مشاهیر مبتلا به صرع



صرع قابل درمان است و می توان با انجام اقداماتی از تشنج و آسیب های ناشی از آن جلوگیری کرد. اتفاقا افراد مبتلا به صرع می توانند یک زندگی عادی و طولانی داشته باشند.

صرع اختلالی است که بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و منجر به تشنج هایی خفیف و یا شدید می شود. این تشنج ها ممکن است چنین علائمی داشته باشند:

-    بیهوشی
-    لرزش شدید
-    حمله عصبی
-    گیج شدن موقت

هر فردی ممکن است، به دلیل ابتلا به برخی بیماری ها، در طول زندگی خود حداقل یکبار دچار تشنج و حمله عصبی بشود. اما ابتلا به بیماری صرع بدین معناست که فرد حداقل به 2 دلیل و مقدمه دچار می شود. صرع قابل درمان است و می توان با انجام اقداماتی از تشنج و آسیب های ناشی از آن جلوگیری کرد. اتفاقا افراد مبتلا به صرع می توانند یک زندگی عادی و طولانی داشته باشند.

لیل وین (Lil Wayne)
این سوپراستار دنیای رپ چند وقت پیش برای اولین بار در رابطه با شرایط خاصی که در طول زندگی اش به آن دچار بوده است صحبت کرد. در سال 2013، او پس از چند تشنج جدی در بیمارستان بستری شد. علت اصلی این حملات فشار کاری زیاد و کمبود خواب عنوان شد. پس از بهبودی، لیل وین در مصاحبه ای اعلام کرد که در طول زندگی اش تاکنون چندین بار دچار حملات تشنج شده است. این رپر با توضیح شرایط خود تلاش می کند هوادارانش را از حال خود باخبر کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
دای گرین (Dai Greene)
این ورزشکار المپیکی یکی از نمونه های خوبی است که نشان می دهد چگونه سبک زندگی سالم می تواند بر سلامتی تاثیر داشته باشد. این دونده انگلیسی مبتلابه صرع است اما او سال هاست که دچار تشنج نشده است. پس از اینکه داروهای تجویزی در جلوگیری از حملات عصبی تاثیری نداشتند، دای متوجه شد که کمبود خواب و استرس موجب ایجاد این تشنج ها می شود. او سبک زندگی اش را تغییر داد و خواب و تغذیه سالم را به یکی از اولویت های زندگی خود تبدیل کرد. البته باید توجه داشت که افراد مبتلا به صرع نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای خود را قطع کنند و تنها به سبک زندگی تکیه کنند. اما تجربه دای گرین نشان می دهد که زندگی سالم می تواند مکملی خوب برای داروهای تجویزی توسط پزشک باشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
دنی گلور (Danny Glover)
این هنرپیشه مشهور معمولا با فیلم های ماندگارش شناخته می شود.، اما ابتلای او به بیماری صرع و تجربیات او در این زمینه نیز بر مدم تاثیرات زیاد داشته است. این هنرپیشه، که تاکنون موفق به کسب افتخارات زیادی شده است، از دوران کودکی مبتلا به صرع بوده است و از تشنج و حملات عصبی رنج می برده است. اما مانند بسیاری از افراد مبتلا به صرع، با افزایش سن، این بیماری او درمان شد. امروزه، دنی با عضویت در انجمن ها و گروه های مربوط به افراد مبتلا به صرع تلاش می کند اطلاعات مردم را در رابطه با این بیماری افزایش دهد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
جیسن اسنلینگ (Jason Snelling)
عضو سابق تیم فالکون های آتلانتا یکی دیگر از حمایت کنندگان اصلی انجمن صرع است. او در دوران دانشجویی به بیماری صرع مبتلا گشت. با انجام اقدامات درمانی و مصرف دارو، او توانست به فعالیت خود در زمینه فوتبال آمریکایی ادامه دهد و به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شود. امروزه، اسنلینگ با انجمن صرع همکاری می کند تا بتواند در رابطه با این بیماری اطلاعات مردم را افزایش دهد. بدین منظور، او همواره از تجربیات خود صحبت می کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
نیل یانگ (Neil Young)
نیل یانگ خواننده و ترانه سرای مشهوری است که سال های به صرع‌ مبتلاست. این بیماری به طور ژنتیکی به دختر او نیز منتقل شده است. او در خاطرات خود در رابطه با این بیماری و حتی فرایند درمانی که سال ها پیش طی کرده است اما موثر واقع نشده است توضیح داده است. او می گوید این فرایند، که امروزه ممنوع اعلام شده است، بسیار دردناک در عین حال بی تاثیر بوده است. امروزه، یانگ توانسته است بیماری خود را کنترل کند و به دختر خود نیز در این زمینه کمک کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
سوزان بویل (Susan Boyle)
این خواننده زن انگلیسی که با صدای خود افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهد، چند وقت پیش در رابطه با بیماری که از دوران کودکی با آن دست و پنجه نرم می کرده است برای مردم صحبت کرد. او خیلی صریح در رابطه با مشکل فیزیکی خود و اینکه چگونه موجب عقب افتادن او در دوران کودکی شد برای هوادارانش توضیح داد. بزرگسالان اطراف او به او اینگونه فهمانده بودند که این حملات عصبی و تشنج ها مربوط به نوعی مشکل روانیست و تا سال ها او نیز چنین حرف هایی را باور می کرد. او امروزه تلاش می کند با راهنمایی کودکان مبتلا به بیماری صرع در بهبود شرایط زندگی آنها موثر باشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
هوگو ویوینگ (Hugo weaving)
این هنرپیشنه استرالیایی معمولا با فیلم هایی نظیر «ماتریکس» و «ارباب حلقه ها» شناخته می شود. جنگ او با بیماری صرع از دوران نوجوانی آغاز شد. در این دوران، او در طول سال حداقل یکبار دچار تشنج و حمله می شد.

ویوینگ می گوید که این حملات هیچ گاه موجب عقب مندن او نشدند وا و با شجاعت برای رسیدن به خواسته هایش تلاش کرده است. ویوینگ همیشه رویکردی مثبت نسبت به بیمار خود داشت و همیشه امیدوار بود که بتواند این بیماری را شکست دهد. به دلیل ابتلا به این بیماری، هوگو هیچ گاه نتوانست گواهینامه رانندگی بگیرد. اما او نهایتا به آرزوی خود دست یافت. او در طی 18 سال گذشته حتی دچار یک حمله عصبی نیز نشده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
الن فانکا (Alan Faneca)
این ورزشکار عضو تیم NFL و برنده جوایز مهم در عرصه ورزش، سال هاست در رابطه با بیماری خود در رسانه ها صحبت می کند. او در سن 15 سالگی متوجه شد که به این بیماری مبتلاست و تاکنون نیز با آن مدارا کرده است. با وجود این بیماری، الن توانسته است 13 سال در رشته فوتبال آمریکایی فعالیت کند و به افتخارات متعددی نیز نائل شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
پرینس (Prince)
پرینس، این ستاره مشهور و برنده گرمی، چند سال پیش برای اولین بار در رابطه با مشکلی که در دوران کودکی به آن دچار بوده است صحبت کرد. او می گوید که در دوران مدرسه مدام مورد تمسخر قرار گرفته است اما والدین او بسیار او را دوست داشته اند. با این حال نمی دانسته اند چگونه باید با این بیماری برخورد کنند. همین تجربه به او کمک می کند آینده خود را بسازد و به موفقیت برسد.

پرینس می گوید که تمسخر هم کلاسی هایش باعث افزایش اعتماد به نفس او و ایجاد یک سبک خاص شد که نهایتا شهرت او را در پی داشت.

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
مارتین کمپ (Martin Kemp)
مارتین کمپ یک خواننده، هنرپیشه و مجری مشهور انگلیسی است که در کنار تمام این فعالیت ها، برای افرایش آگاهی در مورد بیماری صرع و سرطان نیز تلاش می کند. کمپ حدود دو دهه پیش، به این بیماری مبتلا شد. علت اصلی ابتلای او به این بیماری، انجام یک عمل جراحی برای خارج کردن تومورهای مغزی بود. از آن زمان به بعد، او دچار تشنج و حملات عصبی می شود، اما این اختلال هیچگاه موجب عقب ماندن او در زندگی نشده است. او همچنان به بازیگری و خوانندگی ادامه می دهد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
چانداگان (Chanda Gunn)
یکی از الهام بخش ترین افراد در زمینه ابتلا به صرع، ورزشکاران هستند. چاندا گان از جمله این افراد است. این ورزشکار المپیکی، در سن 9 سالگی مبتلا به بیماری صرع شد. آن زمان او یک شناگر بود. پس از ابتلا به این بیماری، او شنا را کنار گذاشت و به هاکی روی آورد. امروزه گان یکی از موفق ترین ورزشکارن زن در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 
ریک هریسون (Rick Harrison)
علت شهرت این ستاره مشهور تنها هنر او نیست، بلکه بسیاری از هوادارانش او را به دلیل ابتلا به بیماری صرع می شناسند. این ستاره عاشق تاریخ است. خود او معتقد است که یکی از دلایل علاقه او به تاریخ ابتلای او به این بیماریست. او می گوید در دوران کودکی، او مجبور می شده است ساعاتی طولانی را در خانه و به تنهایی سپری کند. او این ساعات تنهایی را با خواندن کتاب های تاریخی می گذرانده است. امروزه او با همکاری با انجمن صرع تلاش می کند آگاهی مردم ایالت نوادا را افزایش دهد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مشاهیر مبتلا به صرع

 اخبار فرهنگی - مجله دنیای سلامت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------