شباهت تبریزی با دکتر ظریف عمدی نبوده



اخبار,اخبار فرهنگی ,صابر ابر

مجید اسكندری برادر عبداله و محبوبه اسكندری چهره‌پرداز است. او كار چهره‌پردازی را از سال 58 به عنوان دستیار در مجموعه تلویزیونی «هزاردستان» علی حاتمی شروع كرد سپس در آثاری چون «تگرگ و آفتاب»، «حکایت عاشقی»، «طعم شیرین خیال»، «خیابان‌های آرام»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «جنگ کودکانه»، «یک تکه نان»، «مارمولک»، «راز مینا» و... طراحی چهره‌پردازی را برعهده داشت. او هم اکنون فیلم سینمایی «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» را در حال اکران دارد. چهره‌پردازی در این فیلم از ویژگی‌های مثبت فیلم بوده و بسیار هم‌راستا با ساختار فیلم انجام شده است.

بسیاری از مخاطبان این‌گونه برداشت کرده‌اند که نقشی که تبریزی بازی می‌کند اشاره به شخصیت دکتر ظریف دارد. آیا واقعا این شباهت از روی عمد طراحی شده یا اتفاقی بوده است؟
این شباهت به هیچ وجه از روی عمد نبوده و ما قرار نبود این کاراکتر را شبیه به هیچ شخص خاصی گریم کنیم. این کار حدود 8-7 سال پیش ساخته شده است و در آن زمان وزیر امور خارجه کس دیگری بود. بنابراین لزومی نداشت که بخواهیم ایشان را شبیه به آقای دکتر ظریف گریم کنیم.
 
ما در طول کار سه گریم متفاوت از آشا محرابی می‌بینیم. در خصوص انتخاب این طراحی‌ها برای خانم محرابی برایمان بگویید.
خانم محرابی در سه نقش مختلف بازی می‌کردند. طبق چیزی که در فیلمنامه هم لحاظ شده بود ما باید سه گریم کاملا متفاوت از هم برای ایشان طراحی می‌کردیم. بنابراین سعی کردم با توجه به اطلاعاتی که فیلمنامه درباره هر کاراکتر به من می‌داد، نوع متفاوتی از چهره را برای ایشان طراحی کنم. در مرحله گریم با توجه به صحبت‌هایی که میان من و کمال تبریزی رد و بدل شد تغییراتی در طراحی چهره این شخصیت‌ها داده شد و در آخر به شکلی که در حال حاضر می‌بینید در آمد.
 
کاراکتر صابر ابر بسیار دچار جرح و تعدیل شده ولی همچنان گریم متفاوت او در همین مدت کوتاهی که در طول فیلم با این کاراکتر آشنا می‌شویم به شدت به چشم می‌آید و تحسین برانگیز است. این گریم چگونه شکل گرفت؟
به طور کل همه محاسنی که روی صورت صابر ابر می‌بینید مصنوعی بود و من سعی کردم با استفاده از این محاسن به چهره کاراکتر رنگ و شکل بدهم.


بخش زیادی از فیلم در شهر مکه و مدینه به صورت مخفیانه تصویربرداری شده است و شما امکان این را نداشتید که در میان برداشت‌ها گریم بازیگران را روتوش کنید. چه تمهیدی اندیشیدید که این موضوع برایتان ایجاد مشکل نکند؟
بله همین‌طور است. ما از همان زمان پیش‌تولید از این موضوع آگاهی داشتیم و از آن زمان سعی کردیم به دنبال راهکارهایی باشیم که این مشکل را برایمان قابل حل کند.

 

بخش‌هایی را قرار بود با پرده آبی بگیریم و بخش‌هایی که قرار بود در لوکیشن اصلی گرفته شود از ابتدا برایمان مشخص شده بود. سعی کردم طوری طراحی گریم کنم که اگر امکان این وجود نداشت که به سمت هنرپیشه برویم و گریمش را روتوش کنیم، مشکلی برایمان ایجاد نشود. سعی کردیم گریم بازیگران را فیکس کنیم تا زیاد احتیاج به روتوش نداشته باشد.

 

اخبار فرهنگی - صبا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------