آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بی اخلاقی در پشت صحنه فیلم های ایرانی؟



اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران

امیرسماواتی تهیه کننده و سعید سهیلی کارگردان سینما مهمان شبکه خبر سیما شدند تا به این پرسش پاسخ دهند؛«آیا اخلاق در پشت صحنه فیلم‌های ایرانی از بین رفته است؟»

امیر سماواتی در این مناظره زنده که شامگاه پنجشنبه روی آنتن رفت، پاسخش به این پرسش مثبت بود و سعید سهیلی در مقابل چنین دیدگاهی نداشت.

در این مناظره دو طرف دلایل خود را در مورد نوع نگاهی که به سینما و پشت صحنه آن دارند، بازگو کردند و به نقد صحبت‌های یکدیگر پرداختند.

در بخشی از این برنامه ماجرا اعتیاد در سینمای ایران از سوی مجری مطرح شد و سماواتی گفت که این مساله در سینمای ما و در بین سینماگران وجود دارد.

او در پاسخ به این پرسش که چند درصد اهالی سینما با این معضل دست به گریبان هستند؟ گفت که حدود 30 درصد.

در مقابل سعید سهیلی گفت که هر کسی که در سینما کار می‌کند، در مورد موضوعات اینچنینی از زاویه دید خودش صحبت می‌کند و ملاکش چیزهایی است که به چشم دیده است.

او افزود: من به عنوان کسی که در این سینما فعالیت می کنم چنین چیزی را ندیده ام.

در بخش های مختلفی از این مناظره هر دو طرف به نوع نگاهی که به این وضعیت دارند اشاره کردند و دیدگاه هم را به چالش کشیدند.

سماواتی معتقد بود که سهیلی محافظه کارانه برخورد می کند و نمی خواهد واقعیت را بگوید، سهیلی هم در قابل بر این مساله تاکید داشت که خودش و سماواتی به یک لیوان نگاه می کنند و هر کدام بخشی از این لیوان را می‌بینند.

بر اساس صحبت‌های سهیلی سماوانی نیمه خالی را می دید و او نیمه پر را؛«حالا اگر من بخواهم کل این لیوان را ببینم باید بگویم که برخی از مسائل و مشکلات در سینمای ایران هست، درست مثل سایر بخش های جامعه، اعتیاد معضلی است که در سطح جامعه و در بین همه اقشار دیده می‌شود و بالصبع در بین سینماگران هم وجود دارد.

سماواتی اما معتقد بود که برای این وضعیت باید فکری کرد تا مانع از زوال اخلاق در پشت صحنه سینمای ایران شد؛ «به نظر من ما در سینما به کارت قرمز و زرد احتیاج داریم تا اگر کسی خطایی مرتکب شد این کارت ها به آن ها داده شود تا سینما از دست برخی مشکلات راحت شود.

به اعتقاد سماواتی وزارت ارشاد و خانه سینما دو روی سکه این ماجرا هستند و بیشترین نقش را باید در این زمینه ایفاء کنند و ضوابطی را تعیین کنند تا هر کس تخطی کرد با کارت مواجه شود.

سهیلی هم در کل با بحث کارت زرد و قرمز موافق بود، اما می گفت چون بازیگران و اهالی سینما سرشناس هستند، کوچکترین کاری هم که بکنند، کارشان دیده و چه بسا بزرگنمایی هم می شود.

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------