نگاهی به نقش های کریستین بِیل در روز تولدش



کریستین بیل را در هر نقشی بر صفحه سینما دیده ایم. از قاتل زنجیره ای تا اسکلت گرفته و از سوپر قهرمان تا پیامبر شمشیر به دست. به افتخار تولد «کریستین بیل» که روز 30 ژانویه است به فعالیت های حرفه ای این هنرپیشه موفق نگاهی می اندازیم.

1- کریستین بیل را در هر نقشی بر صفحه سینما دیده ایم. از قاتل زنجیره ای تا اسکلت گرفته و از سوپر قهرمان تا پیامبر شمشیر به دست، این هنرپیشه هیچ گاه در بازی سخت ترین نقش ها نیز کم نیاورده و همیشه با تمام وجود در نقش هایی که ایفا می کند غرق شده است. به افتخار تولد او که روز 30 ژانویه است به فعالیت های حرفه ای این هنرپیشه موفق نگاهی می اندازیم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
2- این هنرپیشه انگلیسی کار خود را با بازی در یک تبلیغ تلویزیونی برای نرم کننده لباس در سال 1982 شروع کرد و چهار سال بعد در اولین فیلم خود بازی کرد و سپس در سال 1987 در فیلم «امپراتوری خورشید» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» با مهارت تمام حضور پیدا کرد. کریستین زمانی که در این فیلم با موفقیت تمام در کنار «جان مالکوویچ» به ایفای نقش پرداخت تنها 12 سال سن داشت و از میان 4000 نفر برای نقش «جیم گراهام» انتخاب شده بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
3- کریستین بیل در 1992 در نقش «جک کابوی کلی» در فیلم موزیکال والت دیزنی، «روزنامه فروش ها»، بازی کرد. این فیلم با وجود این که به باد انتقاد گرفته شد و برنده جایزه تمشک طلایی برای «بدترین آهنگ اصلی» نیز شد، فروش بالایی داشت و به یکی از کلاسیک های این ژانر تبدیل شد، تا جایی که بیست سال بعد داستان آن به صورت نمایش در برادوی روی صحنه رفت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
4- سال 1994 در نقش «تئودور لائورنس» در نسخه سینمایی «زنان کوچک»، کریستین بیست ساله مجبور بود با کراوات روی صحنه حاضر شود و بدتراین که در فیلم نامه، با تغییراتی که در نسخه اصلی نوشته شده توسط لوییز می الکات به وجود آمده بود، شخصیت کریستین بیل توسط «جو» که «وینونا رایدر» نقش او را بازی می کرد پس زده می شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
5- با وجود این که فیلم «Velvet Goldmine» مورد استقبال منتقدان و بینندگان قرار نگرفت، کریستین بیل توانایی های خود را با بازی در نقش ژورنالیست انگلیسی، آرتور استوارت، که مجذوب برایان اسلید، ستاره خیالی پاپ، قرار می گیرد، به نمایش گذاشت. این فیلم با بازی کامل ایوان مک گرگور، و آهنگ های «تام یورک» و «دیوید گری» جلو تر از زمان خودش بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
6- فقط یک هنرپیشه با استعداد کریستین می تواند پس از بازی در نقش یک روزنامه نگار هم جنس باز با موفقیت در نقش «عیسی مسیح» ظاهر شود. کریستین بیل تاج خار را بر سر گذاشت و در فیلم «مریم، مادر مسیح» بازی کرد و سپس منطقی ترین حرکت را در زندگی حرفه ای خود انجام داده و مسیرش را تغییر داد...

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
7- یک سال بعد از ایفای نقش عیسی مسیح، در سال 2000 کریستین بیل با بازی در نقش «پاتریک بیتمن» در فیلم «روانی آمریکایی» حیرت منتقدین را برانگیخت. با وجود هنرپیشگان قدرتمندی مانند «ویلم دافو»، «جرد لتو»، «ریس ویترسپون» و «جاستین تروکس» در این فیلم کریستین در نقش خود به عنوان سرمایه گذار و قاتل زنجیره ای بسیار جذاب و در عین حال ترسناک زیبا درخشید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل


8- سال 2001 کریستین احتمالا تحت تاثیر این تفکر که حتما باید یک فیلم  با «نیکولاس کیج» در کارنامه کاری خود داشته باشد، در فیلم « Captain Corelli's Mandolin» به عنوان رقیب عشقی نیکولاس در مبارزه برای فتح قلب شخصیت زن فیلم، «پنه لوپه کروز»، در نقش دوم ظاهر شد. احتمالا آن موقع او نمی دانسته است که همه بالاخره یک فیلم مشترک با نیکولاس کیج را در کارنامه خود خواهند داشت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
9- کریستین بیل در فیلم آخر الزمانی «سلطنت آتش» برای اولین بار به عنوان یک هنرپیشه فیلم اکشن ظاهر شد و برای اینکه در کنار ستارگانی مانند «متیو مک کانهی» و «جرارد باتلر» آمادگی لازم را داشته باشد با یک مربی شخصی به تمرین بدن سازی و بوکس پرداخت. او در نقش «کوئین ابرکرامبی» به جنگ اژدها می رود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
10- سال 2004، کریستین بیل برای بازی در نقش «ترور رزنیک» استخوانی و بی خواب در فیلم «ماشین کار» چهار ماه رژیم شدید غذایی داشت که در آن روزانه تنها کمی سیب و قهوه می خورد. تا پایان فیلم برداری، کریستین که برای مدت های طولانی نمی خوابید با آن قامت بلند تنها حدود 54 کیلوگرم وزن داشت. با وجود اصرار کریستین برای رساندن وزنش به 48 کیلوگرم، عوامل فیلم این اجازه را به وی ندادند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
11- خدای من! تنها پس از شش ماه کریستین بیل اندامش را برای بازی در فیلم «بتمن آغاز می کند» به حالت اولیه خود باز گردادند. او در رقابتی تنگانگ با «جیک جیلنهال» موفق به گرفتن این نقش در فیلم «کریستوفر نولان» شد. او که در پایان فیلم «ماشین کار» نمی توانست حتی یک شنا هم برود با خوردن مقادیر زیاد پیتزا و بستنی و ورزش سنگین توانست خود را به اندام مناسب برای بازی در نقش سوپر قهرمان برساند. آقای کمال گرا قبل از شروع فیلم برداری احساس کرد زیادی هیکلی شده است و مجددا 14 کیلو گرم کم کرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
12- ظاهرا همه چیز در دنیای کریستین بیل با سرعت نور باید تغییر کند. بعد از فیلم بتمن، او برای فیلم «طلوع نجات» باز هم رژیم لاغری شدیدی گرفت تا خودش را برای بازی در نقش «دییتر دنگلر»، خلبان هواپیمای جنگی آمریکایی که در طول جنگ ویتنام به اسارت گرفته شده بود، آماده کند. کریستین برای فیلمبرداری این فیلم به مدت 44 روز در جنگل های تایلند اقامت داشت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
13- درست وقتی که کریستین فکر می کرد از شر لباس های دست و پا گیر دوره ویکتوریا خلاص شده است باز هم مجبور به پوشیدن آنها شد. او همراه با «مایکل کین»  باز هم در فیلمی دیگر از «کریستوفر نولان» بازی کرد و در کنار هنرپیشگانی همچون «هیو جکمن» و «اسکارلت جوهانسون» قرار گرفت. او در فیلم «پرستیژ» نقش یک شعبده باز را بازی می کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
14-  شاید نقش کریستین در فیلم «3:10 به یوما» بهترین نقش او نباشد، اما او دراین فیلم، به کارگردانی «جیمز منگلد» که بازسازی یک فیلم وسترن به همین نام (1957) بود، نقش مردی با پای چوبی را ایفا می کرد که برای تحویل یک زندانی، «راسل کرو»، با مشکلات زیادی رو به رو می شد. باید یادآوری کنیم که کلاه کابویی که در این فیلم به سر می گذاشت خیلی به او آمده بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
15- متاسانه ماجرای دو بار درگیری کریستین با مدیر فیلمبرداری بخاطر به هم زدن صحنه در هنگام فیلمبرداری صحنه های حساس در زمان ساخت فیلم «ترمیناتور:رستگاری» از خود فیلم بیشتر خبرساز شد. یک چیز دیگر هم که در مورد فیلم وجود داشت این بود که سر صحنه فیلم برداری دست کریستین شکست. هیچ چیز خاص دیگری در مورد این فیلم وجود ندارد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 
16- چرا که نه؟ او برای نقش هایش خودش را به حد مرگ لاغر کرده است، بدنش را ماهیچه ای کرده است، چه اشکالی دارد اگر یک بار هم خودش را چاق کند؟ او برای بازی در این فیلم به کارگردانی «دیوید راسل» برای این که ظاهری طبیعی و واقع گرایانه داشته باشد، حدود 19 کیلوگرم وزن اضافه کرده و موهایش را تراشید و حتی برای این که قدش کوتاهتر به نظر برسد قوز کرد، کاری که باعث شد دیسک کمر بگیرد. او برای این فیلم نامزد جایزه اسکار شد، ولی در نهایت حیرت  در مقابل «متیو مک کانهی»، که برای باز در «باشگاه خریداران دالاس» حدود 17 کیلوگرم کم کرده بود، شکست خورد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,کریستین بیل

 اخبار فرهنگی - برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------