روناک یونسی اهل هیجان است



روناک یونسی متولد 1359 تهران و فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی است. در فیلم ها و سریال های بی شماری بازی کرده است که می توان به کوچه ملی، روز روشن، رستگاران، سقوط آزاد، آخرین بازی و ... اشاره کرد.

بسیار اهل هیجان است اما فوبیای ارتفاع دارد. چند سالی است پیگیرانه ورزش زیبایی اندام را دنبال می کند و مدرک مربیگری این رشته ورزشی را دارد. دستپختش بسیار خوب است و در میان غذاهای محلی ایران مرغ ترش را از همه بیشتر دوست دارد. بسیار مهربان و با حوصله است و شهر آمستردام برای او شهری خاطره انگیز است. در ادامه گفتگوی ما با روناک یونسی آمده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,روناک یونسی

 
با این سوال شروع می کنم که نحوه ورودتان به دنیای بازیگری با کدام فیلم و به چه صورت بوده است؟
- با فیلم گرگ و میش ساخته آقای جعفری برای اولین بار وارد عرصه بازیگری شدم. حدود 10 سال پیش.

در بین کارهایی که تاکنون انجام داده اید کدام را بیشتر دوست دارید و آن کار نقطه عطف کارهای تان می دانید؟
- تمام کارهایی که تا الان انجام دادم انتخاب های خودم بوده و از بین چندین کار هر کدام را در آن مقطع زمانی انتخاب کرده ام و دلیل انتخاب نقش هایم هم این بوده است که من با آدمی که قرار بوده نقشش را بازی کنم همراه شدم، به همین دلیل همه شان را دوست دارم و همانطور که همه می گویند اثر هنری هر فردی مثل فرزندانش می ماند و نمی تواند بین شان فرق بگذارد، برای من هم مصداق پیدا می کند.

تمام نقش هایی را که بازی کردم چه آن زمان که انتخاب شان کردم و چه اکنون دوست شان دارم اما تفاوت در بین این نقش ها می تواند به این برگردد که بعضی هاشان را مخاطب بیشتر دوست داشته اما برای من یکسان است.

در حال حاضر کار جدیدی در دست بازی دارید؟
- مشغول مذاکره برای یک کار سینمایی هستم که ان شاءالله قرار است برای جشنواره فجر آماده شود و درگیر کارهای پیش تولید آن هستیم.

آخرین کاری که از شما پخش شده است؟
- آخرین کاری که از من پخش شد سال گذشته کار آقای سهیلی زاده بود. سریال آخرین بازی، آخرین کار تلویزیونی از من بوده که پخش شده و بعد از آن یک کار رسانه ای - سینمایی انجام دادم و بعد یکسری پیشنهادات بوده در این چند ماهه اخیر که زیاد چشمنواز نبوده، که یا باید به دستمزد فکر می کردم و می رفتم و بازی می کردم اما کارهایی نبوده که من خودم با این پیشنهادات لذت ببریم و بعدها از آنها یاد کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم قبول نکنم و صبر کنم برای یک اتفاق خوب.

در کارنامه کاری تان کار نمایش هم دارید؟
- بله، نمایش مکاشفه در باب یک میهمانی خاموش به نویسندگی آقای آتیلا پسیانی و کارگردانی آقای رضا حداد را داشتم که فکر کنم، حدود پنج، شش سال پیش بوده است.

با توجه به اینکه سه حوزه تلویزیون، سینما و تئاتر را تجربه کردید جنس کدام یک به شما نزدیکتر است و در اولویت انتخاب های تان است؟
- به عقیده شخصی من برای یک بازیگر خیلی نباید تفاوت کند که مدیومی که در آن کار می کند، تئاتر، سینما یا تلویزیون است. و هر مدیومی که بتواند بستری برای خلق کردن و جولان دادن بازیگر در نقشش ایجاد کند می تواند دوست داشتنی باشد. کار خوب، خوب است و مدیومش فرق نمی کند و من هر سه مدیوم را دوست دارم.

فیلمی که امسال روی پرده سینما دیده اید و دوست داشتید کدام فیلم بوده است؟
- الان خیلی از فیلم ها در حال اکران است که من فرصت نکرده ام ببینم همه آنها را اما امسال شاهد اتفاق های خوبی بوده ایم و فیلم های خوبی در اکران داشته ایم ولی من جنس کارهای آقای کیایی را بسیار می پسندم و بسیار دوست دارم و عصر یخبندان برای من کار دلنشین و دوست داشتنی بود که در حال حاضر از وقت اکران آن گذشته و وارد سینمای خانگی شده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,روناک یونسی

 
گویا شما کارت مربیگری بدنسازی دارید، آیا در این حوزه فعالیت می کنید؟
- بله، به علت علاقه شخصی ام به این ورزش آشنایی با این رشته ورزشی و به دلیل تخصص همسرم در آن، من هم حدود شش سال است به صورت پیگیرانه این ورزش را انجام می دهم. وقفه ای هم به علت بچه دار شدنم در بین آن ایجاد شد ولی بعد از آن دوباره مجدانه آن را انجام دادم و شرایطی مهیا شد که دیدم می توانم مدرکی هم در این زمینه داشته باشم، در کلاس های فدراسیون شرکت کردم و با توجه به دوره هایی که گذراندم توانستم این مدرک را بگیرم.

خیلی نمی توانم بگویم تخصصی این کار را انجام می دهم و باشگاه تاسیس کرده ام اما در تصمیمات آتی ام هست که در این زمینه تخصصی فعالیت کنم.

به غیر از بدنسازی ورزش دیگری هم هست که پیگیر آن باشید؟
- من قبل از این و سال های قبل ورزش بسکتبال را خیلی پیگیری می کردم و زیاد دوست داشتم اما به دلیل بیماری نتوانستم بسکتبال را ادامه دهم و بعد از آن کمرنگ شد. در دوره ای یکسری از ورزش های رزمی را کار می کردم چون با روحیاتم جور در می آمد و مورد علاقه ام بود.

اما فعلا و از پنج، شش سال گذشته، فیتنس و تناسب اندام ورزش مورد علاقه ام است ولی دوچرخه سواری هم بسیار دوست دارم و تا جایی که بشود انجام می دهم.

میانه تان با آشپزی چطور است؟
- بسیار خوب، به گفته اطرافیان، دوست ، آشنا و خانواده دستپخت من بسیار خوشمزه است، دلیلش را نمی دانم و خودم هم این واقعیت را نمی فهمم! اما به آشپزی به چشم یک هنر نگاه می کنم، چون در آن خلاقیت دخیل است، در آشپزی یکسری فرمول دخیل است اما هر کسی می تواند فرمول ها را دستکاری کند، ابداع کند و خلاقیتی به خرج دهد و یک غذای جدید درست کند این یعنی به عقیده من کار هنرمندانه انجام دادن و به چشم یک هنر به آشپزی نگاه کردن.

صبح که از خواب بلند می شوم بعد از رسیدگی به کارهای خانه و خانواده ام و کوچولویی که دارم پلان بعدی من رسیدگی به غذاست و من این کار را دوست دارم و با لذت انجام می دهم و زمانی هم که میهمان دارم همیشه سعی می کنم غذاهای متنوع درست کنم برای باب سلیقه هر کدام از میهمانانم که تا حدودی آشنایی دارم، چون آشپزی را دوست دارم و به نظرم کار بسیار خوبی است.

بهترین غذایی که می پزید کدام است؟
- من با توجه به نظرسنجی ای که از بین کسانی که دستپخت مرا خورده اند، کرده ام یک غذا نیست. من دو، سه غذا را خیلی خوب درست می کنم که قیمه بادمجان، خورشت کرفس و انواع ته چین است.

کدام غذا را خودتان بیشتر از همه دوست دارید؟
- غذای مورد علاقه خودم قیمه بادمجان است.

برای غذا خوردن وقتی بیرون می روید معمولا جای مشخصی را انتخاب می کنید؟
- من و همسرم خیلی فست فودخور نیستیم و غذاهای فرنگی را خیلی به غذاهای ایرانی ترجیح نمی دهیم و بیشتر به رستوران هایی می رویم که در منوی غذایی آنها غذاهای ایرانی باشد اما در کنار غذاهای ایرانی، استیک را هم خیلی دوست داریم و رستوران هایی که در تهران ساتیک خوب می پزند انگشت شمارند و ما آنها را شناسایی کرده ایم و به آنجا می رویم اما یکی از رستوران هایی که من و همسرم دوست داریم، رستوران تهران - پاریس است که یکی از رستوران های مورد علاقه ام است به دلیل اینکه یک سرآشپز خیلی خوب دارد و غذاهای آنجا بسیار عالی است.

اهل سفر کردن هستید یا نه و آخرین سفر که در داخل ایران انجام داده اید به کجا بوده؟ انتخاب بعدی برای سفرتان کجاست؟
- زیاد اهل سفر رفتن هستم و آخرین سفر داخلی ام به بندرعباس بوده است. من خیلی از جاها هست که نرفتم و اگر بخواهم بروم انتخابم به آنجاهاست اما در میان جاهایی که رفته ام و دوست دارم و به من خیلی خوش گذشته شیراز است.

از میان غذاهای محلی نقاط مختلف ایران کدام غذا را بیشتر دوست دارید؟
- مرغ ترش. اصلیت ما به شمال برنمی گردد اما مادرم دستور پخت این غذا را دارد و بسیار خوب آن را درست می کند، به شمال هم هر وقت سفر می کنم دنبال جایی می گردم که در آنجا مرغ ترش بخورم.

انتخاب تان برای سفر خارجی کدام کشور است؟
- تقریبا چندین کشور خوب اروپایی را برای تفریح و گشتن رفتم. همچنین تعدادی از کشورهای آسیای شرقی را اما جایی که خیلی به من خوش گذشت و دوست داشتم و حتی خاطرات خوبی از کافه ها و رستوران ها و خیابان ها و فضایش دارم شهر آمستردام است.

اهل مطالعه و کتاب خواندن هستید؟
- از وقتی کوچولویم به دنیا آمده کمرنگ شده چون به علت وظایف مادری و ... زیاد فرصت ندارم ولی باز هم همیشه سعی می کنم کتاب در کنار تختم باشد که هر وقت فرصت کنم نگاه کنم. قبل ها شاید یک کتاب را یک هفته ای تمام می کردم اما الان در حدود یک ماه طول می کشد و این خیلی بد است و بابتش ناراحتم.

اگر بخواهید کتابی که خوانده اید و برای تان جذاب بوده معرفی کنید، کدام است؟
- کتاب خوب نیست اما یک کتاب که خواندنش برای من جذاب بوده است کتاب عطر سنبل عطر کاج بود، این کتاب خیلی جالب است. یادم می آید یک بار این کتاب را داشتم در فرودگاه می خواندم و آنقدر می خندیدم که بعد از نگاه مردم فهمیدم که دارم این کتاب را بلند بلند می خوانم و می خندم و این کتاب برایم بسیار جذاب بوده و در عرض دو روز در طول سفرم خواندنش را تمام کردم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,روناک یونسی

 
اهل خرید کردن هستید؟ و آیا خرید برای تان جنبه تفریح دارد؟
- به شدت، مگر می شود خانم ها اهل خرید نباشند. به صورت تفریح به خرید نگاه نمی کنم اما برایم لذتبخش است.

خرید مورد علاقه تان چیست؟
- کفش.

در لباس پوشیدن تان به مد اهمیت می دهید؟
- من نمی توانم بیایم شعار بدهم که نه من اهل مد نیستم و ساده پوشم و ... به هر حال مد در دنیای امروز چیزی است که همه را تحت تاثیر قرار می دهد و من هم دوست دارم لباس هایی که می پوشم برندهای خوب باشد و به سلیقه روز؛ البته سلیقه عامه پسند روز باشد چون بعضی برندها هستند که چیزی را به عنوان مد و نیو کالکشن خود ارائه می کنند که نمی توان آن را در همه جا پوشید ولی برندهایی هستند که لباس های خوب و مناسبی دارند که می شود همه جا پوشید و من نیو کالکشن های آنها را پیگیری می کنم و برایم مهم است خریدی که می کنم نیو کالکشن آن برند باشد و نیو کالکشن ها همیشه مد روز هستند.

برندهای مورد علاقه تان کدام هاست؟
- خیلی از برندها مورد علاقه من هستند که خیلی لاکچری اند و خیلی غلط است که بگویم من همیشه از این برندها خرید می کنم و می پوشم. من برند فندی و لوییس ویتون را خیلی دوست دارم اما پیدا کردن اورجینال این برندها در ایران خیلی سخت است.

برندهای دیگری هم هست که من خیلی دوست دارم و برای لباس های دم دست و لباس هایی که سر کار می پوشم سعی می کنم از این برندها خرید کنم که از جمله این برندها زارا است. من حتی برای پسرم هم از زارا کفش می خرم چون کفش های بچگانه زارا را خیلی دوست دارم حتی بیشتر از کفش های بچگانه جی اکس چون من وقتی می خواهم برای بچه ام کفش بگیرم برندهای مختلفی را تحت نظر دارم و جی اکس یکی از آنهاست اما طراحی کفش های بچگانه زارا را بیشتر دوست دارم.

هر برندی در یکسری چیزها طراحی اش قشنگ است و من سعی می کنم برندهای مختلف را امتحان کنم. مثلا برای لباس های روزآمدم از برند «اچ اند ام» استفاده می کنم. از برندهای لاکچری هم که علاقه دارم توانسته ام یک دو چیز از اجناسی که به آن بیشتر علاقمندم تهیه کنم و سلبریتی ها هم در ایران آنقدر دستمزدهای فضایی ندارند که بتوانند همه چیزهایشان را از لاکچری تهیه کنند.

اهل هیجان هستید؟ و هیجان انگیزترین کاری که در زندگی تان کردید چه بوده؟
- به شدت اهل هیجان هستم. من فوبیای ارتفاع دارم و از هیچ چیزی نمی ترسم به غیر از ارتفاع. مدتی تمرین کردم که بانجی جامپینگ انجام بدهم، هم تمرین های هوازی و هم ذهنی ترس از ارتفاع من بریزد. این تمرین ها به صورتی بود که در یک محل که برای این تمرین تدارک دیده بودند انجام می شد که آن هم یک استخر از ابر بود و از یک دایو یا ارتفاع بالا می پریدی در این استخر و من این تمرین ها را انجام دادم که جالب بود و هیجان انگیرترین کاری هم که انجام دادم همین تمرین ها بود چون وسط آن فهمیدم که نمی توانم بروم بانجی جامپینگ.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,روناک یونسی

 
اما ورزش های دریایی را خیلی دوست دارم، انجام می دهم و لذت می برم. با اینکه از ارتفاع می ترسم، وقتی پاراسل سوار می شوم و بالای دریا و آب قرار می گیرم دیگر نمی ترسم اما در خشکی از ارتفاع خیلی می ترسم.

چه کاری بیشتر از همه عصبانی تان می کند؟
- بی نظمی و شلختگی.

خصوصیتی که با آن شناخته می شوید، کدام است؟
- منضبط، جدی، مهربان و بسیار منظم و این منظم بودنم ممکن است اطرافیان را آزار بدهد اما جزو خصایصم هست.

چه کاری در زندگی تان بیشتر از همه سورپرایزتان کرده؟
- وقتی که فهمیدم مادر شدم چون برای گرفتن نتیجه آزمایشی که برای این اتفاق داده بودیم و مطمئن نبودیم که مثبت است یا نه، همسرم رفته بودند و در راه به ایشان زنگ زدم گفتم چه شده، گفتند هیچی. همه چیز خوب است و وقتی به خانه رسیدند با کلی بادکنک آمدند داخل گفتند سلام مامان روناک و من آنجا به شدت سورپرایز شدم که مادر شدم.

اهل بازی و تفریح هستید؟ و بازی های مورد علاقه تان کدام است؟
- بله، من بازی های سنتی را دوست دارم چون با حال و هوای دهه 50 بزرگ شده ام و هر وقت با دوستانم جمع می شویم می گویم موبایل های تان با کنار بگذارید بنشینیم زمین و بازی کنیم تا با هم احساس نزدیکی بیشتری داشته باشیم. در میان بازی هایی که می کنیم، پانتومیم را خیلی دوست دارم. بازی وسطی را به شدت دوست دارم و در سفر با دوستانم بازی می کنم.

بازی های اینترنتی و گیم و ... خیلی دوست ندارم. شاید در جاهایی برای رو کم کنی مجبور شدم بازی کنم و موفق هم بودم اما اغلب دوست ندارم ولی بازی هایی که تحرک دارند و سنتی هستند را خیلی دوست دارم. بدمینتون هم جزو وسایلی است که هر وقت با دوستانم به جایی یا سفر می روم همیشه در ماشینم هست و یکی از بازی هایی است که انجامش را دوست دارم.

پاتوق دارید؟
- نه، من اهل تنوع هستم و یکجا را پاتوق نمی کنم و دوست دارم جاهای جدید را کشف کنم اما اگر از جایی خوشم بیاید سعی می کنم دو سه بار بروم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,روناک یونسی

 
اگر بازیگر نبودید دوست داشتید چه کاره می شدید؟
- دوست داشتم معلم می شدم چون تجربه این کار را هم دارم. در سال های قبل از فارغ التحصیلی ام چون گرافیک خوانده بودم و در دانشگاه هنر تحصیل می کردم، در یک دبستان پسرانه به مدت دو سال معلم خطاطی - نقاشی بودم و فکر می کنم بهترین سال ها و زیباترین احساسات را در آن دوره تجربه کردم.

و حرف آخر برای مخاطبان ما...
- به هر حال الان مشکلات اقتصادی خیلی مردم را درگیر کرده است و مشکلات زیادی را به دلایل تحریم هایی که داشتیم از سر گذرانده ایم و مشکلات اقتصادی همه جا نمود پیدا کرده حتی در زندگی عادی مردم و مردم فکر می کنند برای تفریح کردن خیلی باید هزینه کنند و وقتی اسم تفریح می آید، می ترسند اما به نظرم می شود با کمترین هزینه هم تفریحات خیلی خوبی برای بهبود روحیه کرد. حتی به نظر من جمعه آدم می تواند یک غذای ساده در خانه تهیه کند و یک وسیله بازی مثل توپی، بدمینتونی تهیه کند و با خانواده به خارج از شهر برود.

می تواند یک روز خیلی خوب را بگذراند یا یک تفریح کم خرج و خیلی مفرح، به نظر من رفتن به لوکس ترین رستوران ها و جاها صرفا تفریح نیست. حتی می توانیم با یکسری از دوستان در منزل جمع شویم و برای عصرانه آشی بپزیم و بازی کنیم. این به نظر من بهترین تفریح است. خیلی ها فکر می کنند من سنتی فکر می کنم اما به نظر من بهترین تفریح ها همین هاست.

 

اخبار فرهنگی - هفته نامه اوقات خوش,برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------