آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند



پرونده‌ای مفصل برای گروه «وان دایركشن /ONE DIRECTION» كه جدایی یكی از اعضای آن به‌شدت در جهان سر و صدا كرده است.

 FAN‌ های موسیقی در دوره‌های مختلف تاریخی، همیشه با یك قانون عجیب و پیچیده توانسته‌اند حیات هنری یك گروه (هنرمند، آرتیست، خواننده) را تعیین كنند: «یا جوان و خوش تیپ باش یا تو را با پیرمردها و روشنفكرها تنها می‌گذاریم. »ضرب المثلی مهم كه حالا به شعار تبلیغاتی بسیاری از كمپانی‌های بزرگ موسیقی در جهان تبدیل شده است. اتفاقی كه با «جاستین بیبر» نمود پیدا كرد و حالا با همه گیرشدن پدیده‌ای چون گروه «وان دایركشن / ONE   DIRECTION» دیگر آرام آرام زمینه ساز تثبیت قانونی است كه می‌رود سرنوشت نسل جدید دو آتشه‌های موزیك را تعیین كند.

حالا احتمالا سر و صدای روشنفكرهای متعصب موسیقی با همان عینك‌های ته استكانی بلند خواهد شد و همین چند خط اول این لید می‌تواند بهترین بهانه‌ برای آنها باشد تا باز هم سری نوارهای قدیمی و پرطرفدار و «هیت» سال‌های دور را به خط كنند و سعی داشته باشند باز هم خاطرات قدیمی را برای نسل جدید تعریف كنند تا شاید بتوانند تغییری در نظر آنها و انتخاب شان باعث شوند. ولی واقعیت مطلب همینی بود كه خواندید و تغییر ذائقه FAN‌ های موسیقی در عصر اینترنت و شبكه‌های اجتماعی در دنیای مجازی، مهم‌ترین قانون این روزهای بازار شده كه دیگر آرام آرام در حال تثبیت است.

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 روند آكادمیك ستاره‌سازی در جهان دیگر به یك شوخی بزرگ می‌ماند.  اینكه هر كسی اگر فقط یك صدای خوب و تكنیك قابل توجهی را در موسیقی بلد باشد و قدرت ذاتی ملودی‌سازی و خوانندگی‌اش هوش از سر همه ببرد، دیگر هرگز روند و قانونی مهم برای تولد یك ستاره نوظهور در حوزه موسیقی نیست.

دنیا عوض شده و آن اصول كلاسیك و آكادمیك این روزها جایشان را به «زرق و برق رسانه‌ای و تصویری»، «چهره جذاب و جوان پسند»، «كاریزما» و البته «مشاورین تعیین كننده در حوزه‌های مختلف» داده‌اند. «یوتیوب» هر سال چهره‌های جدیدی را به موسیقی جهان معرفی می‌كند كه با ویدئوهایی ساده و كم‌هزینه، ستاره‌هایی جهانی را به دنیا معرفی می‌كنند و گسترش شبكه‌های اجتماعی نیز باعث شده دیگر آموزشگاه‌های موسیقی و «شو»‌های كشف استعداد خوانندگی، ارزش و اعتبارشان را از دست رفته ببینند. یك روز «جاستین بیبر» سر از یوتیوب در می‌آورد و دنیا را محو استعداد و قدرت تیم مشاورینش می‌كند و روز دیگر آن «سای» رپر كره‌ای (پارك جه سانگ معروف به پی اس وای) با «گانگم استایل» فانتزی‌اش، پایش را از «PLAY LIST»های مخاطبان موسیقی در دنیا هم فراتر می‌گذارد . اینها همه و همه نشان‌دهنده واقعیتی محض به نام «تغییر نسل» و «پوست اندازی» در ماركت جهانی موسیقی است.

بعد از موج همه‌گیر «جاستین بیبر» كه مدت‌ها سوژه شماره یك رسانه‌های جهان بود، حالا چند سالی هست كه یك گروه «انگلیسی – ایرلندی» آرام آرام در حال تسخیر MP3های مخاطبان موسیقی است. گروه «وان دایركشن /ONE DIRECTION» كه پنج عضو به نام‌های: نایل هوران، زین مالیك، لیام پین، هری استایلز و لوئی تاملینسون دارد و در سال 2010 در لندن شكل گرفت. داستان شكل‌گیری این گروه هم ماجرای جالبی داشت. هر پنج عضو كنونی این گروه هر كدام به صورت جدا جدا، پس از طی مراحل مقدماتی حضور در مسابقه «ایكس فكتور» (شوی استعدادیابی موسیقی در انگلیس)، توانستند در بخش اصلی این مسابقه حضور پیدا كنند ولی هیچیک از آنها نتوانستند در مسابقه بخش اصلی این شو موفق شوند و همه آنها در همان مراحل اولیه كنار گذاشته شدند. 

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 یكی از داوران ‌مهمان این برنامه پیشنهاد گروه شدن این پنج نفر را داد و این اتفاق به سرعت شكل گرفت و آنها با دو هفته تمرین به یک گروه تبدیل شدند ولی آنها در بخش مسابقه گروه‌ها هم نتوانستند عنوان نخست را از آن خود كنند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و تك‌آهنگ «همیشه جوان» كه از سوی اعضای گروه و تیم مشاورین مسابقه برای اجرا در بخش پایانی مسابقه برای اعضای این گروه ساخته شده بود در اینترنت لو رفت و همین آغازی بود برای همه گیر شدن آثار ONE    DIRECTION. محبوبیت و فراگیری این آهنگ در انگلستان و بریتانیا به قدری بود كه كمپانی جهانی موزیك «ساسكو ركوردز» خیلی زود با قراردادی دو میلیون دلاری «پسرها» را تحت امتیاز خود برد تا موفقیت‌های بزرگ این گروه به مرور از مرزهای بریتانیا هم عبور کند و در همین چهار، پنج سال آنها دیگر به یك موج جدید جهانی تبدیل شوند.

در اوج این موفقیت‌ها سایت «یاهو موزیك» در تاریخ 25 مارس 2015 خبری تكان‌دهنده را روی خروجی‌اش فرستاد و با تیتر: «Zayn Malik Exits One Direction» (زین مالیك از وان دایركشن جدا شد)، زلزله‌ای را بین دوستداران بی شمار این گروه باعث شد؛ اتفاقی كه در صدر اخبار موسیقی جهان مخابره شد تا بیش از پیش همه‌گیر شدن آثار این گروه جوان بر همه ثابت شود.  همین اتفاق و همچنین درخواست بی شمارش مهم‌ترین بهانه‌ای بود كه سراغ این گروه برویم و در پرونده‌ای مفصل ریز و درشت فعالیت‌های آنها را كنكاش كنیم.  به حاشیه‌های مهم و همه افتخاراتی كه در این سال‌ها نائل شده‌اند بپردازیم و جزئیات بیشتری از زندگی شخصی و كاری این «خوشحال‌های بریتانیایی» را روایت كنیم.

مهم‌ترین خبرسازی‌ها و حواشی‌ «وان دایركشن»

از لبخندپرنس «ویلیام» تا آغوش «جیمز كامرون»
دیدار جالب اعضای گروه با «جیمز كامرون» نخست وزیر انگلستان از دیگر اخبار جنجالی اعضای گروه بود. تصاویر این دیدار بدون هیچ مقدمه‌ای منتشر شد كه اعضای گروه با صمیمیت و البته شیطنت خاصی «جیمز كامرون» را دوره كرده بودند و هریک به یك سبك و شیوه خاص خود سعی در به آغوش كشیدن او داشتند. شكلك‌ها و حالت‌های صورت اعضای گروه كه تركیبی از هیجان و شیطنت بود باعث شد انتقادهای زیادی از سوی سیاسیون انگلیسی به سمت كامرون روانه شود. جیمز كامرون هم در جواب همه این انتقادها تنها یك جمله كوتاه را نثار آنها كرد و گفت: «just fun!»

یك آشوب دیگر این بار با آقای نخست‌وزیر  

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 دیدار جالب اعضای گروه با «جیمز كامرون» نخست وزیر انگلستان از دیگر اخبار جنجالی اعضای گروه بود. تصاویر این دیدار بدون هیچ مقدمه‌ای منتشر شد كه اعضای گروه با صمیمیت و البته شیطنت خاصی «جیمز كامرون» را دوره كرده بودند و هریک به یك سبك و شیوه خاص خود سعی در به آغوش كشیدن او داشتند. شكلك‌ها و حالت‌های صورت اعضای گروه كه تركیبی از هیجان و شیطنت بود باعث شد انتقادهای زیادی از سوی سیاسیون انگلیسی به سمت كامرون روانه شود. جیمز كامرون هم در جواب همه این انتقادها تنها یك جمله كوتاه را نثار آنها كرد و گفت: «just fun!»

«1D»  و دنیای شان؟!
طرفدارها و FANهای گروه «وان دایركشن» از همان ابتدای شكل‌گیری گروه ادبیات و زیان خاصی را برای خود اختراع كرده‌اند و در وبلاگ‌ها و FAN PAGE‌های مرتبط با گروه با همان ادبیات و همان زبان با هم صحبت می‌كنند.

جغرافیای این ادبیات و زبان ساختگی آرام آرام به خارج از مرزهای بریتانیا هم سرایت كرده تا رفته‌رفته به نوعی كاراكتر برای دوستداران این گروه تبدیل شود.

هر طرفدار گروه، یك «وان دایركشنر» نامیده می‌شود و برای طرفداری جداگانه از اعضای گروه، باید دلایل و قصه‌های خاصی را از سر بگذراند. مسابقات قصه نویسی خیالی برای طرفداران این گروه از خبرساز‌ترین مسابقات در فضای مجازی است. روال این مسابقات هم این‌گونه است كه هر «وان دایركشنر» با انتخاب یكی از اعضای گروه به عنوان محبوب‌ترین خواننده و قهرمانش، بزرگ‌ترین آرزوهایش را كه دوست دارد با قهرمانش محقق شود جوری روایت می‌كند كه انگار آن رویا اتفاق افتاده و حالا او به آرزویش رسیده است! 

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 
این كمپین‌ها با بازخوردهای شدیدی از سوی جامعه بریتانیایی رو به رو شد و بسیاری از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان با حملات تند رسانه‌ای به این قبیل كمپین‌ها، از آنها به عنوان «كمپین‌های تبلیغاتی تحت مدیریت مالكان گروه برای جلب‌توجه بیشتر» یاد كردند كه ادامه رشد و تبلیغ آنها می‌تواند آسیب‌های جدی به احساسات و زندگی طرفداران عمدتا نوجوان شان بزند. در مقطعی نیز فشار رسانه‌های جدی و منتقد باعث شد این كمپین‌ها با نظارت و به صورت كنترل شده ارائه شوند اما غیرقابل مهار بودن مدیریت فضای مجازی و شخصی باعث شد بار دیگر این موضوع از كنترل خارج شود و در حال حاضر به صورت گسترده در فضای نت شاهد فعالیت‌های آنها هستیم.

اگر نمونه‌هایی از این قبیل داستان‌ها را بخوانیم در محتوای كلی آنها شاهد این هستیم كه مثلا دختر نوجوان 14، 15 ساله‌ای در داستانی كه برای زندگی تخیلی‌اش با «هری» به غذاهایی كه برای او می‌پزد اشاره می‌كند و اینكه از دسر نخوردنش چقدر دلش شكسته و تا صبح گریه كرده است! صبح موقع بیدار شدن از خواب با اصرار «هری» را به حمام می‌فرستد تا از شر بوی بد عرق كردنش بعد از تمرین خلاص شود و. . .

فضای جنون‌آمیز و تكان‌دهنده‌ای كه لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر در حال به تثبیت رسیدن است و باعث نگرانی‌های بزرگی در بین مسئولین بلندپایه شده است.

رتبه دوم پردرآمدها
وان دایركشن نخستین گروهی است كه در تاریخ 58 ساله چارت بیلبورد هر چهار آلبومش پرفروش‌ترین آلبوم بیلبورد می‌شود. یك سال پیش این گروه با انتشار آلبوم «خاطرات نیمه شب» (Midnight Memories) به صدر 200 بیلبوردپرفروش رسیده است.  آلبوم «چهار» كه چهارمین آلبوم این گروه پرطرفدار است، روز 17 نوامبر سال میلادی گذشته، از طرف كمپانی كلمبیا ركوردز و SYCO وارد بازار شد.

این آلبوم در پایان هفته اول انتشار خود 378 هزار نسخه فروخته است كه پرفروش‌ترین آلبوم هفته اولی آمریكا بعد از آلبوم «1989» تیلور سوئیفت است. وان دی (One D) تنها گروهی است كه هر چهار آلبوم اول استودیویی‌اش به صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها رسیده است. این پسرهای پرطرفدار بعد از دو خواننده سولیست یعنی بریتنی اسپیرز و بیانسه در رتبه بعدی این لیست قرار دارند. 

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 آنها بعد از به شهرت رسیدن در 2010 با انتشار آلبوم «همه شب بیدار» (Up All Night) در نوامبر سال ۲۰۱۱ به شهرت بیشتری دست پیدا كردند. این آلبوم برای اولین بار در تاریخ و در نخستین هفته پخش در آمریكا، در صدر جدول پرفروش‌های موسیقی این كشور قرار گرفت. آلبوم دوم آنها یعنی «مرا به خانه ببر» (Take Me Home) در نوامبر ۲۰۱۲ منتشر شد و این آلبوم نیز فروش بسیار خوبی داشت. نام سومین آلبوم آنها «خاطرات نیمه‌شب» (Midnight Memories) نام دارد كه در نوامبر ۲۰۱۳ با پشتیبانی سایكو میوزیك، كلمبیا ركوردز و سونی میوزیك منتشر شد. این آلبوم هم‌اكنون ۴ میلیون نسخه فروش داشته است كه یك ركورد فوق‌العاده از این گروه بریتانیایی-ایرلندی است.

این گروه تك آهنگ جدید خود به نام «ضد آتش» را در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ وارد بازار كرد. بعد از دریافت سه جایزه مهم «آمریكن میوزیك آوارد» در دوره گذشته، نامزد نشدن «وان دی» برای جوایز گرمی حسابی اوقات طرفداران این گروه را تلخ كرد و باعث شد در فضای مجازی به‌شدت این مراسم را تحریم كنند. گروه وان دایركشن با 75 میلیون دلار درآمد سالانه رتبه دوم را در میان پردرآمدترین هنرمندان زیر 30 سال دارد. رتبه اول این لیست به جاستین بیبر تعلق دارد.

جوایز 

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 گروه وان دایركشن برای جوایز مختلفی كاندیدا شده و تعداد زیادی جوایز برنده شده‌ است. از جمله جوایز آنها عبارتند از دو «جایزه بریت» (جایزه سالانه موسیقی پاپیولار كه از طرف اتحادیه موسیقی بریتانیا داده می‌شود) – سه «جایزه ان‌ام ای» (جایزه سالانه موسیقی در بریتانیا که توسط مجله ان‌ام‌ای برگزار می‌شود) – دو «جایزه برگزیده كودكان نیكلودین» (جوایز سالانه‌ای كه توسط تلویزیون نیكلودین در آمریكا برگزار می‌شود) – چهار «جایزه ‌ام تی وی» در بخش موزیك ویدئو. تمام نوزده جایزه‌ای كه در «جوایز برگزیده نوجوانان» كاندیدا شده‌ بودند و دو جایزه از «جایزه موسیقی آمریكا».

وقتی لوئی فوتبالیست شد!
دو سال پیش بود كه «لوئی تاملینسون» یكی از اعضای گروه «وان دایركشن» مثل «امیر تتلو»ی خودمان به سرش زد كه فوتبالیست شود و به عنوان بازیكن آزاد، عضو باشگاه «دانكستر روورز» یكی از تیم‌های دسته اول لیگ انگلستان شد.  این عضو گروه كه خود متولد شهر دانكستر است، شماره پیراهن ۲۸ این تیم را بر تن كرد و قرار شده بود در برخی از بازی‌های تیم دوم دانكستر به میدان برود. 

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 لوئی تاملینسون تجربه بازی در لیگ حرفه‌ای فوتبال را هرگز نداشت. او به وب سایت باشگاه دانكستر گفته بود: « بازی در یك تیم حرفه‌ای فوتبال رویای دوران كودكی من بود.» این خواننده جوان كه پیش از این در یك مسابقه خیریه برای تیم دانكستر بازی كرده بود در مورد فوتبالیست شدن خود اعتقاد داشت: «این باعث افتخار من است كه از من خواسته شده تا با «تیم دانكستر روورز» قرارداد امضا كنم چرا كه با این كار هم به باشگاه و هم به خیریه «بلو بل وود» می‌توانم كمك كنم.»

دیدار جنجالی با شاهزاده «ویلیام» 

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 دیدار با شاهزاده ویلیام و همسرش «كیت» از جمله خبرسازترین اتفاقاتی بود كه اعضای گروه همیشه درباره آن صحبت‌ها و خاطرات زیادی را عنوان می‌كنند. این ماجرای جنجالی  با توئیت «لوئی» كه نوشته بود: ‌«شاهزاده و همسرش را از نزدیك دیدیم. واقعا لباس «كیت» برازنده بود» شروع شد و بازار اتهام‌ها و شوخی‌ها در پاسخ به این توئیت از سوی «وان دایركشنر»‌ها داغ داغ شد و كار به اخطار رسمی به «لوئی» از سوی پلیس لندن برای حذف آن توئیت هم رسید. 

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 رسانه‌های زرد گزارش‌هایی از پاسخ‌های تند طرفداران گروه به این توئیت منتشر كردند تا میزان فشارها به قدری بالا باشد كه «لوئی» بالاخره مجبور شود آن را حذف كند.  دیدار اعضای «وان دایركشن» با شاهزاده ویلیام و همسرش «كیت» در روز اجرای تئاتر « واریته رویال» در تئاتر پالادیوم لندن رخ داده بود. «نایل» (یكی دیگر از اعضای گروه) تولد نوزاد سلطنتی را به آنها تبریك گفت.

پسری كه مهم است
«وان دایركشن» بیشترین فروش وسایل و كالا را در سال 2014 به نام خود به ثبت رسانده است؛ فروشی حدود 142,000 هزار دلار كه شامل تی‌شرت، دستبند، گوشواره‌های oneD، مسواك، لیوان، ساعت و. . . است. فروشگاه آنلاین فروش رسمی محصولات گروه لحظه به لحظه در سطح اروپا و جهان تعداد نمایندگی‌های بیشتری را به خود می‌بیند. 

اخبار,اخبار فرهنگی,این پسرها روی «جاستین بیبر» را کم کردند

 در یكی از حراجی‌های آخر سال كه قرار بود پیراهن‌های پسرها در آخرین كنسرت‌شان در «سن دیه گو» به فروش برسد، پیراهن «هری» با بیش رقم 3هزار دلار به فروش رسید تا بیشترین رقم را به خود اختصاص بدهد. «هری» به عنوان «آیكون فشن» (پرنس دنیای پاپ) نیز در سال 2014 انتخاب شد. در اوایل ماه دسامبر، از او در مجله «رولینگ استونز» یاد شد. همچنین «هری» در خوشبوترین سلبریتی‌ها هم مقام ششم را به خود اختصاص داد.

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل / برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------