8 چهره معروفی که واقعا زندان را تجربه کردند



اخبار فرهنگی - ستاره های دربند
8 چهره معروفی که واقعا زندان را تجربه کردند

نه، مایلی کهن اولین نفر نیست. پیش از او خیلی دیگر از فوتبالیست ها و بازیگران یا خوانندگان معروف ایران به دلایل مختلفی زندانی شده اند.

 نه، مایلی کهن اولین نفر نیست. پیش از او خیلی دیگر از فوتبالیست ها و بازیگران یا خوانندگان معروف ایران به دلایل مختلفی زندانی شده اند. البته توجه داشته باشید که زندانی شدن با «بازداشت» فرق دارد و لیست بازداشتی ها خیلی بلندبالاتر از این حرف هاست!

مثلا از بین فوتبالیست ها حمید استیلی، محمد نوازی و علی انصاریان که سال 79 در دربی دعوا کردند و چند شبی را در زندان قصر گذراندند یا «احسان خرسندی» که در حوادث سال 88 دستگیر شد و مدتی در قرنطینه 7 زندان اوین بازداشت بود اما چهره هایی که دستگیر، دادگاهی و به زندان محکوم شده اند و خلاصه تجربه واقعی زندان را دارند، این 8 نفر هستند که پرونده شان را با هم مرور می کنیم.

فرزان اطهری: حبس ابد
او را به عنوان اولین سوپرمدل ایرانی که در 23 کشور با بیش از 100 مارک مختلف همکاری کرده می شناسند. این مدل سوئدی - ایرانی 30 ساله، سال گذشته مقابل هتلی در دبی دستگیر و به جرم حمل 21 گرم کوکائین به قصد فروش به حبس ابد محکوم شد. اطهری که در فیلم «چهل سالگی» مقابل لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن بازی کرده، اتهام فروش را قبول ندارد و گفته که این مواد برای مصرف شخصی اش بوده.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زندان

 
رامین پرچمی: بیش از یک سال
بازیگر سریال های در «پناه تو» و «زیر آسمان شهر»، شهریور امسال 41 ساله شد. او در چند مقاطع به زندان افتاده که جنجالی ترین مورد در بهمن 89 و به دلیل شرکت در تجمعات بود.

بعضی سایت ها اتهام او را خرید و فروش اموال مسروقه یا حمل مواد مخدر اعلام کردند ولی با حکم رسمی دادگاه این شایعات فروکش کرد. زمانی که پرچمی در زندان اوین بود با یک شکایت مالی مواجه شده و به همین دلیل بعد از پایان محکومیتش مدتی هم به زندان لاهیجان فرستاده شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زندان

 
جواد گلپایگانی: 14 سال
«آتقی» سریال عبرت، هم در تهیه کنندگی سینما مبالغ زیادی از دست داد و هم با دو تصادف پی در پی، بدشانسی اش کامل شد. سال 80 در اتوبان قم عابری را زیر گرفت و وقتی دنبال جور کردن دیه آن بود، در خیابان سهروردی با خانمی تصادف کرد. عدم توانایی پرداخت پول باعث شد گلپایگانی به زندان بیفتد و مبلغ دیه هم به دلیل دیر کرد، سنگین تر شد. او در اوین 2 بار سکته کرده و با وجود پیگیری بعضی از بازیگران سینما، هنوز 70 میلیون دیه جواد آقا جور نشده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زندان


مرضیه وفامهر: 3 ماه
این هنرپیشه و فیلمساز، به دلیل بازی در فیلم بدون مجوز «تهران من، حراج» ساخته گراناز موسوی تیر ماه 1390 دستگیر و به زندان قرچک و رامین منتقل شد. دادگاه بدوی او را به یک سال زندان و 90 ضربه شلاق محکوم کرد ولی در دادگاه تجدید نظر این حکم به 3 ماه و یک روز و جریمه مالی کاهش پیدا کرد. وفامهر که همسر «ناصر تقوایی» کارگردان بزرگ سینما است، سوم آبان همان سال بعد از حدود 4 ماه آزاد شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زندان

 
منوچهر نوذری: 2 سال و نیم
چهره دوست داشتنی رادیو و تلویزیون ایران، اوایل دهه 80 به دلیل بدهی 82 میلیون تومانی به زندان افتاد. به گفته «مهران امامیه» (شخصیت سق سیاه) چند نفر به نوذری پیشنهاد می دهند که در ساخت مجتمعی در کیش شراکت کند. بعد از مدتی این افراد با پول پیش فروش واحدها فرار می کنند و نوذری می ماند و چند میلیون بدهی. بعد از 4 ماه، نوذری برای جراحی قلب از زندان قصر به بیمارستان منتقل شد ولی تا پایان عمرش در آذر 84، تاوان آن ماجرا را می پرداخت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زندان

 
جعفر پناهی: 6 سال
این فیلمساز جنجالی در سال 88 دو بار دستگیر شد. بازداشت دوم او از 10 اسفند تا 4 خرداد سال بعد (که با قرار وثیقه آزاد شد) ادامه داشت. پناهی در دادگاه به 6 سال حبس و 20 سال محرومیت کاری و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده، ولی به طور موقت خارج از زندان به سر می برد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زندان

 
فریدون فروغی: نامشخص
وقتی می خواند «قهر تو تلخی زندون و به یادم میاره ...» نمی دانست این تلخی چقدر آزاردهنده است. این خواننده محبوب، در دهه 60 دو بار به زندان افتاد؛ یک بار قزل حصار و دفعه بعد در کچویی. برخلاف شایعات، دلیل زندانی شدن فروغی هرگز سیاسی نبود. یکی از همبندان او تعریف می کند: «روزی فریدون از پله های بند افتاد و پایش صدمه دید. یکدفعه با آن صدای قوی اش زد زیر آواز و خواند: «دیگه این قوزک پا یاری رفتن نداره...!»

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زندان

 
علی اکبریان: حبس ابد
همه از سرنوشت ناگوار «علی اکبریان، روماریوی ایران» باخبرند. ستاره سابق استقلال و پرسپولیس، در دوران بازنشستگی اسیر اعتیاد شد و خیلی زود به جرم ساخت و فروش کراک دستگیر و به اعدام محکوم شد. با پیگیری و همراهی بعضی افراد، این حکم در دادگاه تجدید نظر به حبس ابد تقلیل پیدا کرد. اکبریان 3 ماه پیش در مرخصی از زندان قزل حصار، زمان بازی استقلال - تراکتور با «امین فرزانه» لوطی معروف تهران در ورزشگاه تختی دیده شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زندان

 اخبار فرهنگی - تماشاگران امروز

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------