لیلی گلستان، معتمدآریا، بنی‌اعتماد و پناهی گرد هم آمدند/ شجریان: انرژی میرتهماسب مرا شگفت‌زده کرد + تصاویر



اخبار فرهنگی- لیلی گلستان، معتمدآریا، بنی‌اعتماد و پناهی گرد هم آمدند/ شجریان: انرژی میرتهماسب مرا شگفت‌زده کرد

مراسم گفت‌وگوی عوامل مستند «شش قرن شش سال» به کارگردانی مجتبی میرتهماسب با حضور تماشاگران و جمع کثیری از هنرمندان و سینماگران در پردیس کوروش برگزار شد.

مجتبی میرتهماسب کارگردان مستند «شش قرن، شش سال» در این مراسم گفت: «این مستند هم از نظر ساخت و هم از نظر تولید، مسیر غیرمتعارفی را طی کرد و از موارد نادری است که به اکران می‌رسد. من امیدوارم که طرح هنر و تجربه ادامه‌دار باشد و  اکران فیلم‌های مستند در این گروه ادامه داشته باشد و فشارها مانع تداوم اکران این فیلم‌ها نشود.»

همایون شجریان هنرمند و خواننده سرشناس، نیز در این مراسم صحبت کرد و گفت: «لازم است که تشکر ویژه‌ای از آقای درویشی کنم که اصلی‌ترین زحمات را ایشان برعهده داشت . از مجتبی میرتهماسب تشکر می‌کنم که این فیلم مستند را ساخت، من روزهای اول فکر می‌کردم که او در یکی دو جلسه فیلمبرداری را انجام می‌دهد و تمام می‌شود، اما میرتهماسب شش سال با ما همراه بود، انرژی میرتهماسب من را شگفت زده کرد.»


در خلاصه داستان این مستند آمده است: «گروهی موسیقیدان تلاشی را آغاز می‌کنند تا تصنیف‌های منسوب به «عبدالقادر مراغی»، برجسته‌ترین موسیقی‌دان، نظریه‌پرداز، نویسنده و شاعرِ ششصد سال پیش را به استناد کتاب‌ها و رسالات کُهن و از لابه‌لای تاریخ و فرهنگ ایران بازیابی و بازخوانی کنند.

 

این گروه پس از شش سال کنکاش و تلاش و تمرین موفق می‌شود آثاری که قرن‌ها پیش از ایران به ترکیه نقل مکان کرده بودند را برای اولین‌بار ضبط و منتشر کند. در این فیلم پا به پای این موسیقیدان‌ها شاهد کشف دوباره‌ ملودی‌ها، ریتم‌ها و فرم‌های فراموش‌شده موسیقی ایران خواهیم بود. آثاری ناشنیده که ریشه‌های موسیقی ایرانی را تا شش قرن به عقب می‌برد و عمیق‌تر می‌کند.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,لیلی گلستان

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,لیلی گلستان

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,لیلی گلستان

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,لیلی گلستان

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,لیلی گلستان

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,لیلی گلستان

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,لیلی گلستان

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------