دلتنگی ترانه علیدوستی برای شهرزاد!



اخبار,اخبار فرهنگی ,ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی: من عادت به کار طولانی نداشتم و آنقدر به قصه و شخصیت های شهرزاد وابسته شده بودم که بعد از پایان کار بسیار ناراحت بودم.

نشست خبری سریال نمایش خانگی "شهرزاد"  با حضور سعید قطبی زاده (منتقد و مجری) ، علی نصیریان ، پریناز ایزدیار ، ترانه علیدوستی ، گلاره عباسی ، امیرحسین رستمی (بازیگر) ، حسن فتحی (کارگردان) سید هادی رضوی (تهیه کننده) و نغمه ثمینی (نویسنده) برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حسن فتحی ضمن ابراز خوشحالی از برپایی این مراسم ، گفت : بسیار خوشحالم که دوباره بازیگران این سریال و عوامل ثبت صحنه را ملاقات می کنم . روزی که ما کار بر روی فیلمنامه را شروع کردیم ، با این فرض جلو رفتیم که شبکه نمایش خانگی پتانسیل زیادی دارد ولی رونق ندارد . من از اینکه این سریال مورد استقبال واقع شده خوشحالم و این موضوع را پیش بینی نیز کرده بودیم . زیرا وقتی سریالی کم فروشی نکند و در قصه و کارگردانی و بازیگری کم نگذارد ، دلیلی ندارد که آن اثر موفق نشود.

این سریال حاصل زحمات 8 ماه من و همکارانم چه جلوی دوربین چه در پشت دوربین بود.

در ادامه سعید قطبی زاده خطاب به نغمه ثمینی به عنوان نویسنده سریال گفت : این قصه با زمینه تاریخی اش معنا پیدا می کند ، شما چه منظوری داشتید که حوادث را در شرایط بعد از کودتا نوشتید ؟

نغمه ثمینی پاسخ داد : 28 مرداد پر اهمیت ترین تاریخ معاصر کشورمان است و روزی است که تا همیشه در خاطر همه باقی می ماند . همیشه باید به این روز توجه شود . انرژی این روز برای نوشتن بسیار زیاد است و شما هر درامی را که در آن روز مهیا کنید ، می توانید لحظات چند لایه ای را در آن پیدا کنید.

سپس ترانه علیدوستی درباره بازی در یک سریال گفت : من برای خود حدی قائل نشدم ، چه در تئاتر چه در سینما و چه در تلویزیون بازی خواهم کرد و به این دسته بندی ها عقیده ای ندارم. وی در ادامه درباره شخصیت شهرزاد گفت :  اولین چیزی که خیلی من را جذب کرد قصه پر کشش این سریال بود . نقش شهرزاد بسیار ویژه است که همه این را درک می کنند . من چون خیلی کتاب میخوانم ، سریال شهرزاد برایم مانند رمانی بود که نمی توانستم زمینش بگذارم . مهمترین ویژگی شخصیت شهرزاد این بود که در نوع خودش اولین نقش زن در این مدیوم در ایران بود که صاحب فلسفه و اندیشه و حیات بود که ما متاسفانه این را در سریال های تلویزیونی از دست داده ایم.

ترانه علیدوستی در ادامه گفت : فیلمبرداری آذر ماه سال 93 شروع شد و تا آخر تابستان 94 ادامه پیدا کرد . من عادت به کار طولانی نداشتم و آنقدر به قصه و شخصیت ها وابسته شده بودم که بعد از پایان کار بسیار ناراحت بودم و دلتنگ.اما این هم یک تجربه است.

علیدوستی بیان کرد : این کار با تجربه های قبلی ام متفاوت بود ، فریم سریال سازی سریع تر از سینما است ، ما روزها و ساعات بیشتری را کار می کنیم . حتی پیش می آید مقطعی از قصه ، در 12 ساعت حدود 4 بار در تاریخ عقب و جلو می رویم که به اصطلاح می گویند کار گِل دارد.

در آخر نیز حسن فتحی گفت : انسان به امید زنده است . ما هم تمام تلاشمان را می کنیم که کار در حد و اندازه تلاشمان دیده شود.

 

اخبار فرهنگی - سیمرغ

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------