آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

محمد علی کشاورز:هنر یعنی شناختن سرزمین‌مان «ایران»



هنر یعنی شناختن سرزمین‌مان ایران

استاد محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در پیامی دانش‌آموزان سراسر کشور را به فیلمسازی در مسابقه نور ابن‌هیثم تشویق کرد.

متن پیام این هنرمند برجسته به شرح زیر است:هرچند که پیام دادن برای یک رویداد یا اتفاق مهم از آدم های مهم برمی آید و من خود را شایسته آن نمی دانم، اما به دانش آموزانی که برای شرکت در مسابقه نور ابن هیثم فیلم می سازند، توصیه می کنم گذشته خود را بشناسند و بدانند که گذشتگان‌شان در عرصه ادبیات همچون مولانا، فردوسی، خاقانی و... یا شخصیت هایی علمی همچون ابن هیثم، ابوعلی سینا، زکریای رازی، جابر بن حیان و... که بوده اند و چه کرده اند و چه تاثیری بر تاریخ علمی کشورمان گذاشته اند.

 

بنابراین لازم است آن ها این بزرگان را بشناسند، نقش بی بدیل دانشمندان مسلمان را درک کنند و بعد زندگی شان را به داستان و فیلمنامه و بعد از آن نمایش، فیلم یا سریال تبدیل کنند.

ما هم وظیفه داریم برای انواع هنرهای نمایشی به ویژه سینما ارزش قائل باشیم و فرصت بدهیم آن هایی که دغدغه فرهنگی دارند و نه آن هایی که به دلیل وجود بعضی روابط سراغ فیلمسازی می روند، درباره مفاخر و مشاهیر ایران و اسلام آثاری تولید کنند. بزرگان کشورمان نیز همواره بر دانستن تاکید کرده اند.

 

برای مثال مولانا شاعر برجسته کشورمان برای اولین بار از عطار نیشابوری تاثیر پذیرفت و وقتی به ترکیه رفت و در آن کشور اقامت گزید هم همچنان خود را از دانستن و مکاشفه و تحقیق مبری ندانست و پیوسته کوشید تا درباره نویسندگان و شاعران برجسته دنیا بداند و بخواند. همین موضوع او را به یک چهره جهانی تبدیل کرد.

 

خدمت کردن به کشور چنین معنایی دارد. نوجوانان و دانش آموزان ما باید در عرصه های فرهنگی همچون تئاتر و سینما به شناخت بهتر شخصیت های علمی روی بیاورند. فیلمسازان هم باید از  متخصصان و اهالی فن کمک بگیرند نه صرفا سرمایه گذارانی که درکی از هنر ندارند و به واسطه ثروتشان به این حوزه وارد می شوند. 

من همچنین به نوجوانان و دانش آموزان می گویم که هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست. هنر به معنای شناخت سرزمین مان و چهره های برجسته آن است. امیدوارم که دانش آموزان فیلمساز در این مسابقه موفق و پیروز باشند و باز هم درباره تاریخ علم و دانش کشورشان فیلم بسازند.

اخبارفرهنگی - فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------