آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

واکنش علی‌رضا داودنژاد به ممنوعیت تبلیغ فیلم‌ها از ماهواره/ پس صاحب فیلم چه کار کند؟



اخبار,اخبار فرهنگی ,  تبلیغ فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای

علی‌رضا داودنژاد تهیه کننده و کارگردان می‌گوید اگرچه موافق تبلیغ فیلم از ماهواره نیست اما آن‌هایی که این موضوع را ممنوع کرده‌اند چه پیشنهاد جایگزینی دارند؟

به گزارش خبرآنلاین، این کارگردان درباره ممنوعیت تبلیغ فیلم‌ها و آثار سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای که روز گذشته به طور رسمی اعلام شد می‌گوید: «باید از خودمان بپرسیم که چرا صاحبان کالا یا فیلم برای تبلیغ سراغ ماهواره می‌روند؟»

او می‌افزاید: «صاحب فیلم باید به نحوی کالایش را معرفی و تبلیغ کند تا مخاطب خودش را بیاید و به او اطلاع دهد که فیلم دارد اکران می‌شود. خب برای این کار صاحب فیلم کجا را دارد؟ قیمت‌هایی که تلویزیون برای تبلیغ آثار سینمایی می‌گیرد آیا اصلا به صاحب فیلم ایرانی اجازه می‌دهد که به آن سمت حرکت کند؟ تابلوهای محیطی نیز که از نظر قیمت بسیار بالا هستند آیا این امکان را می‌دهند که صاحب فیلم تعداد موثری از آن را به کار بگیرد تا جالی خالی تبلیغ در رسانه ملی را پر کند؟»

کارگردان «مرهم» با بیان این که فیلم ایرانی امکان تبلیغ موثر نه در رسانه ملی دارد و نه در فضای شهری ادامه می‌دهد: «از طرف دیگر بازار فیلم ایرانی هم به شدت ناامن است. یعنی بازار سیاه، سی‌دی قاچاق، شبکه‌های ماهواره‌ای که مجانی فیلم‌ها را نمایش می‌دهند همه و همه باعث می‌شود از خود بپرسیم یک صاحب فیلم که نه بازار امنی دارد نه امکان معرفی و تبلیغ کالا، پس چه کار باید بکند؟»

او در ادامه می‌گوید: «حالا می‌گویند از کانال‌های ماهواره فیلمت را تبلیغ نکن خب پس تهیه کننده کجا این کار را بکند؟ آیا باید این کالا در انزوا و سکوت وارد یک بازار ناامن شود و از بین برود؟»

داودنژاد می‌پرسد: «پیام چنین شرایطی آیا این نیست که اصلا چرا فیلم تهیه کرده‌ای؟ یا اگر تهیه کردی آماده باش که دارایی‌ات نابود شود؟ پیامی که این وضعیت به جامعه می‌دهد چیست؟ آیا دارد به صاحبان سرمایه می‌گوید سراغ سرمایه‌گذاری در چنین عرصه‌های نروید؟»

کارگردان «هوو» اضافه می‌کند: «تلویزیون از لحاظ قیمت، از لحاظ ممیزی و از لحاظ فراگیری و اثرگذاری مشکل دارد و صاحب فیلم در مواجهه با این وضعیت چه چاره‌ای دارد؟ حالا که عنوان می‌شود نباید این کار را کرد گزینه پیشنهادی چیست؟ چه امکانی برای‌شان فراهم می کنید؟»

او در پاسخ به این پرسش که آیا شما موافق تبلیغ فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای هستید یا خیر نیز می‌گوید: «مسلم است که موافق نیستم و ترجیح می‌دهم که شرایط معرفی و تبلیغ فیلم به طور گسترده و اثرگذار و به صرفه در داخل مملکت خودم فراهم باشد. تلقی‌ من این است که داشتن یک بازار امن و به قاعده برای کالاهای فرهنگی مستقیما با تامین منافع ملی ما سر و کار دارد پس طبیعی است که ترجیح می‌دهم این امکان داخل مملکت فراهم باشد و از این که نیست در حیرت هستم.» 

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 



از بازیگران بیشتر بدانید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------