شهروز ابراهیمی: مادرم چشمه عشق در خانواده ماست



هر رابطه موفق مانند یك خیابان دوطرفه است كه هر دونفر باید نسبت به هم علاقه و اعتماد داشته باشند و گذشت را فراموش نكنند. شهروز ابراهیمی رابطه با مادرش را چنین ارتباط زیبایی توصیف می‌كند و معتقد است مهم‌ترین دارایی هر فرد در زندگی پدر و مادرش هستند.

میزبان شهروز ابراهیمی و مادر دوست داشتنی‌اش خانم اعظم عاشوری شدیم و با آنها درباره رمزورازهای رابطه موفقشان، خاطرات مشترک گپی دوستانه داشتیم. شهروز ابراهیمی كه با بازی در سریال اولین شب آرامش خوش درخشید راه و رسم ارتباط موفق با خانواده را برایتان بازگو می‌كند.

مدرن هستیم ولی سنت‌ها را دوست داریم
عاشوری: رابطه‌ام با شهروز و كلا فرزندانم بسیار خوب است. اما شاید بتوانم بگویم این رابطه با شهروز بهتر از دیگر فرزندانم است. شهروز درك بالایی از شرایط خانواده دارد و بسیار مهربان و آرام است. البته به‌هرحال ما به‌خاطر اختلاف نسلی كه داریم گاهی دچار اختلاف سلیقه هم می‌شویم. در این موارد شاید پسرم به زبان بگوید با من موافق نیست اما در نهایت همیشه آن چه را که مورد قبول من خواست من است می‌پذیرد.

شهروز ابراهیمی: بله دائم با هم كلنجار می‌رویم. (می خندد) البته من از اینكه در مورد تمامی مسائل با مادرم صحبت می‌كنم خوشحالم. با اینكه مدتی است مستقل زندگی می‌كنم اما هر لحظه ارتباط بین‌مان وجود دارد و اصلا كمرنگ نشده است. اگر روزی با مادرم تماس نگیرم نگران می‌شوند و خودشان تماس می‌گیرند.  ما شاهد هستیم این روزها خیلی از خانواده‌ها از هم بی‌خبر و بی‌اطلاع هستند اما در خانواده ما ارتباط عاطفی و عمیقی وجود دارد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی , شهروز ابراهیمی

 
همه حرف‌هایم را به مادرم می‌گویم
شهروز ابراهیمی: فكر می‌كنم این ارتباط گرم و صمیمی بین ما و به خصوص من و مادرم به‌خاطر علاقه و احترام دو طرفه است. من فكر می‌كنم هر كسی در خانواده با یك نفر ارتباط صمیمانه‌تری دارد. من با پدر عزیزم كه فردی بسیار مهربان و روشنفكر هستند هم صمیمی هستم اما حرف‌های خصوصی و شخصی‌ام را كه شاید هركسی نتواند با پدر و مادرش مطرح كند به مادرم می‌گویم. خدا را شكر در جمع ما عشق و علاقه بین افراد خانواده وجود دارد و منشا این عشق نیز مادرم هستند. مادرم از خیلی از سفرها و تفریحات و خواسته‌هایش به‌خاطر ما صرف نظر می‌كند. البته ما دوست نداریم این‌طور باشد ولی خودشان ترجیح می‌دهند مدام در كنار خانواده باشند. خدا را شكر پدر و مادرم مشكلی با هم ندارند اما تنها مشكل‌شان همین سفر است. پدرم به‌شدت اهل سفر هستند و دوست دارند با مادرم سفر بروند ولی مادر بدون ما بچه‌ها جایی نمی‌روند.

عاشوری: فرزندانم تمام زندگی‌ من هستند. همه خوشی‌ام با آنهاست و بدون آنها احساس شادی نمی‌كنم. اگر بهترین جای دنیا بروم ولی بچه‌ها كنارم نباشند برایم بی‌ارزش است. گاهی با همسر یا دختر و دامادم به سفر می‌روم ولی بهترین سفرم سال گذشته بود كه به شمال كشور رفتیم، چراكه همه فرزندانم در كنارم بودند. اتفاقا بچه‌ها متوجه حال خوبم شدند و دامادم همیشه می‌گوید: «در هیچ سفری مادر تا این حد خوشحال و راحت نبود.»

مادرم پسری است
شهروز ابراهیمی: گاهی با مادرم در شهرك محل سكونت‌مان اكباتان قدم می‌زنیم. همین‌طور تمام خریدهایم با مادرم است و حتی برای خرید لباس هم من همیشه از مادرم درخواست می‌كنم كنارم باشند. وسایل خانه‌ام را نیز تحت نظارت مادرم می‌خرم. البته ایشان به من جهیزیه كامل داده‌اند. (می‌خندد)

مادرم دوست دارند در سفرها كنارشان باشیم و من هم سعی می‌كنم گاهی این اتفاق بیفتد. ضمن اینكه من همیشه به ایشان اصرار می‌كنم با من به تئاتر یا سینما بیایند اما چون برادران دوقلویم در خانه هستند مادرم به‌خاطر آنها كمتر به قصد تفریح از خانه خارج می‌شوند. مادرم ما پسرها را خیلی دوست دارد و بیشتر پسری است تا دختری. (می‌خندد)
 
خداوند را به‌خاطر خانواده‌ام شكر می‌كنم
 شهروز ابراهیمی: بزرگ‌ترین داشته زندگی‌ام پدر و مادر و خانواده‌ام هستند و هر روز خداوند را برای داشتن‌شان شكر می‌كنم. حتی آرزو می‌كنم خدا از عمر من كاسته و به عمر مادرم بیفزاید. مگر یك انسان جز آرامش در كنار خانواده چه چیزی می‌خواهد؟ من حتی بارها شرایط زندگی در خارج از كشور برایم پیش آمده اما به‌خاطر خانواده‌ام از رفتن صرف‌نظر کرده‌ام.

عاشوری: بزرگترین آرزوی هر مادری سعادت فرزندانش است. قطعا اگر شهروز به خارج از كشور برود دلتنگ می‌شوم اما به‌خاطر خوشبختی‌اش می‌توانم تحمل كنم اما فرزندانم نیز به همان اندازه كه من دوستشان دارم به من وابسته‌اند.

دوست دارم شهروز ازدواج كند
عاشوری: هرچند وابستگی ما بسیار زیاد است اما من چندان موافق دخالت در زندگی فرزندانم نیستم. بسیار دوست دارم شهروز تشكیل خانواده بدهد اما از آن مادرهایی نیستم كه اگر پسرم ازدواج كند مرتب به خانه‌شان بروم یا زنگ بزنم. البته قطعا نگرانی‌های مادرانه خواهم داشت اما این مورد را با دخالت مرتبط نمی‌دانم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی , شهروز ابراهیمی

 
مورد توجه بودن بخشی از بازیگری است
شهروز ابراهیمی: كسی كه وارد مقوله هنر و به خصوص بازیگری می‌شود قطعا دوست دارد بیشتر دیده شود و كلا انسان‌ها در هر كاری كه باشند از مورد توجه واقع شدن لذت می‌برند. شهرت یكی از موارد تفكیك ناپذیر بازیگری است و در مورد من هم صادق است. مردم اكثرا لطف دارند ولی زمانی هم بوده كه دوست داشتم شناخته نشوم. گاهی هم برخورد‌ها شاید چندان مناسب نباشد؛ مثلا ممكن است در كنار خانواده جایی باشیم و نوع برخورد فردی طوری باشد كه خودم و اطرافیانم دوست نداشته باشیم اما در نهایت آنچه بیش از همه دیده‌ام لطف و محبت مردم بوده است.

عاشوری: من وقتی لطف مردم را به پسرم می‌بینم خوشحال می‌شوم و خدا را شكر می‌كنم. به‌نظرم بیش از شهرت این محبوبیت است كه اهمیت دارد و آن را برای پسرم در بین مردم آرزو می‌كنم.

برای خواسته هایم می‌جنگم
شهروز ابراهیمی: همیشه در كنار مادرم احساس آرامش می‌كنم و حتی وقتی تصمیم گرفتم به شكل مستقل زندگی كنم خانه‌ای را نزدیك خانه مادر و پدرم انتخاب كردم تا مدام با آنها در ارتباط باشم. امیدوارم خوانندگان مجله به اصطلاح عامیانه فكر نكنند من خیلی بچه ننه هستم. (می‌خندد)

عاشوری: یكی از مشوقان اصلی مستقل شدن شهروز خودم بودم چرا كه معتقد بودم این استقلال به او كمك كرده و از وابستگی‌اش به من كم می‌كند.

شهروز ابراهیمی: درست است كه به خانواده‌ام بسیار وابسته‌ام اما آنها احساس خوب اعتماد به نفس را نیز به من داده‌اند؛ طوری كه اگر كاری را دوست داشته باشم یا به آن ایمان داشته باشم برای انجامش تلاش كرده و حتی می‌جنگم؛ مثلا پدر و مادرم در ابتدا موافق ورودم به دنیای بازیگری نبودند اما من برای این علاقه جنگیدم و زمانی كه احساس كردند دیگر تصمیمم را گرفته‌ام از من حمایت كردند.

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------