نکته‌ای تامل‌برانگیز از خاکسپاری مهران دوستی



اخبار,اخبار فرهنگی , مهران دوستی

مدیر روابط عمومی معاونت صدا به نکته‌ای تامل‌برانگیز از نحوه‌ی تدفین مهران دوستی - گوینده پیشکسوت رادیو - که هفته گذشته درگذشت، اشاره کرد. 

علی‌ اکبر خدابخش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی شرایط تدفین مهران دوستی در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا(س) گفت: مهران به دلایلی در هیچ مراسم خاکسپاری شرکت نمی‌کرد جز (خاکسپاری رضا صفدری). روز قبل از مراسم تدفین مهران، به دلیل پر بودن قطعه هنرمندان، باید از یکی از خانواده‌های هنرمندان درگذشته، اجازه دفن در طبقه دوم را می‌گرفتیم که چند اسم به ما اعلام کردند. اما در مجال اندک آن هم شنبه غروب چه می‌شد کرد. به هر حال خودم با همسر یکی از هنرمندان صحبت کردم و اعلام رضایت کردند و ساعت 20 شب بود برای اخذ مجوز، فردی را فرستادیم کرج تا این کار را انجام دهد، اما نشد.
 
او ادامه داد: سرم را روی دست‌هایم گذاشته بودم و آهی کشیدم... ناخودآگاه به یاد دوست عزیزم امیر قمیشی افتادم که با مرحوم رضا صفدری رفیق بود. زنگ زدم و ماجرا را گفتم. با تنها وارثان رضا صفدری تماس گرفتیم که خواهرزاده‌هایش بودند و با کمال میل پذیرفتند که رضایت دهند.
 
خدابخش سپس گفت: خواهرزاده‌ی مرحوم رضا صفدری که در دبی زندگی می‌کرد به من گفت، من دبی هستم پرواز می‌کنم می‌آیم تا مراحل کار را انجام دهیم. روز یکشنبه صبح تهران بود و رفتم رضایتنامه را گرفتم. خوشحالی من از این بود که دو دوست گوینده رادیو در کنار هم آرام خواهند گرفت و دعای مردم نثار روح هر دو می‌شود.
 
خدابخش هم‌چنین عنوان کرد: این را هم بعدا شنیدم که دوست عزیزم مهدی شاهرضایی که چندین سال تهیه‌کننده برنامه‌های مهران بوده می‌گفت، مهران به دلایلی در هیچ مراسم خاکسپاری شرکت نمی‌کرد جز (خاکسپاری رضا صفدری)... از قرار دادن این جملات فهمیدم که همه وسیله‌اند و خواست همانی هست که تقدیرالهی بر آن نوشته ... روحش شاد و یادش مانا. مهران دوستی اکنون کنار رضا صفدری است و هر کس سر مزارشان می‌رود برای هر دو هنرمند فقید فاتحه می‌خواند.
 
خدابخش با اشاره به بدو تاسیس رادیو جوان در آن سال‌ها گفت: شنیده‌ام وقتی رادیو جوان افتتاح شد، رضا صفدری و مهران دوستی سوار هلی‌کوپتر شده و برنامه رادیو جوان را از فراز آسمان گزارش می‌دادند.
 
مهران دوستی در حالی که سی‌وسومین سال حضور در رادیو را می‌گذراند و در این مدت توانسته بود با اجرای برنامه‌هایی چون «نشانی»، «عصر پرتقالی»، «رادیو من» و «کافه رادیو» شنوندگان بسیاری را جذب این رسانه کند، صبح شنبه در سن 59 سالگی و به طور ناگهانی درگذشت.
 
اگرچه بیماری قلبی این گوینده‌ی پیشکسوت و جراحی عمل قلب بازی که بر روی او انجام شد در مقطعی علاقمندان به صدای این هنرمند را نگران وضعیت سلامتی‌اش کرده بود، اما کمتر کسی فکر می‌کرد که این صدای مخملی یک‌باره در رادیو خاموش شود.
 
مهران دوستی متولد سوم بهمن ۱۳۳۵ بود که 9 صبح دوم خرداد ماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان درگذشت.
 
به گزارش ایسنا، در حال حاضر پیدا کردن محلی برای دفن هنرمندان، در کنار غم و اندوه از دست دادن این عزیزان که این روزها تعدادشان هم کم نیست، خانواده‌ها و وابستگانشان را دچار مشکلات فراوان کرده است.
 
این در حالی است معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فروردین ماه امسال از افتتاح «قطعه هنرمندان» جدید در بهشت زهرا(س) در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.
 
علی مرادخانی،‌ درباره مشکلاتی که اخیرا برای خاکسپاری تعدادی از هنرمندان درگذشته در این قطعه ایجاد شده است‌، گفت: ظرفیت قطعه هنرمندان پُر شده است و به همین دلیل به‌زودی با تعاملی که بین شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان بهشت زهرا (س) انجام شده قطعه جدید هنرمندان در بهشت زهرا(س) راه‌اندازی می‌شود.
 
قطعه فعلی، حدود 700 مدفون را در خود جای داده است‌ و اینگونه عنوان شده که ظرفیت قطعه جدید بسیار بیشتر است و کنار قطعه هنرمندان فعلی قرار دارد که پیش از این گلخانه بود.

 

اخبار فرهنگی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------