گروه وان دایرکشن: از جوان بودن فرار نمی کنیم



«وان دایرکشن» امروز بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ روی زمین و چهره امپراطوی تبلیغاتی بزرگی، با ارزش بیش از صد میلیون دلار است. آنها مرکز توجه میلیون ها نوجوان در سراسر دنیا هستند.

 ما این حقیقت را در پی انتشار گفتگوی پیش رو با پیام های تهدید به قتلی که از جانب طرفداران آن ها دریافت کردیم متوجه شدیم. در ادامه یکی از بحث برانگیزترین داستان هایی که جی کیو تا به حال تجربه کرده است را می خوانید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ


شرایط گفتگو خیلی قبل از قرار اصلی مشخص شده بود: دو گفتگوی پانزده دقیقه ای با پنج اعضای گروه که در یک نوبت با دو نفر از آن ها، نیال و لیام و در نوبت بعدی با سه نفر دیگر یعنی لوئیس، زاین و هری انجام می شد. تقاضا برای یک گفتگوی جدی با هر یک از اعضای گروه به صورت فردی توسط مسئول روابط عمومی آن ها رد شد و او پاسخ داده بود که زمان کافی برای این کار وجود ندارد. ولی با توجه به اینکه من خطرات ناشی از مصاحبه با همه اعضای یک گروه به صورت یک جا را می دانستم، پیشنهاد دادم که با هرکدام از آن ها شش دقیقه مصاحبه کنم.

زیرا گفتگو با این گروه های وقتی همه اعضا حضور دارند تبدیل به مهمانی پر از شوخی و خنده می شود که افراد به راحتی می توانند از پاسخ صریح دادن به سوالات شانه خالی کنند و اگر بتوان با آن ها فردی گفتگو کرد مصاحبه گر می تواند تشخیص دهد آن هنرمند واقعا چیزی را پنهان می کند یا چیزی برای ارائه دادن ندارد. علاوه بر این مشکل محدودیت دیگری هم وجود داشت. هری خواسته بود تا در مورد تیلور سوئیفت هیچ سوالی مطرح نشود و زین هم مشخص کرده بود که درباره داستان ارتباطش در سال گذشته هیچ سوالی را پاسخ نخواهدداد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ

 
به هر حال نوبت اول مصاحبه آغاز شد. لیام پین و نیال هورن که هر دو نوزده سال دارند شبیه دو اسلینکی در لباس های ورزشی بالا و پایین می پرند. لباس های کتانی، گشاده و سرخوشانه ای که پوشیده اند آن ها را شبیه به یک زوج انیمیشنی کارتونی کرده که انگار همین الان از یکی از فیلم های پیکسار فرار کرده اند و بیرون آمده اند.

البته رفتار مودبانه ای دارند و در اولین برخورد به نظر می رسد از شهرت کهکشانی شان و تاثیری که حرف هایشان خارج از این چهار دیواری دارد هیچ خبری ندارند. لیام این طور آغاز می کند «من به این نتیجه رسیدم که هرجا به من می گویند می روم. زندگی این شکلی است. مردم می گویند «برو اینجا» و من احساس می کنم باید این کار را انجام دهم. بنابراین اگر هدف را به من نشان دهی مستقیم به سمت آن خواهم رفت»

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ


آیا تفاوتی در میان طرفدارانتان در کشورهای مختلف احساس می کنید؟
لیام: من که نه. من فکر می کنم هرکدام از طرفداران ما به اندازه دیگری مجنون هستند. نمی توان آن ها را متوقف کرد.

نیال: آن ها دیوانه اند. خبری که من بیشتر اوقات می بینم دریایی از صورت هایی است که جیغ می کشند. شگفت انگیز است به خصوص در شمال امریکا، موجی از یک کارناوال بزرگ بیرون سالن در جریان است.

درباره آلبوم جدیدتان بگویید.
نیال: تاریخ دقیقی برای انتشار آن ندارم اما در مسیر زمان بشتری برای امتحان کردن و ضبط خواهیم داشت. فکر می کنم کمی سنگین تر، راک تر و کمی مفرحانه تر است.

لیام: این رو به عنوان یک هشدار در نظر بگیرید: این آلبوم یک صدای جدید خواهدبود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ

 
آیا این اثر کمی از تصویر شما به عنوان یک پاپ نوجوان پسند فاصله می گیرد؟
نیال: ما واقعا صادق هستیم. ما پنج پسر هستیم که به نسبت سن و سال خودمان زندگی می کنیم.

لیام: من فکر می کنم ما در صنعت موسیقی وارده شده ایم و نوع مخاطبانی که داریم مشخص است. ما هیچ وقت از ایده جوان بودن فرار نمی کنیم. من به شخصه با این مسئله مشکلی ندارم. منظورم این است که چه کسی دلش می خواهد بزرگ شود؟ من که دلم نمی خواهد.

نیال: ما تنها با آن چیزی که داریم و آن چیزی که هستیم پیش می رویم. ما هم آدمیم. من دوست ندارم آن طور که مردم دوست دارند زندگی کنم.

چه ترانه ای هست که دوست داشتید شما نویسنده اش بودید؟
نیال: «هتل کالیفرنیا» اثر ایگلز

لیام: «99 مشکل» اثر جی زی

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ

 
(نوبت دوم گفتگو با هری، لوییس و زین ادامه پیدا کرد)
آیا این حرفه به مرور زمان برایتان ساده تر شده؟
هری: من فکر نمی کنم اصلا کار ساده ای باشد. ترس ناشی از آن تبدیل به آدرنالین شده. مطمئنا در چند اجرای اول شما مدام به این فکر می کنید که همه اشتباهات اتفاق خواهندافتاد، اما بعد وقتی بیشتر می فهمید چه کار می کنید لذتش بیشتر می شود. هراجرایی متفاوت است بنابراین هیچ وقت نمی توانید در آرامش مطلق باشید. من فقط سعی می کنم تمرکزم را حفظ کنم.

آیاشایعاتی که در موردتان به وجود می آید آزارتان می دهد؟
هری: بعضی از آن ها واقعا بامزه، بعضی ها مسخره و بعضی ها هم واقعا آزاردهنده هستند. من دوست ندارم از آن دست آدم هایی باشم که از شایعات شکایت می کنند. دوست ندارم مثل بعضی از ستاره ها به توییترم بروم و بنویسم «واقعیت ندارد». من فکر می کنم این چیزی است که هست و باید با آن کنار آمد. شایعات وقتی آزاردهنده می شوند که شما واقعا از کسی خوشتان می آید و بعد چیزهایی در نشریات می نویسند که واقعا در نگاه آن فرد و رابطه شما تاثیر می گذارد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ

 
آیا هرچه می گذرد بیشتر به این شهرت عادت می کنید؟
هری: فکر نمی کنم اصلا بشود به چنین شهرتی عادت کرد. من فقط یاد گرفته ام که چطور آن را جدا از زندگی ام یا حداقل با کمی فاصله نگه دارم. من چیزی برای پنهان کردن ندارم. چیزی که شما می بینید صادقانه است من روبروی شما نشسته ام و در نشریات حضور دارم اما این همه من نیست. اگر بخواهم تماما خودم را وقف کار کنم دیوانه می شوم. اما دیوانه نیستم، حداقل هنوز نه.

می خواهید وان دایرکشن را چطور به خاطر بیاورند؟
زین: منمی خواهم مقبره ای در بردفورد داشته باشم! از ما مجسمه خواهند ساخت. نه من می خواهم فرهنگ پاپ را متحول کنم...

لوییس: به عنوان گروه پسرانه ای که نمی رقصند.

نیال: همین که آدم را به خاطر بیاورند به اندازه کافی خوب است.

لیام: گرفتن یک جایزه بریت خیلی خوب بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ

 
نیال: به خاطر دارید وقتی بک استریت بویز و نیوکیدز چند ماه پیش بازگشتند؟ و تنها کاری که کردند برگزاری توری از اجراهای فضای باز بود. این همان چیزی است که من دوست دارم از ما بیاد بیاورند.

لیام: بله اینکه هر ده سال یک بار ظاهر بشویم و توری برگزار کنیم.

درباره گروه وان دایرکشن؛
وقتی 5 بازنده یک قهرمان می سازند
گروه وان دایرکشن one direction که با نام اختصاری «وان دی» یا «1D» نیز شناخته می شود یک گروه ایرلندی، انگلیسی پاپ است که در لندن در سال 2010 شکل گرفت. اعضای این گروه عبارت اند از نایل هوران، زین مالک، لیام پین، هری استایلز و لوئی تاملینسون.

شکل گیری گروه به این شکل بود که هر پنج عضو گروه به صورت جداگانه در مسابقه خوانندگی برنامه ایکس فاکتور (برنامه ای مشابه امریکن آیدل)، در انگلیس شرکت کردند. آن ها در این مسابقه در گروه خوانندگان مرد شرکت کرده بودند و هیچ کدام سرنوشت موفقی در این برنامه نداشتند. ولی بعد به صورت یک گروه کنار هم قرار داده شدند تا در بخش بوت کمپ مسابقه اجرا کنند و چون حالا برای اجرا در بخش گروهی واجد شرایط بودند، این بار در بخش گروه های موسیقی، اجرا کردند و رتبه سوم را کسب کردند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ

 
شرزینگر (خواننده گروه پاسی کت دالز) که یکی از داوران مهمان مسابقه بود و سایمون کاول هر دو مدعی هستند که پیشنهاد تشکیل این گروه را آن ها داده اند. کاول در سال 2013 گفت «تنها ده دقیقه طول کشید که آن ها را به عنوان یک گروه کنار هم قرار دهیم». این پنج نفر دو هفته با هم بودند تا با یکدیگر آشنا شوند و تمرین کنند. استایل پیشنهاد نام گروه را داد و آن ها برای اولین بار برای شرکت در بخش گروه ها در خانه داوران مسابقه ایکس فاکتور نسخه ای از آهنگ Torn (اثر گروه Edna swap) را اجرا کردند. کاول بعدها گفت اجرای آن ها او را متقاعد کرد که آن ها «با اعتماد به نفس، شاد و مانند گروهی از دوستان بودند و از چیزی ترسی نداشتند».

گروه آهنگیف به نام «همیشه جوان» را آماده کرده بودند، که اگر در مسابقه بخش گروه ها مقام اول را کسب کردند آن را اجرا کند، هرچند آن ها نتوانستند مقام اول را کسب کنند این آهنگ در اینترنت لو رفت و آن ها به سرعت در سراسر انگلستان به محبوبیت رسیدند. کمی بعد از این ماجرا کمپانی ساسکو رکوردز که متعلق به کاول است قراردادی 2 میلیون دلاری با این گروه امضا کرد. آن ها اولین آلبوم خود را در ژانویه 2011 آغاز کردند و همزمان برای کار با یک تهیه کننده موسیقی به لس آنجلس رفتند و در لیست پرفروش های ساندی تایمز قرار گرفتند.

در همان آن ها در توری که مسابقه ایکس فاکتور برگزار رده بود به همراه شرکت کنندگان دیگر به استکهلم، لندن و لس آنجلس رفتند. آثار این گروه شامل چهار آلبوم و چند تک آهنگ است. آلبوم ها عبارت اند از «همه شب بیدار» 2011 (این آلبوم برای اولین بار در تاریخ و در نخستین هفته پخش در آمریکا، در صدر جدول پرفروش های موسیقی این کشور قرار گرفت) «مرا به خانه ببر» 2012، «خاطرات نیمه شب» 2013 و «چهار» 2014. تک آهنگ های این گروه اکثرا قطعاتی از آلبوم ها هستند که قبل از انتشار آلبوم به صورت تک آهنگ منتشر شده اند و آخرین تک آهنگ آن ها «ضدآتش» که 9 سپتامبر 2014 آن را منتشر کردند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ

 
رکوردها
این گروه از همان ابتدای کار خود به جداول بسیاری از پرفروش ها راه پیدا کرد و تقریبا هر چهار آلبوم آن ها با موفقیت بسیار روبرو شد. آلبوم اول «همه شب بیدار» که نتیجه همکاری با کاول بود در هفته اول انتشار خود در جدول پرفروش ترین های 16 کشور انگلیسی زبان دنیا در رتبه اول نشست، در سال 2011 پرفروش ترین آلبوم سال بریتانیا شد و دربین پرفروش ترین آلبوم های سال 2012 در رکوردهای جهانی گینس مقام سوم را کسب کرد.

آلبوم دوم «مرا به خانه ببر» نیز در هفته اول انتشار در 35 کشور انگلیسی زبان دنیا صدرنشین جدول های پرفروش شد. درواقع این آلبوم اولین آلبوم غیرآمریکایی بود که توانست رتبه اول در جدول بیلبرود 200 را از آن خود کند و در مراسم جایزه موسیقی آمریکا در سال 2013 با شکست رقیبانی نظیر تیلور سوئیفت و جاستین تیمبرلیک که از ستارگان بزرگ موسیقی پاپ هستند محبوب ترین آلبوم پاپ راک لقب بگیرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بزرگ ترین ستاره موسیقی پاپ

 
جوایز
وان دایرکشن برای جوایز مختلفی کاندید شده و تعداد زیادی جایزه برنده شده اند. از جمله جوایز آن ها عبارت اند از دو «جایزه بریت» (جایزه سالانه موسیقی پاپیولار که از طرف اتحادیه موسیقی که در بریتانیا داده می شود)، سه «جایزه ی ان ام ای» (جایزه سالانه موسیقی که در بریتانیا و توسط مجله ان ام ای برگزار می شود)، دو «جایزه ی برگزیده کودکان نیکلودین» (جوایز سالانه ای است که توسط تلویزیون نیکلودین در امریکا برگزار می شود)، چهار «جایزه ام تی وی» در بخش موزیک ویدئو. تمام نوزده جایزه ای که در «جوایز برگزیده نوجوانان» کاندید شده بودند و دو جایزه از «جایزه موسیقی امریکا».

 

اخبار فرهنگی - مجله آهنگ ایده آل

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------