نامه عزت الله انتطامی به محمدعلی کشاورز



اخبار,اخبار فرهنگی ,عزت‌الله انتظامی

 

عزت‌الله انتظامی دوست قدیمی‌اش محمد علی کشاورز را بازیگری به روز دانست که هنوز هم خواندن کتاب‌های جدید را از دست نمی‌دهد.

آقای بازیگر در آستانه برپایی بزرگداشت محمد علی کشاورز در جشنواره فیلم فجر درباره دوست و همکار قدیمی‌اش نوشت: «من همیشه با محمد کشاورز از قدیم‌ها رابطه نزدیکی داشتم یا من زنگ می‌زدم یا او من را گیر می‌آورد...

او هنرپیشه‌ای با تکنیک است و به خصوص با مطالعات و تحصیلات آکادمی که کرده همیشه به روز است و هنوز هم حتی خواندن کتاب‌های تازه‌ای که چاپ می‌شود را از دست نمی‌دهد.

برای محمدجانم آرزوی سلامتی و تندرستی از خداوند متعال دارم. ان شاء الله»

محمدعلی کشاورز متولد 26 فروردین 1309 در اصفهان، فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک از سال 1339 با حضور در نمایش ویولن‌ساز فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و در بیش از نیم قرن حضورش در سینما، تئاتر و تلویزیون در آثاری چون «شب قوزی»، «خشت و آیینه»، «آقای هالو»، «صادق کرده»، «رگبار»، «کاروان‌ها»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «ناصرالدین‌شاه آکتور سینما»، «دلشدگان»، «یک مرد یک خرس»، «زیر درختان زیتون»، «روز واقعه»، «غزال»، «فرزند صبح» و مجموعه‌های تلویزیونی «هزاردستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان»و «پدرسالار» به ایفای نقش پرداخت.

این بازیگر یک بار برای فیلم «مادر» در جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ بلورین شده است.

قرار است بزرگداشت کشاورز روز شنبه 11 بهمن‌ماه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برگزار شود.
اخبار فرهنگی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------