مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی در اتاق عمل آشتی می کنند؟!



اخبار , اخبار فرهنگی ,  مهران مدیری

اخبار فرهنگی - مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی در اتاق عمل آشتی می کنند؟!

حالا بعد از هفت سال قطع همکاری مشترک مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی، با بازگشت مدیری به تلویزیون پس از شش سال، تلویزیون اعلام کرد که همکاری این زوج خلاق مجددا دارد شکل می‌گیرد.

«پاورچین» اولین و «مرد هزار چهره» آخرین کار مشترکشان بود؛ گفته شد بر سر اختلاف با یکدیگر از هم جدا شده‌اند اما یکی از آنها اعتقاد دیگری دارد و اختلاف را باعث جدایی‌شان نمی‌داند.

 

حالا بعد از هفت سال قطع همکاری مشترک مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی، با بازگشت مدیری به تلویزیون پس از شش سال، تلویزیون اعلام کرد که همکاری این زوج خلاق مجددا دارد شکل می‌گیرد و قصد دارند با یکدیگر سریال جدیدی به نام «اتاق عمل »بسازند؛‌ خبری که پیمان قاسم‌خانی آن را رد می‌کند.

 

پیمان قاسم‌خانی در بیشتر ساخته‌های مهران مدیری به عنوان نویسنده یا سرپرست نویسندگان در کنار او حضور داشته است.

 

مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی اولین همکاری مشترک خود را از سال 81 در سریال «پاورچین» آغاز کردند. قاسم‌خانی در آثار دیگری چون «شب‌های برره» (84)، «باغ مظفر»(85)، «مرد هزار چهره» (87) و «گنج مظفر» (86 - شبکه نمایش خانگی) برای مدیری نویسندگی کرده است.

 

این دو پس از سال‌ها با یکدیگر قطع همکاری کردند و در حال حاضر نیز حدود هفت سال از این جدایی می‌گذرد. آن روزها که از اختلاف این دو صحبت می‌شد دلیل این اختلاف و جدایی چندان مطرح و رسانه‌یی نشد و سرانجام سریال «مرد هزار چهره» آخرین کار مشترک قاسم‌خانی و مدیری شد.

 

اما قاسم‌خانی در گفت‌وگویی که در فروردین امسال داشت، درباره‌ی اختلافش با مدیری و جدایی از او گفت: من و مهران مدیری دو کاراکتر خیلی متفاوت هستیم اما مشکلی با هم نداشتیم. مهران کار خود را می‌کرد و من هم کار خودم را. از یک جایی به بعد من احساس می‌کردم احتیاج دارم به سینما برگردم و دوست داشتم فیلم سینمایی کار کنم در حالی که مهران، تلویزیون را دوست داشت. آن موقع بحث شروع کار شبکه نمایش خانگی هم مطرح بود که من علاقه‌ای به آن نداشتم. اینکه بین من و مهران اختلافاتی وجود داشته باشد، هم درست نیست. اما از لحاظ کاری تا آخرین کاری که («مرد هزار چهره») با هم انجام دادیم همه چیز خیلی خوب پیش رفت.

 

وی همچنین عنوان کرد: بعد از سریال «باغ مظفر»، یک ایده‌ سینمایی برای آن داشتم و برادران آقاگلیان هم مجوز سینمایی آن را داشتند. پیشنهاد من در آن زمان این بود که برویم سمت نسخه سینمایی، ولی کلا آن گروه خیلی تمایل به سینما ندارد.

 

***

 

به هر صورت این جدایی سبب شد مدیری که با نوروز 72 پا به عرصه‌ی طنز تلویزیون گذاشته بود «مرد دو هزار چهره»‌ی خود را بدون قاسم‌خانی بسازد. اگرچه این اختلاف بین مدیری و قاسم‌خانی مطرح شده بود اما پس از آن از همکاری مهراب قاسم‌خانی با مدیری هم دیگری خبری نبود و به نوعی وی نیز قطع همکاری کرد.

 

مدیری نیز از زمان ساخت سریال «قهوه تلخ» یعنی از سال 88 به دلیل بروز مشکلات مالی با صداوسیما در تلویزیون ممنوع‌الکار شد و نوروز 89 اولین سالی بود که مدیری در تلویزیون حضور نداشت.

 

این دوری باعث شد که وی به شبکه نمایش خانگی روی آورد و سریال‌های «قهوه تلخ»، «ویلای من» و «شوخی کردم» را از طریق این شبکه روانه‌ی بازار کند و حتی در طول این سال‌ها «بمب خنده» را نیز به صورت غیررسمی و در سایت‌های اینترنتی منتشر کند.

 

اما این کارگردان و بازیگر عرصه‌ی طنز سرانجام پس از شش سال دوری از تلویزیون برای اولین بار در ویژه برنامه‌ی «سه ستاره»‌ی احسان علیخانی که در ساعات پایانی سال 92 به مناسبت سالگرد شبکه‌ی سه سیما به روی آنتن رفت حضور یافت و از بازگشت خود به تلویزیون خبر داد.

 

مدتی پس از اعلام ساخت سریال «اتاق عمل» توسط مهران مدیری برای شبکه تهران، مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه در خبری مجزا تیم نویسندگان «اتاق عمل» را معرفی کرد که در بین آنها نام پیمان قاسم‌خانی هم دیده می‌شد. این خبر می‌توانست اعلامی برای پایان اختلاف مدیری با تلویزیون و هم پایان جدایی وی از برادران قاسم‌خانی باشد اما قاسم‌خانی در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها این خبر را تکذیب کرد.

 

او در این‌باره گفت: «حضور من و مهراب به‌ عنوان نویسندگان سریال جدید مهران مدیری واقعی نیست و من این خبر را تکذیب می‌کنم. من خودم مشغول کارهای دیگری هستم و در این سریال حضور ندارم.»

 

بر این اساس در شرایطی که بسیاری از علاقمندان کارهای مهران مدیری و سریال‌های طنز تلویزیون، اعلام خبرهایی جدید از سریال «اتاق عمل» را انتظار می‌کشیدند، این مجموعه از همان بدو امر دچار حاشیه شد تا مهران مدیری فعلا ترجیح دهد مانند اغلب کارهایش ساخت «اتاق عمل را حداقل برای مدتی در سکوت خبری جلو ببرد.
اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------