ویشکا آسایش در مسابقه خیریه اسکی آلپاین



ویشگا آسایش از جمله بازیگرانی است که به شکل حرفه ای ورزش می کند، او قصد دارد در مسابقه خیریه اسکی آلپاین شرکت کند.

 با شروع اسفند اصولا بحث کمک به نیازمندان و برپایی بازارچه های خیریه و ... برای شب عید باب می شود و هر کس که اهل کمک کردن باشد به روشی سعی می کند این کار را انجام دهد. مسئله کمک به نیازمندان میان هنرمندان و مخصوصا بازیگران از جمله مسائلی است که همیشه با اما و اگرهای زیادی روبرو بوده.

در همین یک سال اخیر، تجمع های مختلفی برای این کمک شکل گرفته. یک زمان چالش آب یخ، بهانه ای برای کمک شد و زمانی کمپین کمک به آزادی زندانیان با رضایت گرفتن از خانواده جوانان محکوم به اعدام و ... شکل گرفت.

این بار اما با مقوله کمک به شکل و شیوه دیگری روبرو هستیم. ویشکا آسایش، بازیگر سینما و تلویزیون از شیوه جدید کمک به نیازمندان صحبت می کند؛ در این شیوه به جای تمام این راه و روش های تکراری، با برگزاری مسابقه اسکی، قصد دارند به معلولان نیازمند آسایشگاه معلولان ذهنی و جسمی بچه های آسمان در قشم کمک کنند.

آسایش شنبه آینده به همراه پسرش در این رقابت شرکت می کند و به نظرش می آید که تلفیق کمک با رشته های ورزشی، بهترین اتفاق ممکن است. در این باره، گپ و گفتی با او داشته ایم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی, عکس های ویشگا آسایش

 
کمک با رقابت اسکی آلپاین
او از موسسه خیریه ای صحبت می کند که قرار است با برگزاری رقابت اسکی آلپاین، به معلولانی کمک کند که حتی برای رفع نیازهای اولیه شان هم مشکل دارند: «از طریق کلاس اسکی پسرم با این خیریه آشنا شدم. مربی اش زنگ زد که اجازه گیو را بگیرد برای شرکت در مسابقه ای که قرار بود پولش برای کمک به معلولان صرف شود. توضیح که داد گفتم خب من هم می خواهم شرکت کنم؛ فکر می کنم اینطوری هم آدم ورزش می کند و هم کار خیر انجام می دهد.» این رقابت قرار بوده شنبه هفته گذشته برگزار شود اما به دلیل ریزش شدید برف به هفته آینده موکول شده.

استفاده از بازیگری برای کمک
آسایش یکی از بازیگرانی است که اصولا توجه ویژه ای به ورزش دارد. همین چند وقت پیش درباره صعودش به قله دماوند مصاحبه ای انجام داد و به طور کلی در کنار بازیگری، بیشترین وقتش را برای ورزش اختصاص می دهد. طبیعتا خیلی راحت می تواند چنین روش های کمک رسانی را میان هنرمندان ورزشکار هم باب کند و از این طریق به نیازمندان هم کمکی برساند. خودش می گوید: «چرا که نه. فکر می کنم اگر واقعا قصدمان کمک کردن باشد، خیلی هم خوب است. ولی باید برویم بگردیم جاهایی را پیدا کنیم که ناشناخته باشند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی, عکس های ویشگا آسایش

 
افرادی که شاید تحت پوش هیچ مرکز خیریه ای نباشند. مراکز شناخته شده به هر حال این روزها زیاد مورد توجه قرار دارند و مردم بدون هیچ نگرانی به آنها کمک می کنند اما یک عالم جا هستند که وضعیت مردمانشان واقعا بد است. یکی از اقوامپف چند روز پیش برایم تعریف کرد که از طریق خیریه روستایی را پیدا کرده اند که بچه هایش حتی کفش هم ندارند و مجبورند در این برف، با دمپایی راه بروند. اینها خیلی ناراحت کننده است. فکر می کنم وقتی می توانیم از موقعیت مان به نفع رفع این مشکلات استفاده کنیم، چرا نکنیم؟»

کمک کنیم به هر شیوه ای
با این حال اما متاسفانه هر زمان اسم کمک بازیگران به میان می آید بیشتر با همین به قول آسایش، شو یا نمایش خیرخواهانه اشتباه گرفته می شود. مثلا همین ماه رمضان امسال، برنامه جشن رمضان، روی ممسئله کمک به نیازمندان از طریق ستاره ها مانور داده بودند.

بازیگران یا ورزشکاران مطرح اعلام می کردند که می خواهند آرزوی یک کودک، مادر یا خانواده ای را برآورده 9کنند اما نهایتا این مسئله آنقدر حالت شو به خودش گرفت که بیشتر به تحقیر نیازمندان شباهت داشت نه دعوت مردم به کمک.

آسایش می گوید: «شاید بهتر باشد به این موضوع آنقدر بدبینانه نگاه نکنیم. به هر حال هر کسی برای کمک کردن یک روشی دارد. اگر من اینطوری بلدم باید همینطوری کمک کنم. شاید یک کسی بتواند با آشپزی گره از کار نیازمندی باز کند یا روش های دیگر. مسئله اصلی همین کمک کردن است. باید به هر شیوه ای که می شود کمک کنیم و پول حاصل از آن را به نیازمندان برسانیم.»

آموزش کار خیر با جذابیت ورزش
معمولا وقتی اسم کمک به نیازمندان آن هم در شب عید به میان می آید ذهن آدم می رود سراغ خیریه های مواد غذایی و لباس و ... انجام کارهای خیر با ورزش، اقدام جدیدی است که اتفاقا شاید خیلی بیشتر هم بتوان به واسطه آن کمک جمع کرد. آسایش هم در این باره نظری کاملا مشابه دارد: «مثلا همین اسکی، ورزش گرانی است و خب به واسطه آن پول بیشتری جمع می شود. پیش خودتان فکر می کنید من که قرار نیست قهرمان اسکی باشم، قرار هم نیست که حتما در این رقابت برنده شوم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی, عکس های ویشگا آسایش

 
فقط یک روز می روم مسابقه می دهم که هم تفریح باشد و هم کمک. برای همین هم فکر می کنم انجام این شکل کمک ها برای بچه ها بهترین آموزش است. بچه ها از همین ابتدا می توانند در کنار جذابیت تفریح با کمک به نیازمندان آشنا شوند. اصلا خود ورزش، یک جورهایی نمادی از سلامتی است؛ اینکه من آدم سالمی هستم پس می توانم برای سپاسگزاری از این سلامتی هم که شده، با ورودم به یک رقابت، به مردم دیگر کمک کنم؛ خب چه آموزشی بالاتر از این می توان به بچه ها داد؟»

عمومیت ماراتن خیریه در جهان
مسئله کمک به نیازمندان یا جمع کردن خرج بیماران مبتلا به بیماری های خاص به روش شرکت در یک ورزش دسته جمعی، اتفاقی است که در کشورهای دیگر عمومیت دارد. آسایش می گوید که معمولا اخبار اینجور کمک ها را دنبال می کند: «ببینید این مسئله در تمام دنیا اتفاق می افتد. مثلا مسابقات ماراتن می گذارند برای خیریه.دوچرخه سواری می گذارند برای کمک به سرطان، ایدز و ... من خبر مسابقات را خیلی دنبال می کنم.

این مسئله در اروپا و آمریکا خیلی رواج پیدا کرده که صرفا برای خیریه مسابقاتی انجام دهند. فکر می کنم تلفیق ورزش و کمک رسانی، بهترین اتفاق ممکن است. این دوتا با هم چنین معنایی را به ذهن می رسانند که ما سالم هستیم، هم قدر سلامتی را می دانیم و هم کمک می کنیم. احساس جالبی است. از آنجایی که ورزش را خیلی دوست دارم و فکر می کنم که ورزش خیلی آدم را به لحاظ فکری و جسمی سالم نگه می دارد، ترجیح می دهم اگر قرار است هر نوع کمک خیریه ای انجام دهم در همین حوزه ورزش باشد.

اطلاع رسانی از طریق اینستاگرام
به هر حال ویشکا آسیاش هم مثل خیلی از بازیگران و هنرمندان دیگر، رسانه ای به اسم اینستاگرام در دست دارد و می تواند خیلی راحت تر برای شروع چنین حرکات خیرخواهانه ای اقدام کند. درباره اینکه چرا با این حال، خبری راجع به این مسئله در صفحه اینستاگرامش منتشر نکرده، می گوید: «راستش اگر بهم اجازه بدهند این کار را حتما می کنم و در اینستاگرام مسئله را منتشر می کنم اما الان نمی توانم سر خود این کار را انجام دهم.

این کار با مشارکت اتاق بازرگانی ایران و آلمان و بخش بازرگانی سفارت اتریش و مدرسه اسکی کاج انجام می شود و برنامه ریزی اش متعلق به آنهاست. الان هم برای اینکه بتوانم خبر این مسابقه را با شما در میان بگذارم با آنها هماهنگ کرده ام. با اینحال مطمئنم اگر خبررسانی انجام شود، افراد بیشتری می توانند شرکت کنند و خب طبیعتا خیلی بیشتر از روش های دیگر می توان کمک جمع کرد.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی, عکس های ویشگا آسایش

 
گسترش این شیوه کمک میان هنرمندان
درباره اینکه آیا در کشورهای دیگر جامعه هنری به سمت و سوی برگزاری چنین خیریه های ورزشی رفته اند یا نه خبر خاصی ندارد و می گوید که اخبار ماراتن و دوچرخه سواری را هم صرفا به خاطر علاقه اش دنبال می کند اما در آینده برای ترغیب هنرمندان به چنین ورزش هایی فکر می کند: «در حال حاضر به اطرافیانم و آنهایی که اسکی بازی می کنند گفتم که شرکت کنند. تا جایی که توانستم اطرافیانم را ترغیب کردم که وارد این رقابت شوند چون اصلا نیازی نیست که حتما اسکی باز باشیم. خود من اصلا حرفه ای نیستم؛ فقط بلدم و برای این دارم شرکت می کنم که کمکی کرده باشم.»
اخبار فرهنگی - روزنامه هفت صبح

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------