آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

امین حیایی در پشت صحنه دچار حادثه شد!



اخبار,اخبار فرهنگی , امین حیایی

تصویربرداری سریال «آمین» به کارگردانی بهرنگ توفیقی در زندان قصر تهران ادامه دارد.

در یک روز زمستانی گروه تولید مجموعه «آمین» در زندان قصر مستقر هستند. برای تهیه گزارش پشت صحنه وارد زندان می‌شوم. زندانی که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مخالفان رژیم پهلوی در آن محبوس بوده و شکنجه شده‌اند.

 

یادآوری محیط زندان و بازدید از چنین مکانی تحت هر شرایطی می‌تواند ناراحت کننده باشد، حتی اگر برای گزارش پشت صحنه فیلم یا سریال رفته باشید. به خصوص پخش سرودهای انقلابی در بند سیاسی و صدای پرحجم گفتگو از بلندگوی اتاق ملاقات شما را از این زمان و مکان به جایی دیگر می‌برد.

 

وقتی در جمع گروه صمیمی و خوش‌برخورد عوامل سریال «آمین» قرار می‌گیرید همه چیز فرق می‌کند. یک لحظه به خودتان می آیید و می‌بینید در کنار هنرمندان و دوستان می خندید و دیوارهای سرد و سیمانی سلول های انفرادی با آن سقف های بلند و تاریک را جور دیگری می‌بینید.

 

امروز دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۳ زمان مناسبی برای بازدید از پشت صحنه است. از صبح برق لوکیشن رفته و حالا ساعت تقریبا ۱۱ است، همه عوامل سرفرصت دور هم جمع شده‌اند و گفت و گو می‌کنند.

داریوش فرهنگ، امین حیایی و حشمت آرمیده بازیگران حاضر در این صحنه هستند. حیایی می‌گوید هفته پیش که در لوکیشن سوارکاری در حال تصویربرداری بودند کتفش دچار آسیب شد و به همین خاطر چند روز شرایط حضور برای ادامه کار را نداشته. بهرنگ توفیقی هم با تایید این مساله اشاره کرد: شرایط نا مساعد آب و هوا به اضافه مشقاتی که بازی امین داشت، می توانست در کار خلل ایجاد کند ولی به خاطر همکاری و همدلی همه بچه ها همه چیز طبق برنامه و به درستی پیش رفت. اتاق گریم، اتاق لباس، غذاخوری و … هرکدام در اتاق های مختلف زندان تعبیه شده بود و دیگ آشی که عوامل برای عصرانه بارگذاشته بودند فضای گرم و دلنشینی را در محیط زندان ایجاد کرد.

ضمن اینکه تولد یکی از عوامل پشت صحنه و کیک و عکس های دور همی هم شور و انرژی بیشتری را به جمع تزریق کرد. چیزی نگذشت که برق آمد و همه عوامل با شتاب سمت لوکیشن اصلی رفتند تا شرایط تصویربرداری را فراهم کنند. در این سکانس امین حیایی در نقش بردیا از افراد فرخ شاهی با بازی حشمت آرمیده به زندان افتاده و داریوش فرهنگ در نقش سرهنگ و لیدر تیم آمین با او وارد مکالمه می‌شود. در تمرین بعدی فرخ شاهی از آدم های رقیب باند همایون در زندان است و با دوستانش ملاقات می‌کند. جدا از سختی‌های کار، تصویربرداری در راهروی تنگ و باریک زندان آن هم در شرایطی که یک سکانس باید از زوایای مختلف گرفته شود نمود مصایب را بیشتر کرد. با تعاریفی که کارگردان و بازیگران از متن دارند به نظر سریال پرمخاطب دیگری را از این کارگردان شاهد خواهیم بود.

بر اساس گفته های برنامه ریز پروژه، تصویربرداری فاز دوم مجموعه از ۱۳ بهمن‌ماه آغاز شد و امروز قرار است جلسه ۲۶ کاری و یک سوم از بخش جدید ضبط شود. فروزان جلالی گفت: تصویربرداری این مجموعه تا پایان فروردین ادامه دارد ولی برای تسریع در انجام مراحل فنی تدوین و صداگذاری همزمان پیش می‌رود.

 

یکی از ویژگی‌های این مجموعه بالابودن تعداد لوکیشن با حضور ۱۶ بازیگر اصلی است. ۱۸ لوکیشن هتل، کلانتری ایست بازرسی و .. باقی مانده که در روزهای آتی در آن تصویربرداری می‌شود. همچنین به خاطر آسیب دیگی امین حیایی یک جلسه از باشگاه سوارکاری هم با بهبود شرایط جسمی این بازیگر بعدا جلوی دوربین می‌رود که در آن سکانس کاظم بلوچی، سودابه بیضایی،شاهرخ استخری، آشا محرابی و هادی ساعی هم حضور دارند.

برنامه ریز این مجموعه توضیح داد: مجید واشقانی حشمت آرمیده و روزبه معینی هم از بازیگرانی بودند که بعدا به این جمع اضافه شدند. پیش از این منوچهر هادی کارگردانی را به عهده داشت. در فاز اول ۴۰ درصد از قصه جلوی دوربین رفت و براساس گفته کارگردان به پیشنهاد هادی، بهرنگ توفیقی برای ساخت ادامه مجموعه معرفی شد. به همین خاطر بخشی از عوامل پشت صحنه هم از فاز دوم به این گروه پیوستند.

عوامل این پروژه عبارتند از تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی، مجری طرح: فرشته مهدیزاده، مدیرتولید: نادر مهدی پور، مدیربرنامه ریز: فروزان جلالی، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی، مدیرصدابرداری:سیامک نیازی، طراح صحنه :محسن غلامی، طراح لباس: رقیه نوروز بیگی ، دستیار یک کارگردان: کاوه قاسم زاده، منشی صحنه: مهرگان شمس، کارگردان تیم دوم: مهدی صفوی، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، تدوین: نوید توحیدی، صداگذار: حامدجلالی، گریم: محسن ملکی، بخش تصویری: میلاد فرج اللهی، مدیر تدارکات: آرش نجفی.

اخبار فرهنگی - سوره سینما

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------