چرا مهران مدیری در فیلم «خانوم» بازی نکرد؟/ انتقادات شدید خطیبی از فیلم نیکی کریمی



اخبار ,اخبار فرهنگی ,فیلم خانوم

 

اخبار فرهنگی -  چرا مهران مدیری در فیلم «خانوم» بازی نکرد؟/ انتقادات شدید خطیبی از فیلم نیکی کریمی

رفتم با سیامک انصاری قرارداد ببندم آقای مدیری هم آنجا بودند و گفتند «آمدی با من قرارداد ببندی؟» و با شوخی و خنده فیلمنامه را گرفتند و همان شب خواندند، گفتند من این نقش را خیلی دوست دارم.

تینا پاکروان که پس از چندین سال تجریه مدیر تولیدی و برنامه‌ریزی و ساخت چند فیلم کوتاه و تله فیلم با «خانوم» تجربه کارگردانی یک فیلم سینمایی بلند را پشت سر گذاشته است، به گزارش شبکه ایران، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با «صبا» در باره علت انصراف مهران مدیری از حضور در این فیلم سینمایی گفته است: انتخاب آقای مدیری انتخاب اول این نقش نبود،‌اتفاق افتاد.

 

من رفتم با سیامک انصاری برای اپیزود اولم قرارداد ببندم آقای مدیری هم آنجا بودند و گفتند «آمدی با من قرارداد ببندی؟» و با شوخی و خنده فیلمنامه را گرفتند و همان شب خواندند، گفتند من این نقش را خیلی دوست دارم چون برای بازیگر یک چالش خوب به حساب می‌آید و 180 درجه با خودم فرق می‌کند و این برایم جالب است نقشی را بازی کنم که هیچ وقت در زندگی‌ام نمی‌نوانم آن را بازی کنم.

 

من در آن لحظه به پخش و فروش فیلمم فکر می‌کردم که به آقای مدیری صحبت کردم و همیشه این ترس را داشتم که اسم آقای مدیری و انصاری در این فیلم توقعی را برای تماشاچی ایجاد می‌کند که فیلم من آن توقع را برآورده نمی‌کند.

 

پس من دروغ می‌گویم و این دروغ تماشاچی را پس خواهد زد. یعنی این‌که سینما می‌رود تا بخندد ولی گریه‌اش می‌گیرد که این اصلا جذاب نیست. برای همین همیشه در موضع تردید بودم البته به خاطر معضل پخش فکر می‌کردم مهران مدیری بهترین انتخاب است که حداقل از این معضل رها شوم اما به دلیل گرفتاری ایشان و ماجراهایی که پیش آمد نتوانستیم همکاری کنیم.


«سوت پایان» را به عنوان یک فیلم قبول ندارم/ رفتیم سر صحنه تا خودمان آن را بسازیم
اما اشکان خطیبی بازیگر این فیلم نیز در بخشی از این گفت‌وگو در واکنش به سوالی در باره مقایسه نقش‌اش با فیلم «سوت پایان» نیکی کریمی انتقادات شدیدی به این فیلم مطرح کرده و گفته است: من «سوت پایان» را به عنوان یک فیلم قبول ندارم.


وی در این باره توضیح داده است: ممکن است خانم کریمی از دستم ناراحت شود ولی می‌گویم. دلیلش این است که همان زمان هم که داشتیم کار می‌کردیم نمی‌دانستیم که چه کاری انجام می‌دهیم. «سوت پایان» از آن دست فیلم‌هایی بود که رفتیم سر صحنه تا خودمان آن را بسازیم. ضمن این‌که من نقش زیادی در آن فیلم ندارم که در تدوین کمتر شده. ولی اگر تورج اصلانی در آن فیلم نبود، معلوم نبود چه اتفاقی برای این فیلم می‌افتاد. به همین دلیل فکر می‌کنم اصلا این دو تا فیلم را با هم مقایسه نکنیم.


دغدغه فیلمساز فقط حرف زدن درباه زن‌ها بود
این بازیگر ادامه داده است: من خیلی نمی‌توانم این دو را با هم مقایسه کنم. چون در «خانوم» پروسه ساخت یک فیلم را حس می‌کردم ولی آنجا فقط برایم این بود که سر صحنه بروم و فقط جلوی دوربین حضور پیدا کنم.


خطیبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است: به هر حال آن فیلم هم داعیه‌ی اجتماعی بودن را داشت که من آن را نفهمیدم، به نظرم بیشتر یک فیلم «سلف پرتره» بود تا این‌که بخواهیم از آن به عنوان یک فیلم اجتماعی یاد کنیم و فکر می‌کنم در آنجا دغدغه فیلمساز فقط حرف زدن درباه زن‌ها بود!

اخبار فرهنگی - شبکه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------