خواندن روزنامه‌ها و مجلات پر شد. چون گرفتار بودم و اوقات فراغت نداشتم، میزان مطالعه ام کمتر شد. الان هم اگر مطلب آموزنده‌ای ببینم، مطالعه می کنم.

غفاری در خصوص علاقه‌مندی مردم به کتابخوانی اظهار داشت: به دلیل کمبود مطالعه حتی سطح گویش مردم هم پایین آمده است. از زمانی که فضای مجازی رشد پیدا کرده، در محاوره عادی افراد هم مشکل وجود دارد.

این بازیگر در خصوص کتاب‌های مورد علاقه‌اش اظهار داشت: کتاب های روانشناسی خیلی دوست داشتم.  در رمان  کتاب های الکساندر دوما را می پسندم، در هر دوره ای نگرشم به کتابخوانی عوض می شد و از کتاب هایی جدید خوشم می آمد.

وی درباره چگونگی ایجاد میل افراد به کتابخوانی، عنوان کرد: در خانواده من کتابخوانی اجباری بود و این میل از خانواده شکل می گیرد.  وقتی خانواده کتابخوان باشد، کودک هم کتابخوان می شود. کتاب های من خطی بودند و از پدربزرگم به من ارث رسیده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------