نامزدهای اسکار بهترین هنرپیشه مرد و زن



ده هنرپیشه زن و مرد که در نقش اصلی ظاهر شده‌اند، امسال امید دریافت اسکار را دارند. برخی پیش‌تر نیز طعم هیجان و اضطراب نامزدی در اسکار را چشیده‌ا‌ند و برخی دیگر برای نخستین بار این طعم منحصربه فرد را تجربه می‌کنند.

1.رزاموند پایک

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
این هنرپیشه ۳۵ ساله بریتانیایی برای بازی در فیلم "دختر مفقود شده" به کارگردانی دیوید فینچر نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه زن شده است. این نخستین نامزدی وی برای دریافت این جایزه به شمار می‌رود. او در این فیلم نقش زنی به نام "امی دان" را ایفا می‌کند که به طور ناگهانی غیب شده و پلیس گمان می‌برد همسرش در این حادثه نقش داشته است.

2.استیو کارل

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
۵۲ ساله و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مرد برای بازی در فیلم "فاکس کچر". او در این فیلم در نقش جان دو پون، میلیونر آمریکایی، ظاهر شده است. منتقدان هنرنمایی خیره‌کننده استیو کارل در این فیلم را بسیار ستوده‌اند. این نخستین نامزدی اسکار برای استیو کارل به حساب می‌آید.

3.فلیسیتی جونز

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
۳۱ ساله و اهل بریتانیا. او در فیلم "تئوری همه چیز" در نقش همسر استیون هاوکینگ‌، اخترشناس مشهور بریتانیایی، ظاهر شده است. این نخستین نامزدی فلیسیتی جونز در اسکار به شمار می‌رود.

4. ادی ردمین

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
۳۳ ساله، اهل بریتانیا و یکی از امید‌های مسلم دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش اصلی. ادی ردمین در فیلم "تئوری همه‌‌چیز" چنان بازی درخشانی در نقش استیون هاوکینگ‌ ارائه داده است که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند با کنار گذاشتن رقبایش برنده اسکار شود. او امسال جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه مرد در فیلم درام را برد. ادی ردمین برای نخستین بار نامزد دریافت اسکار شده است.

5.ماریون کوتیار

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
هنرپیشه ۳۹ ساله فرانسوی که برای فیلم "دو روز، یک شب" نامزد اسکار شده است. او در سال ۲۰۰۸ همین جایزه را برای بازی تحسین‌برانگیزش در نقش ادیت پیاف، خواننده سرشناس فرانسوی، دریافت کرد.

6.بردلی کوپر

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
او که امسال ۴۰ ساله شده، برای سومین بار پیاپی در بخش هنرپیشگی نامزد دریافت اسکار معرفی شده است. بردلی کوپر در سال ۲۰۱۳ برای "دفترچه امیدبخش" و در سال ۲۰۱۴ برای "اخاذی آمریکایی" نامزد دریافت اسکار شد که هر دوبار ناکام به خانه برگشت. او امسال با بازی در فیلم "تک تیرانداز آمریکایی" چشم‌ها را به خود خیره کرده است. بردلی کوپر همچنین یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم بوده است.

7.جولین مور

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
این هنرپیشه آمریکایی ۵۴ ساله تا کنون ۴ بار برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده که هر بار از دریافت آن ناکام مانده است. جولین مور نخستین بار در سال ۱۹۹۸ برای فیلم "شب‌های بوگی" نامزد دریافت اسکار شد. نامزدی امسال وی به فیلم "هنوز آلیس" باز می‌گردد. جولین مور جایزه بهترین هنرپیشه زن را در مراسم امسال گلدن گلوب از آن خود کرد.

8.بندیکت کامبربچ

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
۳۸ ساله و اهل بریتانیاست. حضور درخشان در فیلم "بازی تقلید" بندیکت کامبربچ را جزو یکی از نامزدان دریافت اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش اصلی قرار داد. این فیلم داستان زندگی الن تورینگ، ریاضی‌دان و رمزنگار برجسته بریتانیایی را روایت می‌کند که در زمان جنگ جهانی دوم توانست پیام‌های محرمانه نیروی دریایی آلمان را رمزگشایی کند. این نخستین نامزدی اسکار برای بندیکت کامبربچ به حساب می‌آید.

9.ریز ویتر اسپون

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
هنرپیشه ۳۸ ساله آمریکایی که برای فیلم "وحشی" نامزد دریافت اسکار بهترین هنرپیشه زن شده است. او در سال ۲۰۰۶ این جایزه را برای بازی تحسین‌شده‌اش در نقش جون کارتر، خواننده و همسر جانی کش، در فیلم "Walk the Line" از آن خود کرد.

10.مایکل کیتون

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین هنرپیشه مرد و زن

 
۶۳ سال دارد و در مراسم امسال گلدن گلوب، برنده جایزه بهترین هنرپیشه مرد فیلم کمدی یا موزیکال شد. مایکل کیتون امید دارد که امسال برای بازی در فیلم "بردمن" جایزه اسکار را از آن خود کند. این برای نخستین بار است که او نامزد دریافت این جایزه معتبر سینمایی شده است. مایکل کیتون در دو فیلم ابتدایی بتمن، به نام‌های "بتمن" و "بازگشت بتمن" نقش این ابرقهرمان را بازی کرده بود.

اخبار فرهنگی - برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------