7 بازیگری که سرطان را شکست دادند



به گفته معاون تحقیقات وزیر بهداشت سالانه 14 میلیون سرطان جدید و 8 میلیون مرگ‌ومیر ناشی از آن در جهان اتفاق می‌افتد. در حال حاضر  سرطان دومین عامل مرگ‌ومیر در کشور است و از هر 100 هزار نفر در ایران 135 نفر سرطان می‌گیرند.

به گزارش فرارو، در این میان اخبار مرگ‌های زود هنگام هنرمندان بر اثر سرطان روز به روز افزایش می‌یابد. اما هستند بازیگرانی که با این بیماری ترسناک و سونامی‌اش در حال جنگند. هرچند در میان این سونامی سرطان افراد گم نام زیادی هستند که با این بیماری دسته و پنج نرم می‌کنند اما این بازیگران مشهور چهره‌هایی هستند که یا در حال جنگ با آن هستند و یا شکستش داده اند.

 ابوالفضل پورعرب
ابوالفضل پور عرب در اواخر سال ۸۹ به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تا سال ها برای درمان از بازی کناره گیری کرد. اما در مهرماه 91 هنگامی که کسی از چهره تکیده او منتشر شد تازه خبر بیماری او بر سر زبان ها افتاد. هرچند این اخبار اندکی با حاشیه همراه شد اما حقیقت آن بود که این بازیگر معروف سینما در این سال ها با بیماری سرطان درگیر بوده و توانسته آن را شکست دهد. وی پس از این شکست و بهبود جسمانی خود مجددا به سینما بازگشت و قرار است در فیلم اصغر نعیمی بازی کند. پور عرب در فیلم «سایه‌های موازی» در مقابل شهاب حسینی و در نقش اصلی بازی می کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بیماری سرطان

 
حسین محب‌اهری
بازیگر تئاتر و چهره سرشناس تلویزیونی از اوایل سال 71 دریافت که سرطان دارد. توموری در ناحیه گردنش دیده شد و تحت درمان قرار گرفت. او با بیماری اش جنگید و توانست آن را مهار کند. اما در سال 91 ناراحتی ای در ناحیه پایش احساس کرد که باید برایش زیر تیغ جراحی می رفت و شیمی درمانی را از سر می گرفت. پس از این دوره درمان تومور از بین رفت. اما 6 ماه بعد باز هم سلول های سرطانی در ریه، شکم و گردنش دیده شد. او پس از دو سال و نیم درمان، باز هم پشت این بیماری را به خاک مالیده است. او می گوید: «سرطان مثل هر بیماری دیگری است مثل سرماخوردگی، میگرن و... . هر کسی ممکن است گرفتارش شود، منتها وقتی بیماری سرطان به سراغ آدم می‌آید کمی بیشتر از برخی بیماری‌‌‌ها با بدن انسان کلنجار می‌رود. مهم این است که شما می‌خواهید به این کلنجار ادامه دهید یا نه. من می‌خواستم.» او در حال حاضر در سریال «ابله» کمال تبریزی که به شبکه خانگی آمده بازی می کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بیماری سرطان

 
پیام دهکردی
بازیگر سینما و تئاتر و کارگردان ایرانی و مدرس فن بیان و بازیگری است. او که تا به امروز جوایز زیادی در عرصه هنری کسب کرده است. او در سال 85 متوجه شد که به سرطان مغز استخوان مبتلا شده و تنها چهار درصد شانس برای زنده ماندن دارد. بازیگر فیلم شهریار و یک تکه نان در ابتدا امید خود را از دست داده بود اما در کمال ناباوری توانست بر این بیماری غلبه کند و بهبودی اش را به دست آورد. او تا به امروز هم به فعایلت های هنری خود ادامه داده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بیماری سرطان

 
مایکل داگلاس / Michael Douglas
در سال 2010 اعلام شد که مایکل داگلاس به سرطان گلو مبتلا شده و تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته است. این بازیگر آمریکایی که تا به امروز دو جایزه اسکار را برنده شده به مجله "مردم" گفت که «من شکستش خواهم داد». او برای مدتی از بازیگری کناره گرفت و در زمان درمانش وقت خود را با همسر و فرزندانش گذراند.

این بازیگر به مبارزه با این بیماری مهلک ادامه داد و گفته می شود که توانسته به خوبی به بهبودی پایداری دست یابد. به گفته وی با این کار می توان به یک سوژه الهام بخش برای تمامی که با این بیماری درگیر هستند تبدیل شد.
 
داگلاس پس از شکست بیماری اش به بازیگری بازگشت و در چندین فیلم هالیوودی مانند «مرد مورچه ای» بازی کرده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بیماری سرطان

 
مایکل سی هال / Michael C. Hall
بازیگر معروف سریال دکستر در سال 2010 و چند روز قبل از از مراسم گلدن گلاب به همگان گفت که او مبتلا به سرطان خون و بیماری Hodgkin's Lymphoma شده است. این بازیگر 43 ساله با سرطان و بیماری جنگید و توانست در همان سال بر آن پیروز  شود. او پس از دوره درمان دوباره به سریال دکستر بازگشت و در فصل 5 آن بازی کرد.

هال در مصاحبه ای گفت که «این  خیلی ناراحت کننده است که در 38 سالگی متوجه شدم که سرطان دارم. در حالی که پدرم در سن 39 سالگی به خاطر سرطان مرده بود. اما خوشحالم که در مراحل ابتدایی متوجه شدم و همین باعث می شود که راحت تر آن را شکست دهم.»
 
او در مراسم گلدن گلوب یه خاطر شیمی درمانی کچل شده بود با کلاهی بر سر حاضر شد و جایزه بهترین نقش اول مرد در سریال سال 2010 را دریافت کرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بیماری سرطان


رابرت دنیرو / Robert De Niro
دنیرو در سال ۲۰۰۳ به بیماری سرطان پروستات مبتلا شد و همان سال تحت عمل جراحی قرار گرفت. بازیگر پدرخوانده  که تا به امروز جوایز زیادی را به دست آورده است زیر نیغ جراحی قرار گرفت و توانست بر بلیماری اش غلبه کند. این بازیگر 71 ساله دوباره سلامتش را به دست آورد و به بازیگری در سینما ادامه داد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بیماری سرطان

 
کیتی بیتس / Kathy Bates 
کیتی بیتس بازیگر 66 ساله آمریکایی که موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده است متوجه شد که در سال 2003 سرطان دارد. او سالیان سال با سرطان تخمدان خود جنگید اما در نهایت مجبور شد تا برای نجات جان خود در سال 2012 تن به عمل ماستكتومی بدهد. او پس از شکست بیماری اش باز هم در فیلم های سینمایی حاضر شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بیماری سرطان

 اخبار فرهنگی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------