آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

ثروت کهکشانی آقای شعبده‌باز+تصاویر



اخبار فرهنگی - ثروت کهکشانی آقای شعبده‌باز+تصاویر

پایگاه اطلاع‌رسانی فوربس با بررسی تورهای بین‌المللی، نمایش‌های در 13 سالن لاس وگاس و 20 برنامه تلویزیونی او،‌ اعلام کرده کاپرفیلد با 800 میلیون دلار ثروتمندترین جادوگر و شعبده باز دنیا است.

«دیوید کاپرفیلد» ممکن است معروف‌ترین توهمات خود را با غیب کردن مجسمه آزادی، فرار از زندان آلکاتراز و عبور از دیوار چین نشان دهد ولی طی سه دهه اخیر این شعبده باز 57 ساله به ثروتی بالغ بر 800 میلیون دلار دست یافته است.

او در سال 1956 در متاچن نیوجرسی به دنیا آمد و شعبده بازی را از پدرش فرا گرفت. اولین نمایش خود را در 12 سالگی روی صحنه برد و در 16 سالگی به تدریس در دانشگاه شعبده بازی نیویورک دعوت شد و در اواخر دهه 80 بود که لقب شوالیه فرانسوی و دکترای افتخاری دانشگاه فوردهام را دریافت کرد. او شعبده بازی‌های قدیمی را به سبک مدرن و جدید و جالبی عرضه کرد و موجب شد تا مردم دنیا، به این نمایشها با دید بهتر و هیجان‌انگیزتری به نگاه کنند.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,دیوید کاپرفیلد

 
در سال 1978 بود که اولین اجرای تلویزیونی خود را ارائه کرد و نامش سر زبانها افتاد. موفقیت و توانایی بالای او در ترکیب شعبده بازی و قصه گویی است و همین به فروش بیش از 40 میلیون بلیط در بیش از 500 نمایشی که سالانه انجام می دهد،‌ منجر شده است.

گفته می‌شود، مجموع درآمد «کاپرفیلد» از اجرای نمایش‌هایش طی 30 سال گذشته به 3 میلیارد دلار رسیده است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,دیوید کاپرفیلد

 
کاپرفیلد 11 رکورد جهانی گینس را به ثبت رسانده است و 21 جایزه تلویزیونی «اِمی» را برای بهترین نمایش تلویزیونی دریافت کرده است. او درسال 2006 برای دومین بار با یک مدل و طراح کفش فرانسوی ازدواج کرد.

زندگی او در جزیره کوچکی در باهاما خلاصه شده است. مجمع الجزایر «موشاکی» (Musha cay) با 700 جریب مساحت و 5 ویلای لوکس محل اصلی زندگی و حرفه شعبده باز بزرگ است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,دیوید کاپرفیلد

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,دیوید کاپرفیلد

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,دیوید کاپرفیلد

 
این جزیره و ویلاهای موجود در آن ارزشی بالغ بر 200 میلیون دلار دارد. هر چند برخی از چهره های معروف با پرداخت شبی 32 هزار دلار یکی از ویلاهای جزیره را کرایه می کنند. بزرگ‌ترین ویلای جزیره (Pier) است که از 12 اتاق خواب و 13 سرویس بهداشتی ، سه آشپزخانه ، اتاق بخار ، 4 سالن پذیرایی ، ساحل اختصاصی ، اسکله برخوردار است.

تنها راه ورود به این جزیره از طریق هواپیما است . استول دو موتوره 9 نفره وسیله رفت و آمد او به این جزیره است. هر چند یک با قایق موتور جت گاهی اوقات به اسکی روی آب هم می رود.

هواپیما و قایق تنها وسایل نقلیه «کاپرفیلد» نیستند ،‌او علاقه زیاد به موتور سیکلت دارد و در برخی از نمایشهای خود با موتور به صحنه وارد می شود.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,دیوید کاپرفیلد

 
کاپرفیلد به آثار قدیمی شعبده بازی نیز علاقمند است و مجموعه ای شامل 150 هزار کتاب و دست نوشته متعلق به «هری هودینی» را در اختیار دارد که ارزشی بیش از 200 میلیون دلار دارد و در کتابخانه ای به مساحت 12 هزار متر مربع نگهداری می کند.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,دیوید کاپرفیلد

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,دیوید کاپرفیلد


«کاپرفیلد» تجربه بازی در چند فیلم هم  دارد که نمونه اخیر آن حضور در کمدی «برت و اندر استون» در نقش خودش است.

اخبار فرهنگی - بازار خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------