آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بهنام تشکر: خیلی جدی هستم و رک



بهنام تشكر كه یكی از چهره‌های مطرح تئاتر بوده، در سال‌های اخیر در تلویزیون به یك چهره شاخص و محبوب تبدیل شده است كه حالا نام او در هر سریالی می‌تواند برای مخاطبان ایجاد انگیزه كند كه آن كار را دنبال كنند.

 شاید هنوز هم بسیاری از شما نوع دیالوگ گفتن‌های بهنام تشكر در سریال «ساختمان پزشكان» را به خاطر داشته باشید كه اتفاقا تا مدت‌ها بین مردم به‌كار برده می‌شد. بهنام تشكر كه یكی از چهره‌های مطرح تئاتر بوده، در سال‌های اخیر در تلویزیون به یك چهره شاخص و محبوب تبدیل شده است كه حالا نام او در هر سریالی می‌تواند برای مخاطبان ایجاد انگیزه كند كه آن كار را دنبال كنند.

او كه از خانواده‌ای هنری است و برادرانش از هنرمندان عرصه‌های مختلف هستند، روحیات خاص خودش را دارد، خیلی روراست و جدی برخورد می‌كند و شاید كمتر كسی در برخورد اول این را بپذیرد كه او با بازی در آثار طنز به یك ستاره در تلویزیون تبدیل شده است. قطعا «دودكش» در ایام نوروز با حضور او و همكارانش می‌تواند خاطره خوبی را رقم بزند.

همان آدم‌ها در فضای تازه
از آنجا که عمده و هسته اصلی کاراکترها متعلق به سری قبل است، در مورد خود کاراکترها دنبال چیز جدیدی نبودیم. آنچه سعی در تفاوت برای آن داشتیم، داستان اصلی و داستانک‌های متعددی است که در این سری به آنها پرداخت شده است. این البته روالی است که در همه مجموعه‌هایی که در چند فصل ساخته می‌شوند، وجود دارد.

اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,بهنام تشکر


اتفاقات جذاب‌تر از قبل
بیشتر از دو سال بین دو فصل مجموعه وقفه وجود دارد اما تاثیری در نوع بازی ما نداشت؛ حتی بخش‌هایی از سری اول را مجدد دیدیم که برای همه‌مان دوره شود. این کار را سخت نمی‌کند چون به هر حال چارچوب و اندازه کاراکترها در داستان مشخص است و اتفاقا برای بازیگر راحتی خیال دارد. تنها داستان و فیلمنامه است که باید مسیر را مشخص کند و این همان آدم‌ها در روایتی تازه است.  به نظرم در این سری اتفاقات جذاب‌تری می‌افتد.

قدیمی‌ها و جدید‌ها
پایه اصلی «دودکش2» را همان کاراکترهای اصلی قبل می‌سازد و کاراکترهای جدیدی که وارد ماجرا می‌شوند با خودشان داستان تازه‌ای می‌آورند. هم ما و هم بازیگرهای جدید به هر حال باید به هم نزدیک شویم. برای مثال شخصیتی که مجید یاسر بازی می‌کند، آدمی است که با ورودش به داستان، آدم‌های ماجرا را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و بالطبع آن اتفاقاتی می‌افتد که در نوع خودشان جذاب است.

رقابت‌های من و هومن
درست است که در یک مجموعه به‌خصوص طنز هر کسی می‌تواند وزنه خنده گرفتن از مخاطب باشد اما واقعا رقابتی در این موضوع وجود ندارد و قرار است همه کنار هم باشند. این چهارمین بار است که من و هومن برق‌نورد کنار هم هستیم و اندازه بازی هم را می‌دانیم. بین ما رقابتی در بازی وجود ندارد.  اگر هم رقابتی شکل می‌گیرد به خاطر نقش‌ها در داستان است وگرنه پشت صحنه ماجرا و جلوی دوربین این وجود ندارد.

آرامش به کمک خانواده
در روند آرامش و موفقیت یک بازیگر، عنصر خانواده خوب، خیلی مهم است که شکر خدا من از آن بهره‌مند هستم. خانواده من، کار من و جنس بی‌نظمی‌های آن را به خوبی می‌شناسد و آن را تحمل می‌کند. هر کاری مختصات خود را دارد.  این درک خانواده به بازیگر بسیار کمک كرده و خیال او را راحت می‌کند. همان‌طور که اتفاقات زندگی به کار می‌توانند منتقل شوند؛ اتفاقات کار هم می‌توانند به زندگی شخصی کشیده شوند.

مهم این است كه این دو به خوبی از هم تفکیک شوند و این شما هستید که باید این تعادل را ایجاد کنید. در کار کمدی این سخت‌تر است.  شما ممکن است روزی حال نداشته باشید که در کار جدی این حال بد اتفاقا می‌تواند به شما در ایفای نقش‌تان کمک کند اما در کار کمدی یک دست‌انداز است.

اهل خانواده و زندگی
داشتن یك خانواده خوب، می‌تواند تاثیرات زیادی روی كار یك هنرمند بگذارد.  به هر صورت ما شغلی خاص داریم كه تنش زیادی در آن وجود دارد و قطعا ما دوست داریم در حریم خانواده‌مان آرامش داشته باشیم آنها هم دوست دارند كه از ما آرامش بگیرند.  به شدت اهل خانواده و زندگی هستم و از بودن در كنار خانواده‌ام لذت می‌برم.

پیشنهادی برای مردم
فكر می‌كنم تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای این باشد كه مردم به مسافرت بروند یا به مطالعه بپردازند. من خیلی اهل سفر هستم و مسافرت‌های داخلی و خارجی زیادی داشته‌ام. به نظرم همه جای ایران دیدنی و زیباست و از شمال تا جنوب، همگی جاذبه‌های خودشان را دارند. مطالعه در این ایام نیز شاید بتواند پلی برای آشتی مردم با مطالعه و كتابخوانی باشد.

علاقه من به عكاسی
عكاسی یكی از كارهایی است كه به آن علاقه دارم. درواقع من عكس را بیشتر از سینما دوست دارم. بارها برای خودم عكاسی كرده‌ام؛ البته هرگز نمایشگاهی برگزار نكرده‌ام چون دوست ندارم مردم فكر كنند از موقعیتم سوءاستفاده كرده‌ام.

جدی و بیزار از دروغ
اگر بخواهم خودم را تعریف كنم باید بگوم به صورت كلی خیلی جدی هستم و در عین حال رك و روراست صحبت می‌كنم. از دروغ دوری می‌كنم و خیلی صادقانه رفتار می‌كنم و شاید همین رك بودن و صداقتی كه دارم، بعضا باعث ناراحتی دیگران هم شده باشد ولی جزئی از خصوصیات من است. از دورغ بیزارم و تحت هیچ شرایطی دروغ نمی‌گویم.

سالی که گذشت...
سال 94 برای من خوب بود. تقریبا نیمی از سال را نبودم اما از زمانی‌که کار کردم برای خودم سالی خوب با اتفاقات خوب بود. از سالی که گذشت راضی هستم و امیدوارم سال جدید بهتر هم شود.

 

اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,بهنام تشکر


از کتاب تا مسافرت
وقتی سر کار نباشم، معمولا کتاب خواندن بیشترین وقت مرا می‌گیرد. همچنین سعی می‌کنم فیلم ببینم، مسافرت بروم و... . راستش در آن ایام هم نمی‌شود کار خارق‌العاده‌ای کرد و بیشتر همین تفریحات روتین است. مهم این است که سعی می‌کنم آرامش داشته باشم؛ آرامش به انجام کارم خیلی زیاد کمک می‌كند؛ چرا که کار ما کار پراسترس و پرتنشی است.

استرس خوب بودن
کار کمدی کار انرژی‌بری است. فرض کنید شش ماه برای یک سریال روتین هر روز سر فیلمبرداری هستید و عین این شش ماه باید حال‌تان هم خوب باشد چون کار کمدی می‌سازید. این مسئله در هیچ جای دنیا امکان ندارد؛ به هر حال روند زندگی است و ما هم انسان هستیم و هزار مشکل و مسئله که می‌تواند حال خوب ما را خراب کند اما باید برای کار، حال‌مان خوب باشد تا روی کار تاثیر بدی نگذارد. سعی می‌کنم به همین خاطر آرامش خودم را حفظ کنم. به هر حال من آدمی هستم که کمتر از خانه بیرون می‌آیم و سعی می‌کنم فضای خانه طوری باشد که آرام باشم.

پیشنهاد  وسوسه‌انگیز
در کارهای مشترکی که به من و هومن برق‌نورد پیشنهاد می‌شود، الزام این‌طور نیست که حتما آن را بپذیریم. باید با هم صحبت کنیم و ببینیم اصلا می‌شود یا نه؟ بارها کارهایی پیش آمده که پیشنهاد داشتیم اما آن را نپذیرفتیم چون قرار است این زوج هنری را در هر کاری لحاظ کنیم.

این حتی نه در سریال بلکه در اجرا هم بود؛ مثلا چند سال پیش پیشنهاد اجرای اختتامیه جشنواره فیلم فجر را دادند یا حتی برای اجرای یک مسابقه با پیشنهاد مالی خیلی خوبی جلو آمدند؛ یعنی آنقدر این مبلغ خوب بود که من و هومن گفتیم اجازه دهید راجع‌به آن فکر کنیم و در نهایت بی‌آنکه با هم صحبت کنیم به آن پیشنهاد جواب منفی دادیم و شاید این موضوع از نزدیك بودن نوع نگاه و تفكرمان به همدیگر شكل گرفته باشد.

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------