گرامیداشت اصحاب رسانه در «خندوانه» / رونمایی «جناب‌خان» از اولین شماره «لبو نیوز»!



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,خندوانه

«خندوانه» این بار وسیله‌ای برای گرامیداشت چشم و گوش جامعه یعنی «خبرنگار» شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ «خندوانه» این بار وسیله‌ای برای گرامیداشت چشم و گوش جامعه یعنی «خبرنگار» شد. انسان‌هایی که با وجود همه ناملایمات، می‌کوشند تا با قلمشان آنچه را که باید نمایش دهند. حقیقتی را که گاه بین شلوغی‌ها گم می‌شود.
 
به مناسبت همین روز، رامبد جوان شب گذشته شادی «خندوانه» را به همه خبرنگاران و شهدای رسانه تقدیم کرد. با این حال در قسمتی از برنامه تاکید کرد، وظیفه «خندوانه» پرداخت به این موضوعات نیست بلکه هدفش گسترش شادی است  و گفت: امشب هم اگر شما (خبرنگاران) اینجایید تنها به این دلیل است که ما شما را دوست داریم؛ وگرنه وظیفه ای از این نظر روی دوش ما نیست.
 
پس از این قرعه‌کشی بین حاضران در استودیو انجام و جوایزی به هریک از شرکت‌کنندگان برگزیده داده شد. در ادامه جوان از راه‌اندازی کمپین حمایت از تولید داخلی تعریف کرد.
 
بعد از یک رفت و آمد، نوبت به حرف‌های حاضران مطبوعاتی رسید. در این راستا تعدادی از آن‌ها از مشکلات بیمه خبرنگاران‌، ناچیز بودن یارانه ارائه شده به مطبوعات و مواردی از این دست گفتند. آن‌ها خواستار رسیدگی به این امور شدند. همچنین یکی دیگر از افراد با اشاره به ارزش و حرمت کارت «خبرنگاری»، از نادیده‌گرفتن این کارت توسط برخی ارگان‌ها گله کرد. 
 
فرید قاسمی نویسنده و پژوهشگر مطبوعات، مهمانی بود که در بخش دیگر به برنامه پیوست. وی ضمن تبریک این روز در قسمتی از صحبت‌هایش عنوان کرد: روزنامه‌نگاری حرفه مقدسی است و ما به هر کس که کاغذ را سیاه می کند، روزنامه‌نگار نمی گوییم.
 
وی در ادامه با اشاره به  آدم‌های ناسالمی که در هر حوزه ای وجود دارند، گفت: اصلا تصور کنیم مثل خیلی از فضاها تعدادی آدم ناسالم در این عرصه فعالیت کنند، اما این دلیل نمی‌شود که نابخردی برخی را به پای همه جمعیت مطبوعات و روزنامه‌نگاری بگذارند؛ بلکه این تعداد شاید یک درصد از جمعیت مذکور را شکل دهد.
 
روزنامه نگاران ما عاقلان عاشق هستند
 قاسمی پس از اینکه روزنامه نگاران را «عاقلان عاشق» خواند، از شیوه ارائه مجوز به  نشریه‌ها یاد کرد و خواستار دقت در این امر توسط ارشاد شد.
 
وی همچنین با یادآوری لزوم جمع‌آوری و رسیدگی به گنجینه‌های مطبوعاتی، اظهار داشت: میراث روزنامه‌نگاری ما حفظ نشده است. ده‌ها نشریه منتشر شده وجود دارد که هیچ نسخه ای از آن موجود نیست.

قاسمی در نهایت با اعطای لوح و جوایز «خندوانه»، استودیو را ترک کرد.

بعد از این‌ها «جناب‌خان» آمد و در حالی که ناواضح حرف می‌زد، به جوان گفت: رامبد هیچی نگو! اینجا 500 تا خبرنگار هست و هر چه بگویی علیه ما استفاده می شود.
 
وقتی که کم‌کم با حرف‌های رامبد خیال «جناب‌خان» راحت شد، او به شیوه طنزآلودی از مزایا و معایب مطبوعات تعریف کرد. در بخشی از این توضیحات گفت: بعضی روزنامه‌ها واقعا مضر و بی‌کیفیت هستند. من خواهش می‌کنم ارشاد به آن‌ها دیگر مجوز ندهد؛ چون دیده شده که سرب برخی از آن‌ها جذب لبو شده و مسمومیت ایجاد کرده است.
 
در ادامه حمید معصومی‌نژاد از ایتالیا، با تماس تصویری به استودیوی «خندوانه» آمد. 
 
در همین بین «جناب‌خان» که متوجه تاسیس یک نشریه توسط «بهنام» شوهر خواهر «احلام» شده بود، دست به کار شد و و اولین شماره نشریه «لبو نیوز» را در برنامه رونمایی کرد. 
 
وی تیراژ این نشریه را حدود یک میلیون درج کرده بود و گفت: «چون اکثر نشریات تیراژشان را واقعی اعلام می‌کنند، گفتیم ما هم واقعی اعلام کنیم!»
 
خلاصه، پس از این رونمایی و آرزوهای خوب «خندوانه» برای همه مردم ایران، قسمتی دیگر از برنامه به پایان رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------