اتومبیل‌های برتر در فیلم‌های برنده اسکار +(تصاویر)



مراسم اسکار 2015 به پایان رسید. مراسمی که طرفداران فراوانی از سراسر دنیا دارد. در اینجا قصد داریم به بهانه برگزاری هشتاد و هفتمین آکادمی اسکار کمی در مورد اتومبیل حرف بزنیم!

به گزارش فرادید به نقل از اکسپرس، افراد زیادی به اتومبیل علاقه دارند. خیلی از خاطره‌ها با اتومبیل گره خورده است. گاهی اوقات، این خاطره‌ها توسط یک اتومبیل در یک فیلم رقم زده می‌شود، مانند اتومبیل‌های مشکی‌رنگ فیلم‌های مافیایی یا اتومبیل مخصوص بتمن. در ادامه شش اتومبیل به یاد ماندنی در فیلم‌های اسکار را مرور خواهیم کرد.
 
بیوک رودمستر (سلطان جاده) – فیلم مرد بارانی (1988)
داستین هافمن، برنده جایزه اسکار، بارها گفته است: «من یک راننده شش دانگ هستم.» این اتومبیل زیبا به اندازه هافمن و تام کروز خوش درخشید.
 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مراسم اسکار 2015


هادسون کومودور – فیلم رانندگی برای خانم دیزی (1989)
یک سال پس از مرد بارانی یک فیلم اتومبیل محور دیگر در مراسم اسکار جایزه گرفت. داستان فیلم در ارتباط با خانم دیزی و راننده او یعنی مورگان فریمن است. نمی‌توان از هادسون خانم دیزی به سادگی گذشت. او همیشه مستقل بوده، اما اینک برای رانندگی مجبور است با مورگان فریمن کنار بیاید.
 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مراسم اسکار 2015

 
فورد موستانگ، بولیت (1968)
اگر نقش این فورد آهنین را از فیلم بولیت حذف کنیم، از دل‌چسبی و زیبایی فیلم کاسته خواهد شد. به جرات می‌توان گفت وجود همین ماشین باعث برنده شدن این فیلم در اسکار شد.
 
سکانس تعقیب هفت‌دقیقه‌ای مشهور آن – استیو مک کوئین در یک فورد موستانگ و دو آدمکش در یک دُج چارجِر – باعث شد که از این فیلم در سکانس‌های تعقیب و گریزی در فیلم‌های بعدی استفاده شود. همچنین، این دو اتومبیل به عنوان اتومبیل‌های قدرتمند و پولادین در آمریکا مطرح شدند.
 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مراسم اسکار 2015

 
پونتیاک لِمان، ارتباط فرانسوی (۱۹۷۱)
یک صحنه تعقیب و گریز کلاسیک دیگر این بار تبدیل به فیلمی شد که پنج جایزه اسکار را برد. جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز به جِین هاکمَن برای بازی در این فیلم رسید.

در ارتباط فرانسوی، جین هاکمن در نقش کارآگاه پلیس «جیمی پاپای دویل» سوار بر یک پونتیاک لمان بود و یک آدمکشِ سوار بر قطار را تعقیب می‌کرد. اگر به فیلم‌های تعقیب و گریزی علاقه دارید این فیلم را از دست ندهید.

اخبار,اخبار فرهنگی ,مراسم اسکار 2015

 
دلورین دی‌ام‌سی-۱۲، بازگشت به آینده (1985)
«به نظر من، اگر قرار که یک ماشین زمان بسازی، پس چرا کمی خوش‌سلیقه نباشیم؟»

در این فیلم، دلورین دی‌ام‌سی-۱۲ به یک ماشین زمان تبدیل شد و به همین دلیل در خاطره‌ها ثبت شد. البته این فیلم جایزه بهترین تدوین صدا را برد، اما همین جایزه باعث شد این فیلم در اذهان عمومی جای پای خود را محکم کند.
 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مراسم اسکار 2015

 
آستون مارتین دی‌بی۵، انگشت طلایی (1964)
اولین بار، آستون مارتین جیمز باند در این فیلم دیده شد. این اتومبیل با نام جیمز باند گره خورد و در سینمای اکشن، همه عاشق این اتومبیل بودند. گفتنی است حدود 50 سال پس از این فیلم، آستون مارتین دوباره به آخرین ساخته سری جیمز باند «اسکای فال» بازگشت.

اخبار,اخبار فرهنگی ,مراسم اسکار 2015

 اخبار فرهنگی - فرادید

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------