همیشه پای یک زن ایرانی در میان است!



اخبار فرهنگی - زنان ایرانی تبار در نقاط مختلف دنیا با پست های سیاسی حساس
همیشه پای یک زن ایرانی در میان است!

ایرانی ها برایشان فرقی ندارد کجای دنیا هستند. هر جا باشند باید بهترین باشند. همین است که به هر طرف که نگاه می کنی، یک ایرانی را می بینی که یک طرف کار را دستش گرفته. یکی فضانوردشده و دیگری آن یکی یک تیغ جراحی و مهارتی عجیب.

 یکی در یاهو کار می کند وآنیکی در گوگل. این وسط زن ها هم کم از مردها ندارند.این روزها کلی بانوی ایرانی توی گوشه و کنار دنیا هستند که با پست و مقام بالایی دارند اسم ایران را توی ذهن ها می آورند.

گلی عامری یزدی
زمانی معاون وزیر در امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه آمریکا بود. دانش آموخته استنفورد و دانشگاه پاریس و عضو حزب جمهوریخواهان. البته خانم سیاستمدار برای رسیدن به این پست دردسرهای زیادی کشید، آن هم فقط برای اینکه قصد داشت برای راه انداختن یک گروه لابی که قرار بود برای لغو تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران فعالیت کنند، پول جمع کند.

اخبار ,اخبار فرهنگی,زنان ایرانی تبار

 
عامری در سال 2007 با ارسال نامه ای به ایرانیان ثروتمند مقیم آمریکا از آنها خواست به یک سازمان جدید که هدف از تشکیل آن رایزنی با دولت فدرال برای لغو محدودیت های تجاری علیه ایران بوده، کمک مالی کنند اما نمایندگان کنگره او را احضار کردند و کلی از خانم سیاستمدار حرف کشیدند. عامری که پیش از مقام معاونت آموزشی، عضو ایرانی هیات نمایندگی آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بود، کلی به کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا درباره خط و ربطش توضیح داد. گویا نماینده ها از اینکه او با همه تحریم ها در سال 2003 در یک کنفرانس بین المللی از راه دور در اصفهان شرکت کرده بود، بیشتر ناراحت بودندتا کمک به لغو تحریم ها!

فردوس فرودستان
خبرنگار آزاد ایرانی تبار آلمانی که در سپتامبر 2012 به عنوان سخنگوی جدید یوآخیم گاوک، رئیس جمهورآلمان انتخاب شد. فردوس فرودستان متولد سال 1960 درفرایبورگ آلمان از مادری آلمانی و پدری ایرانی است. خانم فرودستان در سوییس، ایران و آلمان در خوانده و دانش آموخته رشته های علوم سیاسی و حقوق است. گویی کلی کتاب هم تا امروز درباره مهاجرت و همگرایی با جامعه میزبان نوشته.

فرودستان همسر میشاییل وسپر از بنیانگذاران حزب سبزهای آلمان، وزیر مسکن و قائم مقام نخست وزیر سابق ایالت مرکزی نوردراین وستفالن است. البته موفقیت روزنامه نگار ایرانی به خاطر همسر سیاستمدارش نیست. او سال هاست که به عنوان مجری با رادیو و شبکه تلویزیونی غرب آلمان همکاری دارد و در روزنامه های معتبر فرانکفورتر روندشاو ستون نویس بوده.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی,زنان ایرانی تبار

 
سخنگوی ایرانی تبار رئیس جمهور آلمان دو جایزه «تئودور ولف» و «زیبنفایفر»را همدر آلمان دریافت کرده است. یکی از طرف انجمن وکلای آلمان و دیگر به خاطر سال ها فعالیت در زمینه روزنامه نگاری آزاد!

ماریا خرسند
به او مادر معنوی بلوتوث می گویند؛ برای اینکه در سال 1987 مدیریت پرذوژه بلوتوث را با بیش از 200 مهندس و کارشناس در شرکت اریکسون برعهده گرفت و با سیاستگذاری های درست خودش کاری کردکه خیلی زد این فناوری پیچیده روزگار خودش وارد بازار شد.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی,زنان ایرانی تبار

 
خرسند که چند وقتی است به مدیرعامل شرکت مشهور تولید سخت افزار دل در سوئد منصوب شده، همه اسم و رسمش را مدیون زمانی است که در سال 2001 به مدیریت بخش تکنولوژی لایسنسینگ شرکت اریکسون منصوب شد. ماریا خرسند متولد سال 1957 در شهر ساری است که در سال 1975 به لس آنجلس مهاجرت کرده و فوق لیسانس رایانه اش را از دانشگاه فولرتون کالیفرنیا گرفت.

هر چندکه خودش می گوید هیچ وقت به صنعت آی تی علاقه نداشته و همیشه دوست داشته روانشناسی بخواند اما جالب است که بدانید این مدیر موفق صنعت آی تی در ابتدا چندان علاقه ای به تحصیل در رشته رایانه نداشته و قصد تحصیل در رشته روانشناسی را داشت. خرسند نشان عالی افتخار را از دولت سوئدگرفته و الان مدت هاست که به عنوان مشاور در وزارت ارتباطات این کشور کار می کند.

مینو اخترزند
توی کشور سرمازده سوئد ایرانی زیاد است. جمعیتی که بیشتر به هدف ادامه تحصیل و گذراندن مدارج بالای تحصیلی به این کشور می روند اما این وسط خیلی کم پیش می آید که در سرمای قطبی آنجا بتوانند به منصب دولتی بالایی برسند؛ کاری که فقط از مینو اختر زند 57 ساله برآمده.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی,زنان ایرانی تبار

 
زنی ایرانی که این روزها در سوئد به بانوی خط آهن معروف است. او که در سال 1335 در تهران متولد شده دوران کودکی و نوجوانی را در تهران گذراند و بعد در 17 سالگی به استکهلم سوئد مهاجرت کرد. خانم اختر زند در سال 1978 در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم فارغ التحصیل شد و از همان زمان به دل کار زد، آنقدر که این روزها مدیرعامل شرکت راه آهن سوئد (بان ورکت) است و دارنده جایزه پرقدرت ترین پست مدیریت این کشور.

 

البته این خانم ایرانی در سال 2010 میلادی به سمت استانداری یونشوپینگ سوئد منصوب شد. او اولین ایرانی بود که سمت استانداری را در سوئد به عهده می گرفت.

اخبار فرهنگی - همشهری جوان،برترینها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------