آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

فیلم مشترک رامبدجوان و نگارجواهریان !



اخبار,اخبار فرهنگی,رامبدجوان و نگارجواهریان

فیلم سینمایی "پریدن از ارتفاع کم" به کارگردانی حامد رجبی در جشنواره فجر نیست.

فیلم سینمایی "پریدن از ارتفاع کم" به کارگردانی حامد رجبی در جشنواره فجر نیست.

 تهیه‌کننده فیلم «پریدن از ارتفاع کم» گفت: با وجود علاقه شدیدی که به نمایش این فیلم در جشنواره فجر داشتم اما امکان حضور آن میسر نشد.

مجید برزگر پس از انتخاب فیلم «پریدن از ارتفاع کم» به کارگردانی حامد رجبی در بخش "پانوراما"ی جشنواره برلین در گفت‌وگویی  بیان کرد: پس از آنکه سال گذشته فیلمنامه این اثر تکمیل شد‌، از اسفند ماه تصمیم گرفتیم آن را به مرحله تولید برسانیم و از آنجا که این کار، اولین فیلم حامد رجبی بود باید به عنوان فیلم اول، تقاضای پروانه ساخت می‌دادیم.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه شرایط صدور مجوز برای فیلم‌های اول متفاوت است و پروسه زمانی بیشتری نیاز داشت‌، تصمیم گرفتیم فیلم را با مجوز فیلم‌های سینمایی- ویدئویی تولید کنیم.

برزگر که «پریدن از ارتفاع کم» اولین تجربه تهیه‌کنندگی‌اش در سینما است، درباره دلایل این تصمیم اضافه کرد: به جز زمان صدور مجوز فیلم‌های اول که به تابستان می‌کشید‌، نگار جواهریان و رامبد جوان به عنوان بازیگران این فیلم در ماه‌های بعدی سال، شرایط پرکاری داشتند و فقط در همان ماه‌های ابتدایی امسال که ما فیلمبرداری را انجام دادیم، می‌توانستند همکاری کنند؛ ضمن اینکه قصد داشتم فیلم جدید خود را با نام «یک شهروند کاملا معمولی» اواخر تابستان یا ابتدای پاییز بسازم، به همین دلیل کار را با دریافت مجوز ویدئویی آغاز کردیم.

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما گفت: به این ترتیب تا خرداد ماه فیلمبرداری «پریدن از ارتفاع کم» به پایان رسید‌ و بعد وارد مرحله تدوین و دیگر اقدامات فنی شدیم.

برزگر افزود: با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر بسیار علاقه داشتیم این فیلم در این جشنواره حضور داشته باشد، اما از آنجا که امسال قوانین خیلی سخت‌تر شده است‌، «پریدن از ارتفاع کم» به دلیل داشتن پروانه ویدئویی مورد قبول واقع نشد. با این حال تلاش بسیاری کردم تا از وزارت ارشاد مجوز پروانه سینمایی این فیلم را بگیرم اما موافقت نشد.

او با اشاره به اینکه در جشنواره فجر ثبت نام کرده بود ولی از وزارت ارشاد و جشنواره‌ی فجر جوابی برای این فیلم دریافت نشد،ادامه داد: این برایم مساله است که یک فیلم بلند، با هر مجوزی که ساخته شود به هر حال فیلم بلند است و هیچ جا برای سینمایی یا ویدئویی بودن آن بحث نمی‌شود.

برزگر در پایان گفت: پس از اینکه امکان حضور این فیلم در جشنواره فجر فراهم نشد آن را به جشنواره برلین فرستادیم که مورد توجه قرار گرفت و در بخش "پانوروما" که یکی از بخش‌های اصلی جشنواره است، پذیرفته شد. همچنین با توجه به اطلاعاتی که رسیده، احتمال حضور و داوری این فیلم در بخش فیلم‌های اول جشنواره برلین هم وجود دارد.

نگار جواهریان و رامبد جوان بازیگران اصلی «پریدن از ارتفاع کم» هستند؛ این فیلم داستان زنی به نام نهال است که چهار ماهه حامله است و ناگهان می‌فهمد که جنین در شکمش مرده است. او سکوت می‌کند و تصمیم می‌گیرد از این ماجرا به کسی چیزی نگوید.

نگار جواهریان، رامبد جوان، محمود بهروزیان، مهر آل آقا، صدف احمدی، سعید اشتیاقی، شفق شکری، افشین لیاقت، علی اکبر مددی مهر، امیر حسین آصفی و ژیلا دایی از جمله بازیگران فیلم سینمایی «پریدن از ارتفاع کم» هستند.

از دیگر عوامل این فیلم سینمایی می توان به نویسنده و کارگردان: حامد رجبی مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح صحنه و لباس: لیلا نقدی‌پری طراح چهره پردازی: الهام صالحی مدیر تولید و مجری طرح: مهدی برزگر تدوین: اسماعیل منصف، جلوه‌های ویژه بصری: محمد ثانی‌فر.آیدا غازی، دستیاراول کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا غفارزاده صدابردار: رضا تهرانی طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق . تصحیح رنگ: سامان وفایی‌مجد، منشی صحنه: فاطمه فاضلی، مدیر تدارکات: امیر اسکندری

دستیار دوم کارگردان: نوید صلاحی عکاس: احمد آقاسیانی.گرافیک: طاها ذاکر، فیلم پشت صحنه: حمیدرضا برزگر،گروه صحنه و لباس: صدرا صدری. درنا لطفی .سارون شاهین،گروه چهره پردازی: امیرخدادادی. موناشاه بیگی،گروه فیلمبرداری: آرش ساسانی. امیر هدایتی. آرمان امیری،دستیار صدا: جلال سعادتیار،گروه تدارکات: هادی نوری. احمد عطایی.یاسر میرمجیدی حمل و نقل: عزیز زینعلی. مجید فلاح .امیرحسین احمدی. حامد خاکسار. محمد پاکزاد. اصغرخبازیان، سینه موبیل: محمد رضا میرزایی‌نژاد،تهیه‌کننده: مجید برزگر اشاره کرد.

حامد رجبی که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته سینما از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است علاوه بر ساخت چند فیلم کوتاه و دریافت جوایز بین‌المللی در نگارش فیلمنامه فیلم‌های «فصل باران‌های موسمی» و «پرویز» با مجید برزگر همکاری داشته است.

مجید برزگر تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران که به تازگی فیلمبرداری فیلم جدیدش «یک شهروند کاملا معمولی» را به پایان برده، پیش از این با دو فیلم قبلی‌اش در جشنواره‌های معتبر بین المللی حضور موفقی داشته است و فیلم دیگرش «پرویز» در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است.

اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------