فهرست گران‌ترین بازیگران تلویزیونی جهان



اخبار,اخبار فرهنگی , دستمزد بازیگران تلویزیون

تحلیلگران تلویزیونی می‌گویند رقم دستمزد بازیگران تلویزیون معمولا براساس دو عامل تعیین می‌شود یا تغییر می‌کند؛ عامل اول، میزان موفقیت مجموعه در بین تماشاگران است و عامل دوم، زمان تولید و پخش آن مجموعه است.

 بر این اساس، رقم دستمزد بازیگران در فصل‌های مختلف سال هم متغیر است و کم و زیاد می‌شود. یک تحلیل عمومی می‌گوید بازیگران تلویزیونی در فصل پاییز دستمزد بالاتری می‌گیرند.

 

علت آن هم این است با فرا رسیدن فصل پاییز، مردم و تماشاگران اوقات بیشتری را در منازل خود هستند و وقت بیشتری را به تماشای برنامه‌های تلویزیون اختصاص می‌دهند. نکته‌ای که در ارتباط با دستمزد بازیگران تلویزیونی باید به آن اشاره کرد، این است که آنها دستمزد خود را به صورت اقساطی و برای بازی در هر اپیزود می‌گیرند.

این یک تفاوت بزرگ کار آنها با بازیگران سینماست که کل دستمزد خود را قبل از شروع کار فیلمبرداری و به صورت یک قسط دریافت می‌کنند. تحلیلگران اقتصادی تلویزیونی می‌گویند هم‌اکنون سوفیا ورگارا و بقیه بازیگران درام کمدی خانوادگی «خانواده مدرن» جزو گران‌‌ترین بازیگران برنامه‌های نمایشی تلویزیون هستند که بالاترین رقم دستمزد را برای بازی در هر قسمت این مجموعه می‌گیرند.

این یک واقعیت است که اکثر بازیگران تلویزیونی مثل همکاران سینمایی خود دستمزدهای چند میلیون دلاری نمی‌گیرند. با این حال، پول دریافتی توسط آنها هنوز هم رقم قابل‌توجهی است. فهرستی که بتازگی منتشر شده. (و تعجب و شگفتی همگانی را همراه داشته) این است که نام بسیاری از چهره‌های مشهور در آن به چشم نمی‌خورد. اگر کسی حوصله داشته باشد و رقم دستمزد یک اپیزود بازیگران پولساز تلویزیونی را در تعداد اپیزودهایی که وی در آن مجموعه بازی داشته ضرب کند، می‌تواند رقم دقیق دستمزد کلی او را پیدا کند! اهل فن این کار را در مورد کلاری ونس بازیگر مجموعه «هوم لند» انجام داده‌‌اند. او برای بازی در 12 اپیزود این مجموعه نزدیک 5/1 میلیون دلار گرفت.

بازیگران گران‌قیمت تلویزیونی در پاییز 2014 اینها بوده‌اند: 1 ـ‌آشتون کوچر مجموعه «دو تا و نصفی آدم»، دستمزد هر اپیزود: 700 هزار دلار، 24 اپیزود (17 میلیون دلار)، 2 ـ جان کرایر، دو تا و نصفی آدم، هر اپیزود: 600 هزار دلار، 24 اپیزود: 14.5 میلیون دلار، 3 ـ مارک هارمون، ان سی آی اس، هر اپیزود: 500 هزار دلار، 24 اپیزود: 12 میلیون دلار، 4‌ـ ماریسکا هارگیتای، قانون و دستور، هر اپیزود: 500 هزار دلار، 23 اپیزود: 11.5 میلیون دلار، 5 ـ ساندرا او، الن پمپی و پاتریک دمپسی، آناتومی گری، هر اپیزود: 350 هزار دلار، 24 اپیزود: 8.5 میلیون دلار، 6 ـ جیم پارسونز، جانی گالکی و کالی کوکو، تئوری بیگ‌بنگ، هر اپیزود: 300 هزار دلار، 24 اپیزود: هفت میلیون دلار.
اخبار فرهنگی - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------