آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

معرفی سریال‌های جدید سال 94



اخبار,اخبار فرهنگی , سریال‌های جدید سال 94px;

صداوسیما با دستانی پر به استقبال سال 1394؛ سالی با سریال‌هایی از مهران مدیری، سیروس مقدم، فریدون جیرانی و کارگردانانی مطرح.

شبکه‌های مختلف سیما در سال 1394 سریال‌هایی را در نوبت پخش قرار داده‌اند. در این میان شبکه یک بیشتر سراغ سوژه‌های پلیسی و جنایی و شبکه سه به سمت طنز رفته است.

سیروس مقدم با « میکائیل» در شبکه یک
سیروس مقدم از پرکارترین و موفق‌ترین کارگردان‌های سال‌های اخیر است که هر سال با سریال‌های  خود بینندگان زیادی را جذب می‌کند. پس از تجربه موفق «پایتخت 3»  در نوروز گذشته، آخرین سریال این کارگردان «مدینه» بود که در ماه رمضان، از شبکه یک پخش شد.

مقدم در سال‌های فعالیت خود، در ژانرهای مختلف سریال ساخته است. از سریال پربیننده  «نرگس» در سال‌های گذشته، که در فضایی ملودرام و خانوادگی پیش می‌رفت و از پربیننده‌ترین سریال‌های زمان پخش خود بود تا سریال‌های مناسبتی ماه رمضان و سریال‌های طنز نوروزی چون «چک برگشتی» و  مجموعه پربیننده و موفق «پایتخت».

مقدم این‌بار برای ساخت سریال خود سراغ سوژه‌ای پلیسی رفته است و «میکائیل» را به تهیه‌کنندگی الهام غفوری و با متن حمید نعمت‌الله از 26 مهرماه 93 جلوی دوربین  برده  است.  داستان این مجموعه از قربانی شدن رسول دوست میکائیل به دست اشرار شروع می‌شود  حادثه‌ای که باعث می‌شود، میکائیل پلیس سخت کوش و پرتلاش برای استقرار نظم بیشتر دست به تلاش  بزند و خود را درگیر ماجراهای جدیدی کند.

در این سریال بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، کامران تفتی، بهنوش طباطبایی ایفای نقش می‌کنند. حامی این مجموعه ناجا هنر است «میکائیل»  برای نمایش در شبکه یک سیما تولید می‌شود و هنوز زمان پخش قطعی آن اعلام نشده است.

جیرانی با «تعبیر وارونه یک رویا»، در شبکه یک
 فریدون جیرانی در سال 1385 با سریال «مرگ تدریجی یک رویا»  نخستین تجربه کارگردانی در تلویزیونی را به دست آورد . «مرگ تدریجی یک رویا» در زمان پخش بینندگان زیادی را جذب کرد و به دلیل استقبال، این مجموعه در سال 90 بازپخش شد. از جمله ویژگی‌های این سریال جسارت در نمایش شیوه‌های خاصی از زندگی به سبک  غربی در تلویزیون و تلفیق  یک درام خانوادگی با فضای جنایی بود. این سریال علاوه بر ایران در کشور ترکیه هم فیلمبرداری شده بود و بازیگران سینمایی چون پولاد کیمیایی در آن ایفای نقش می‌کردند.

جیرانی علاوه بر تلویزیون در سینما نیز سابقه ساختن فیلم‌هایی در فضای جنایی را دارد  و با همین پیشینه، سریال جدید این کارگردان، «تعبیر وارونه یک رویا» به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی که از 19 شهریور 93 برای ساخت مقابل دوربین رفته است، در فضایی جنایی و جاسوسی پیش می‌رود. این سریال نخستین سریال سیما است که به شکل سیاه و سفید  پخش خواهد شد. مانند کار قبلی جیرانی تعدادی از لوکیشن‌های این سریال نیز در کشور خارجی و این بار در ارمنستان فیلمبرداری شده است و بازیگران خارجی نیز در این سریال ایفای نقش کرده اند.

موضوع اصلی این سریال جاسوسی -پلیسی، جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی جهانی در تاسیسات انرژی هسته‌ای  کشور است. بعد از فیلم «روباه» بهروز افخمی که در جشنواره فجر امسال به نمایش در آمد و در لیست فیلم‌های اکران نوروزی نیز قرار گرفته است این سریال نیز جاسوسی از تاسیسات هسته‌ای را دستمایه قرار داده  است.

به گفته جیرانی، متن این سریال برپایه داستان‌ها و حوادث واقعی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشور و جاسوسی‌های کشورهای بیگانه نوشته شده است و هسته اصلی داستان این مجموعه بر واقعیت های تاریخی استوار است. در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: «تعدادی از عوامل فریب خورده و جاسوسان خارجی در عملیاتی، یک دانشمند هسته‌ای ایران را به قصد انتقال به باکو برای بهره‌برداری‌های جاسوسی و تبلیغاتی می‌ربایند اما به دلیل مجروح شدن این دانشمند، برنامه عملیات تغییر می‌کند و سرانجام با دستگیری و هلاکت جاسوسان، عملیات ناکام می‌ماند. از سویی با تدبیر نیروهای اطلاعاتی کشور، عوامل هدایت عملیات نیز فریب می‌خورند و...»

در این سریال بازیگرانی چون امیرجعفری، پانته آبهرام، فرهاد قائمیان، داریوش ارجمند ایفای نقش می‌کنند. «تعبیروارونه یک رویا» برای پخش در شبکه یک سیما تهیه شده است، اما زمان دقیق پخش این مجموعه تلویزیونی اعلام نشده است.

افشار با«کیمیا»، در شبکه دو
پس از پخش طنزهای 90 قسمتی  در سال‌های گذشته، «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار نخستین سریال بلند داستانی ایرانی است که در 100 قسمت و در قالب سه فصل، در حال ساخت است. فصل اول و دوم این سریال ساخته شده است و ساخت فصل سوم ادامه دارد.

ساخت«کیمیا» از آذر ماه 1392  آغاز شده است. در این مجموعه، بیش ار 300 بازیگران سینما و تلویزیون ایفای نقش می‌کنند.

مهراوه شریفی‌نیا در این سریال نقش کیمیا شخصیت اصلی را ایفا می‌کند و زندگی قهرمان داستان  از 18 تا 45 سالگی با بازی او جلو دوربین می‌رود. آزیتا حاجیان نیز در این سریال  نقش مادر کیمیا را بازی می‌کند. حسن پورشیرازی، حامد بهداد، پوریا پورسرخ و مهدی پاکدل دیگر بازیگران این مجموعه‌اند.

جواد افشار کارگردان «کیمیا» پیش از این سابقه ساخت «مادرانه» را  که از سریال‌های پرمخاطب ماه مبارک رمضان سال‌های گذشته بوده است، در کارنامه خود دارد. محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده این سریال است.

«کیمیا» روایت‌گر زندگی زنی در سه دوره تاریخی است که از سال 1356 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان فتح خرمشهر و سپس ماجرای او در سال‌های اخیر. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: «تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است. دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید.»

لوکیشن‌های این سریال در نقاط مختلف است. شهر خرمشهر و مناطق جنگی جنوب کشور، اطراف تهران و فصل سوم نیز که به زمان حال می‌پردازد، قرار است در یک کشور خارجی و به احتمال زیاد مجارستان فیلمبرداری شود.

زمان پخش دقیق سریال «کیمیا» مشخص نیست اما عوامل این مجموعه از احتمال پخش فصل اول «کیمیا»، در رمضان سال آینده خبر داده‌اند. طولانی‌ترین سریال سیما از شبکه دو پخش خواهد شد و بنا بر آخرین اخبار تیتراژ این سریال را نیز محسن چاووشی می‌خواند.

سروش صحت با «شمعدونی»، در شبکه سه
سریال «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی و با بازی بازیگرانی چون آتنه فقیه نصیری، حسن معجونی، محمدرضا داودنژاد، محسن قاضی‌مرادی در حال فیلمبرداری است؛ سریالی که از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. این سریال ابتدا قرار بود در بهمن امسال از شبکه سه پخش شود اما پخش آن به بهار 94 موکول شده است.

این سریال ابتدا قرار بود در ۴۰ قسمت ساخته شود اما تعداد قسمت‌های آن به ۵۰ افزایش پیدا کرده است. این مجموعه، داستان دو خانواده را روایت می‌کند که هربار با برخی مشکلات و مسائل اجتماعی درگیر می‌‌شوند. این بار نیز سروش صحت مانند اغلب آثارش ناهنجاری‌های اجتماعی و به‌صورت ویژه مشکلات شهری را به طنز می‌کشد. این سریال داستان خانواده عطا و هوشنگ است؛ عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است، اما کنجکاوی‌های این کودک ماجراهای بسیاری برای خانواده عطا و هوشنگ رقم می‌زند. در سریال «شمعدونی» پیمان قاسمخانی به‌عنوان مشاور با صحت همکاری می‌کند و مهراب قاسمخانی طراح صحنه است. با توجه به سابقه صحت و حضور پیمان قاسمخانی در این کار باید منتظر یک سریال جذاب از این کارگردان باشیم.

شاهد احمدلو با «زشت و زشت تر»  در شبکه سه
سریال «زشت و زشت‌تر» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی فرید شب‌خیز برای پخش از شبکه سه  سیما در حال ساخت است که زمان دقیق پخش آن در سال 94 مشخص نشده است.

این سریال دارای لوکیشن‌های شلوغ  و مجموعه‌ای پر بازیگر با فضایی طنز است. در این سریال کامبیز دیرباز، شهرام قائدی و سوسن پرور ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «سعید سنگی باغچه‌ای را که پدرش به نیت هزینه ازدواج سه خواهرش باقی گذاشته، فروخته و مزرعه‌ شترمرغ راه انداخته، غافل از این‌که نوه عمویشان احسان سنگی عاشق خواهر کوچک‌ترش سحر شده است! نیت احسان برای ازدواج با سحر مصادف می‌شود با از دست رفتن مزرعه در یک ماجرای کلاهبرداری! سعید شرط‌هایی برای ازدواج می‌گذارد که هر بیدی را می‌لرزاند، ولی احسان سنگی از این بیدها نیست که با این بادها بلرزد! حالا سعید باید قبل از این‌که شرط‌‌ها رفع شود، مزرعه را احیا کند وگرنه اتفاقی می‌افتد که نباید بیفتد!»

مهران مدیری با «مرکزی در حاشیه»
پس از غیبت چند ساله مهران مدیری در تلویزیون این کارگردان فعالیت خود را  در شبکه نمایش خانگی ادامه داد. مجموعه‌های «قهوه تلخ» که پخش آن ناتمام ماند و بعد از آن «ویلای من»، «گنج مظفر» و «شوخی کردم» به کارگردانی مدیری روانه بازا رشدند. 

مدیری نوروز 93 در برنامه تحویل سال احسان علیخانی از بازگشت خود به تلویزیون خبر داد. آغاز ساخت «اتاق عمل» که به تازگی «مرکزی در حاشیه» نامیده شده، در سال 93 نشان از بازگشت واقعی مدیری به سیما بود.

این سریال برای پخش از شبکه تهران مقابل دوربین رفت. سریالی با لوکیشن بیمارستان و محوریت پزشکان و آن چه در جامعه پزشکی می گذرد. چهار پزشک شخصیت‌های  اصلی این سریال هستند که هرکدام خصوصیات خاصی دارند.

انتخاب این سوژه، به مذاق جامعه پزشکی خوش نیامد و باعث شد که بازگشت دوباره مدیری به سیما خالی از حاشیه نباشد، جامعه پزشکی در نامه‌ای خواستار تغییراتی در متن سریال شد، چرا که متن فعلی را باعث بی‌اعتمادی و تخریب چهره پزشکان می‌دانست، در پی این اعتراض‌ها، مدیری برای مدتی ساخت اتاق عمل را متوقف کرد و با اعمال تغییراتی در متن، ساخت دوباره آن را از سر گرفت.

این سریال ابتدا قرار بود در زمستان 93 روی آنتن برود که این وقفه پخش آن را به سال جدید موکول کرد.

 برخلاف حضور چند ساله مدیری در شبکه سه سیما «مرکزی در حاشیه» برای پخش از شبکه تهران کلید خورد، اما خبرها حکایت از احتمال پخش این مجموعه در نوروز 93 از شبکه سوم سیما دارد.

 تهیه‌کنندگی «مرکزی در حاشیه» را حمیدرضا مهدوی و کارگردانی آن بر عهده مهران مدیری است. مدیری علاوه بر کارگردانی، بازیگر و طراح صحنه و لباس این مجموعه  نیز هست. مدیری در این سریال نیز با تیم بازیگری قبلی خود کار کرده است از جمله بازیگران این سریال می‌توان به سیامک انصاری، سپند امیرسلیمانی، محمدرضا هدایتی اشاره کرد.

 

خلاصه داستان

بازیگران

کارگردان

نام سریال

شبکه

 رسول دوست عزیز و رفیق قدیمی میکائیل به اشتباه قربانی توطئه اشرار می شود. میکائیل که پلیس سختکوش و پرتلاشی است، برای استقرار نظم و آرامش بیشتر عزم خود را جزم می‌کند و با تکیه بر حمایت های مردم، دل به دریا می زند و...

کامبیز دیرباز، کامران تفتی، بهنوش طباطبایی و ..

سیروس مقدم

میکائیل

یک

 کیمیا روایتی از تمامی زنان مومن، معتقد و مقاوم در کشور ماست. زنانی که بدون پشتوانه آنها نهال انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌نشست و رزمندگان غیور قادر به مقاومت هشت ساله در برابر دشمن نبودند. غیور قادر به مقاومت هشت ساله در برابر دشمن نبودند. به مقاومت هشت ساله در برابر دشمن نبودند.

مهراوه شریفی نیا، آزیتا حاجیان، پوریا پور سرخ، حسن پور شیرازی و...

جواد افشار

کیمیا

دو

داستان دو خانواده که عطا و هوشنگ سرپستی آن را برعهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز است . اما این بچه بسیار کنجکاو است و داستان بر پایه درگیری عطا با پسرش است.

آتنه فقیه نصیری، محمدرضا داوودنژاد، حسن معجونی و..

سروش صحت

شمعدونی

سه

سعید سنگی باغچه‌ای که پدرش به نیتِ هزینه ی ازدواجِ سه خواهرش باقی گذاشته را فروخته و مزرعه‌ی شترمرغ راه انداخته، غافل از اینکه نوه عموی جوانشان احسانِ سنگی عاشق خواهرِ کوچکترش سحر شده است! نیتِ احسان برای ازدواج با سحر مصادف می‌شود با از دست رفتنِ مزرعه در یک ماجرایِ کلاهبرداری! سعید شرط هایی برای ازدواج می گذارد که هر بیدی را می لرزاند، ولی احسانِ سنگی گویی چنار است و با هیچ شرطی نمی‌لرزد! حالا سعید باید قبل از اینکه شرط ها رفع شوند مزرعه را احیاء کند وگرنه آنی می شود که نباید بشود....

کامبیز دیرباز، سوسن پرور، شهرام قائدی و...

شاهد احمدلو

زشت و زشت تر

سه

 داستانی طنز در مورد یک جراح زیبایی 

مهران مدیری، سیامک انصاری، کمند امیرسلیمانی، محمدرضا هدایتی و..

مهران مدیری

اتاق عمل

احتمالا شبکه 3

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------