آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بليت 195 هزار توماني براي يك كنسرت خارجي در تهران



اخبار فرهنگی - بليت 195 هزار توماني براي يك كنسرت خارجي در تهران

سایت رسمی کیتارو موسیقیدان شهیر ژاپنی برگزاری کنسرت در تهران را رسما تایید کرد. قیمت بلیت این کنسرت بر خلاف دیگر اجراهای موسیقی که تا سقف قیمت آن‌ها در بعضی از کنسرت‌های خاص به 140 هزار تومان هم می‌رسد،از 80 تا 195 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

  اخبار,اخبار فرهنگی,بليت 195 هزار توماني براي يك كنسرت خارجي در تهران

   سایت رسمی کیتارو موسیقیدان شهیر ژاپنی برگزاری کنسرت در تهران را رسما تایید کرد. این در حالی است که این آهنگساز برجسته چند سال زمزمه‌هایی مبنی بر حضور او در تهران شنیده می‌شد که بعدا سایت کیتارو آن را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس در تاریخ 29/5 خبری مینی بر حضور این آهنگساز و برگزاری کنسرتی در وزارت کشور منتشر کرد اما در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر عدم حضور این آهنگساز در تهران به گوش می‌رسید.

بر اساس این گزارش روز گذشته در سایت رسمی کیتارو اعلام شد کنسرت او در تاریخ 23 و 24 مهرماه در تالار وزارت کشور و در دوسانس ساعت 21 برگزار خواهد شد. بلیت‌های این کنسرت از 80 تا 195 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

  اخبار,اخبار فرهنگی,بليت 195 هزار توماني براي يك كنسرت خارجي در تهران

 کیتارو سال 1953با نام واقعى «ماسانورى تاکاهاشى» در ژاپن به دنیا آمد. پس از فراگیرى نواختن گیتار الکترونیک، با گروه خود به نام «آلباتراس» شروع به برگزارى برنامه‌هایى کرد. نام کیتارو که یک شخصیت کارتونى تلویزیونى بود در همین زمان از سوى دوستانش بر او نهاده شد. بزرگترین اثرش در این زمان اُتیس و ردینگ بود. کیتارو خود در مورد این اثر مى‌گوید: «موسیقى من احساسى از تعمق و مهربانى را در مخاطب بر مى‌انگیزد و در واقع نه ریتم است و نه بلوز، اما مخاطب احساسى مشابه احساس موسیقى سُل را در خود احساس مى‌کند.

در اوایل دهه هفتاد او به طور کلى تغییر رویه داد و کار با کیبورد را آغاز کرد. او به گروه «فار ایست فَمیلى» پیوست و با آنها گذار به دور جهان را آغاز کرد. در این مسافرت‌ها، کیتارو با «کلاوس شولز»، نوازنده سینتى سایزر و بنیانگذار گروه «تنجرین دریم» آشنا شد. شولز براى گروه دو آلبوم تولید کرد و کیتارو کلاس فشرده‌اى را نزد او به فراگیرى سینتى سایزر گذراند. او پس از بازگشت به ژاپن کار تکنوازى خود را آغاز کرد. دو آلبوم اولیه‌اش با نام‌هاى «تن کاى» و از داستان ماه کامل «به نوعى جنون و هوس، آئین و کیش» براى جنبش در حال تولد موسیقى «نیو ایج» تبدیل شد. اما آلبوم «جاده ابریشم» بود که توجه جهانیان را به سوى او جلب کرد. جاده ابریشم، موسیقى بود که براى یک مستند ژاپنى که به مدت پنج سال در تلویزیون به نمایش در مى‌آمد، ساخته شده بود. این آلبوم با استقبالى جهانى روبه رو شد و در پى این استقبال، کیتارو در سال 1987 با همکارى موسیقیدان‌هاى مختلفى مانند «میکى هارت» و «جان اندرسون» توانست آلبوم‌هایى مانند« نور روح» را به بازار عرضه کند.

در همین سال بود که او آلبوم‌هاى قدیمى خود را هم بازتکثیر و توزیع کرد اما این بار در سطحى جهانى و تور خود به آمریکا را شروع کرد و توانست با اجراى اولین تور زنده خود تنها در آمریکاى شمالى دو میلیون آلبوم به فروش برساند. کیتارو در سال بعد توانست با خلق موسیقى فیلم «بهشت و زمین» شهرتى دوباره کسب کند و برنده جایزه بالاترین امتیاز در سال 1994 شود. اما اوج موفقیت او در عرصه موسیقى، دریافت جایزه سال 2001 براى آلبوم «در فکر تو» بود.

 

اخبار فرهنگی - سينما خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------