بازیگری که از نقش های منفی بیزار است!



اخبار فرهنگی - بازیگری که از نقش های منفی بیزار است!

شهین تسلیمی بازیگر سینما و تلویزیون از حضورش در نقش‌های مختلف می‌گوید و اینکه بیشتر نقش‌هایش همچون شخصیت واقعی‌اش مادری مهربان ولی مقتدر است.

 شهین تسلیمی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» را در سینماها دارد، تا امروز در بیش از 10 سریال تلویزیون ایفای نقش کرده که البته با بازی در سریال تلویزیونی «زن بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی در تلویزیون مطرح شد. او علاوه بر حضور در تلویزیون تاکنون در 6 فیلم سینمایی بازی کرده است.

او در حال حاضر در حال بازی در 2 سریال تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک نژاد است و فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» را بر پرده سینماها دارد. با او درباره فعالیت های این روزهایش در سینما و تلویزیون به گفتگو نشستیم.

*شما جزو بازیگرانی هستید که هم در سینما و هم تلویزیون شناخته شده اید. خودتان به عنوان یک بازیگر ترجیح می دهید در کدام یک از این رسانه ها فعالیت کنید؟
- من با بازی  در سریال «زن بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی در بین مردم شناخته شدم و سال ها مردم من را با نقش هایم در تلویزیون می شناختند تا اینکه وارد سینما شدم. معمولا پیشنهادهایی برای بازی در هر دو رسانه سینما و تلویزیون به من می شود، اما مساله اینجاست که زمان برای قبول پروژه های مختلف را دارم یا خیر.

به عنوان مثال هرچند تعدادی پیشنهاد در سینما دارم اما به دلیل بازی در دو سریال «کیمیا» و «دردسرهای عظیم» فرصتی برای انتخاب پروژه های سینمایی را ندارم.

اینکه بیشتر ترجیح می دهم در سینما و یا تلویزیون حضور داشته باشم مهم نیست، مهم این است که ترجیح می دهم در یک پروژه ای فعالیت کنم که از نظر کارگردانی و فیلمنامه در سطح قابل قبولی باشد. به هر حال من بازیگری هستم که در حال حاضر در تلویزیون جا افتاده ام.

اخبار,اخبار فرهنگی , شهین تسلیمی

 
*«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» آخرین فیلم سینمایی است که از شما در سینماهای کشور اکران شده است. چگونه به این پروژه پیوستید؟
-بازی در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» برای من یک شانس بزرگ بود. من با مرجان شیرمحمدی در پروژه «خداحافظ بچه» آشنا شدم و او بعد از حادثه ای که برای گوهر خیراندیش پیش آمد، پیشنهاد بازی در این فیلم سینمایی را به من داد، من هم دیدم که کارگردانی این فیلم را بهروز افخمی برعهده دارد و خود شیرمحمدی نیز در آن حضور دارد پس بازی در این فیلم را قبول کردم. خوشبختانه این فیلم سینمایی توانست در بین مخاطبان جای خود را باز کند.

به تصویر کشیدن یک خانواده ایرانی که بیشتر از هر فیلم دیگری به واقعیت نزدیک و قابل باور بود، از ویژگی های این اثر بود. مخاطبان بعد از دیدن این فیلم سینمایی از فضای موجود بین اعضای خانواده لذت بردند.

*از جذابیت‌های این فیلم می توان به سکانس هایی که شما و پرویز با هم کنش و واکنش داشتید، اشاره کرد. فضای موجود بین شما لحظات طنزی را برای مخاطب به همراه داشت، این کمدی تا چه اندازه مورد پسند شما قرار گرفت و تا چه اندازه در اجرای آنها آزادی عمل داشتید؟
-کل کل شخصیت من با پرویز که نقش آن را مهدی فخیم زاده بازی می کرد، شرایط جذابی را برای مخاطب به وجود آورده بود. من در این فیلم یک شخصیت ضد مرد داشتم و چندان به مردهای داستان اهمیت نمی دادم، فخیم زاده نیز در این فیلم یک شخصیت کاملا جدی و بداخلاق را بازی می کرد. خیلی دوست داشتم در این سکانس ها کل کل بیشتری را با شخصیت پرویز داشته باشم اما بهروز افخمی من را کنترل کرد و معتقد بود که تا همان مقدار کافی است. من در این فیلم می خواستم شخصیت یک مرد را نابود کنم و با توجه به شخصیتم در فیلم به دنبال گرفتن انتقام خود از مردان بودم.

با توجه به نوع داستان حتی دیالوگ هایی که میان من و پرویز رد و بدل می شد، از قبل نوشته شده بود و ما نمی توانستیم به صورت بداهه در این بخش ها دیالوگ بگوییم.

*برای بازی در این فیلم با سختی خاصی مواجه بودید، با توجه به اینکه تفاوت شخصیت شما حتی از نوع لباس پوشیدنتان در فیلم مشخص بود؟

 

اخبار,اخبار فرهنگی , شهین تسلیمی

 
-بازی در این فیلم برای من با لحظات بسیار خوبی همراه بود. در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بازیگرانی از سینما و تلویزیون حضور داشتند که همه آنها را دوست داشتم و از اینکه با آنها همبازی بودم بسیار خوشحالم، من در شرایطی در این فیلم بازی کردم که بدون مطالعه فیلمنامه قرارداد بازی در این فیلم را امضا کردم و خوشبختاه از این کار بسیار راضی هستم. مساله جالبی که در این فیلم سینمایی بود این است که لباس های من برای بازی در این فیلم سینمایی تنگ بود و من فرصت این را نداشتم که به دنبال لباس مناسب تری برای این فیلم بگردم.

*شما برای بازی در این فیلم سینمایی کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن شدید، اما در هنگام برگزاری مراسم نام نعیمه نظام دوست را اعلام کردند. این مساله چند روز بعد از سوی داوران جشنواره اعلام شد. هنگام شنیدن این خبر چه واکنشی داشتید؟
-این مساله ای بود که پیش آمد. من بازی نعیمه نظام دوست را دوست دارم و او در این فیلم همکار من بود. به هر حال زمانی که این اتفاق افتاد من چندان این مساله را سخت نگرفتم اما بیشتر خوشحال می شدم که این مساله از سوی داوران مطرح نشود، چراکه من هم درباره این مساله هیچ صحبتی نکردم اما بعدها متوجه شدم که خود داوران در گفتگو با رسانه ها این مسئله را مطرح کردند و البته آن زمان هم هیچ پیگیری در این زمینه از سوی من انجام نشد.

*از بین نقش هایی که تا امروز بازی کردید، از حضور در کدام یک از پروژه ها راضی بودید؟
-من بازی در سریال هایی چون «مادرانه» و «وضعیت سفید» را خیلی دوست داشتم. به ویژه در «وضعیت سفید» بهترین انتخاب ها برای نقش ها انجام شده بود و من هم نقش خود را بسیار دوست داشتم. البته معمولا بازی در چنین نقش هایی به من پیشنهاد می شود، چرا که کارگردانان معتقد هستند که من یک چهره مهربان دارم و به خوبی می توانم نقش مادران مهربان و مقتدر را بازی کنم. البته خودم هم بازی در نقش های منفی را دوست ندارم.

*آیا در زندگی شخصی خود نیز چنین شخصیتی دارید؟
-معتقدم بازیگر زمانی می تواند یک نقش را به خوبی بازی کند که رگه هایی از آن شخصیت در وجودش باشد، به همین دلیل فکر می کنم من هم مادری مهربان اما مقتدر هستم.

*پیش از این اشاره کردید که در دو سریال «کیمیا» و «دردسر های عظیم» بازی می کند، آیا در این 2 سریال نیز چنین نقش هایی را ایفا می کنید؟
-نقش من در سریال «کیمیا» کمی شبیه نقشم در سریال «وضعیت سفید» است. در این فیلم نقش عمه کیمیا را بازی می کنم، زنی که پسرش به دلیل مسائل سیاسی به زندان افتاده و او تمام سعی خود را می کند تا زندگی خود را حفظ کند. البته خیلی سعی کردم که بازی در این دو سریال با هم متفاوت باشد چرا که خیلی از تکرار خوشم نمی آید.

به گفته مهران مهام نقش من در سریال «دردسرهای عظیم» با دیگر نقش هایم کمی متفاوت است. من در این سریال نقش یک صاحبخانه را بازی می کنم که علاوه بر اینکه مقتدرانه نسبت به اتفاقات اطرافم برخورد می کنم، اما سعی می کنم با مهربانی مسائل را پشت سر بگذارم.

اخبار فرهنگی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------