آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

خواننده " سوسن خانم " به دنبال مجوز از وزارت ارشاد +عکس



اخبار , اخبار فرهنگی,گرفتن مجوز گروه بروبکس,گفتگوی گروه بروبکس و بهنوش بختیاری

 

اخبار فرهنگی - خواننده " سوسن خانم " به دنبال مجوز از وزارت ارشاد +عکس

بروبکس، گروهی که به آهنگ سوسن خانم هیت شدند با کمک ابزاری به نام کلیپ به شهرت رسیدند ولی این روزها تصمیمشان برای گرفتن مجوز جدی است. به همین دلیل به اتفاق بهنوش بختیاری که یکی از طرفداران بروبکس است سری به رستوران این گروه سه نفره زدیم و یک روز پر انرژی را سپری کردیم.

خشایار:‌به دلیل مشغله کاری خیلی از موسیقی دور شدیم ولی تصمیم داریم کار جدی بکنیم. به سراغ موسیقی مان می رویم اما این بار به شکل مجاز. عزم مان را برای گرفتن مجوز جزم کرده ایم. تصمیم داریم کار مجازمان هم به همان شیوه قبل باشد یعنی موزیک ویدئو. چند سال قبل زمانی می خواستیم مجوز بگیریم به ما می گفتند که این شعر یعنی چی؟ قافیه اش کجاست؟ مثلا ما آن موقع نمی دانستیم که قصیده چیست و فقط می گفتیم اینها به هم می خورند و بامزه است . باور کنید ما ادبیاتمان را هم پاس کرده بودیم و اتفاقا خوب هم بودیم ولی به نظرم این شعر نو بود. به هر حال سال ۸۱ به ما می گفتند کارهایتان از نظر ادبیات ایراد دارد ولی هنوز ناامید نشدیم و خیلی جدی تصمیم گرفتیم باز هم به سراغ مجوز برویم . به این دلیل که الان با داشتن رستوران کار مجازی را در کشورمان انجام می دهیم و دلمان می خواهد حرفه اصلی مان هم در مسیر مجاز باشد ولی باید یکسری از چیزها را عوض کنیم و باز شاید باعث خلاقیت هم بشود.

بهنوش بختیاری:‌ من برنامه ای دارم که اسمش آبرنگ است که خود آقای ضرغامی به من گفتند که دستت باز است برای این برنامه . ولی بعد از گذشت چند قسمت برخی رسانه ها نسبت به این برنامه واکنش نشان دادند که چرا باید بهنوش بختیاری اینقدر شاد باشد! واقعا چه اشکالی دارد؟

خشایار: ذات شعر ما چیز بدی ندارد ولی باید کمی آن را تغییر دهیم. کار سختی است ولی باید یک سبک طنز خاصی را دنبال کنیم که بشور مجوز گرفت. کار سختی است و باید برایش راهی پیدا کرد. همین الان ما سه شعر آماده کرده ایم که من مطمئن هستم اینها برای مجوز بروند نیمی از آن ممکن است حذف بشود ولی ما باز هم آنها را می فرستیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

بهنوش:‌ کارتان خیلی شاد است و آب و رنگ دارد. در واقع بچه ها کار طنز و رنگ و لعاب دار را سریع تر می بینند و بازی های جدی و غیر طنز را سخت تر می گیرند یا اصلا نمی شناسند. البته ناگفته نماند که یکی دیگر از دلایل محبوبیت شما بخصوص بین خانواده ها این بود که به شدت به قوانین احترام می گذارید.

خشایار: چون ما خیلی سعی کردیم در عالم غیر مجازی مجاز باشیم. شاید ابتدا این کار برایمان سخت بود ولی همین محدودیت ها ما را به ابتکار و خلاقیت واداشت. یکی از مسائل جذاب ویدئوی سوسن خانم این بود که زاویه دید بود. تنها دلیلش این بود که ما نمی خواستیم در موزیک ویدئو از زن استفاده کنیم. یعنی دقیقا گفتیم که دختر نمی شود آورد پس یک جور بهتری استفاده کنیم که ویدئو بهتر شود. اگر هم الان می گفتند که اجازه دارید در کلیپ هایتان از خانم استفاده کنید ما قبول نمی کردیم.

بهنوش: راستی بعضی ها فکر می کردند شما ایران نیستید.

خشایار:‌ هیچ وقت به مهاجرت فکر نکردیم. ما ایران را دوست داریم. چون واقعا کار کردن در ایران خیلی برایمان بهتر است تا بخواهیم به خارج از کشور برویم.

حمید: ما اینجا مخاطبان خود را داریم و می دانیم این مخاطبان از ما چه می خواهند. در صورتی که اگر قرار باشد برای کار به خارج از کشور برویم کارمان را باید از ابتدا شروع کنیم چون مخاطبمان را نمی شناسیم. در ضمن الان جوان های ما بیشتر از اینکه موسیقی هایی که خارج از کشور ساخته می شود را گوش دهند به موسیقی های داخلی و مجاز روی آورده اند.

کیوان:‌بالاخره خوانواده ما ایران هستند و دوست نداریم از آنها جدا شویم. همچنین اگر از مردم ایران دور شویم خیلی خوب نیست.

اخبار فرهنگی - پرداد / جام جم نوا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------