انتقاد بازیگر زن از نابرابری جنسیتی در فیلم ها!



اخبار,اخبار فرهنگی , هلن میرن هنرپیشه بریتانیایی

هلن میرن بازیگر برنده اسکار از نحوه انتخاب بازیگران در صنعت فیلم‌سازی به شدت انتقاد کرد.

هلن میرن هنرپیشه بریتانیایی٬ شیوه انتخاب گروه بازیگران در سینما را احمقانه خواند. میرن که تا کنون سه بار برنده جایزه گلدن‌گلوب شده٬ اعتقاد دارد که این شیوه احمقانه گزینش٬ مردان مسن را در نقش مقابل زنان جوان قرار می‌دهد.

این بازیگر ۶۹ ساله که در سال ۲۰۰۶ برای بازی در نقش ملکه الیزابت در فیلم «ملکه»٬ جایزه اسکار را بدست آورد٬ به شدت از نگرش صنعت فیلم‌سازی نسبت به زنان انتقاد کرد. هلن میرن کنار گذاشتن بازیگران زن از صحنه به خاطر سن و سال را ظالمانه خواند و در این باره گفت :‌‌ «این مسائل هیچ‌گاه تغییر نمی‌کنند. ما همه جیمز باند را می‌بینیم که روز به روز پیرتر می‌شود٬ و بازیگر زن مقابل او در هر فیلم جوان‌تر می‌شود. این مسئله بسیار آزاردهنده است.» او در ادامه گفت : «نیرومند بودن از زیبا بودن٬ گیراتر است.»

به تازگی مگی جیلین‌هال بازیگر ۳۷ ساله٬ بازی در یک نقش را به خاطر سن و سالش از دست داد. این در حالی است٬ که قرار بود او نقش مقابل مردی را بازی کند ۱۸ سال از او پیرتر است. جیلین‌هال در این باره گفت :« این مسئله مرا متعجب کرد. نخست ناراحت شدم٬ سپس احساس خشم کردم٬ اما اکنون باعث خنده‌ام می‌شود.»

میرن پیش از این نیز بر علیه نابرابری جنسیتی در صنعت فیلم‌سازی سخن گفته بود :«من خوش‌شانس بوده‌ام٬ اما اگر همین الان به فیلم‌ها نگاهی بیاندازید خواهید دید که تعداد زنانی که نقش‌های اصلی را دارند بسیار کمتر از مردان است. هر چند این مسئله در حال تغییر است٬ اما برای بسیاری حرکت در این مسیر بسیار دشوار خواهد بود.» آخرین فیلمی که از میرن اکران شده «زنی با لباس طلایی» است. میرن در این فیلم در کنار رایان رینولدز به ایفای نقش پرداخته است.

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------