واکنش مطهری به سانسور اختتامیه فیلم فجر



اخبار ,اخبار فرهنگی ,جشنواره فیلم فجر

 

اخبار فرهنگی - مطهری: سانسور اختتامیه فیلم فجر نادرست بود

وی به نحوه پخش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از شبکه نمایش صدا و سیما انتقاد و بیان کرد: پخش مراسم از تلویزیون خوب بود ولی سانسورهایی که مدیران تلویزیون بر مراسم اعمال کردند اصلا جالب نبود.

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی عملکرد صدا و سیما در پخش مراسم اختتامیه جشنواره با سانسور را مورد انتقاد قرار داد.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جشنواره سی و دوم فیلم فجر و برخی حاشیه ها درباره فیلم ها و داوری ها گفت: من تنها توانستم هفت فیلم را در جشنواره ببینم و نمی‌توانم در مورد کل آثار و داوری‌های انجام شده قضاوت کنم.

وی افزود: داوری برای جشنواره‌ای مانند جشنواره فیلم فجر یک مساله تخصصی است و نمی‌توان به راحتی درباره آن نظر داد.

به گفته مطهری، در جشنواره امسال توانسته «خط ویژه»، «امروز»، «چ»، «میهمان داریم»، «قصه‌ها»، «عصبانی نیستم» و «آذر، شهدخت پرویز و دیگران» را ببیند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر از برخی الفاظ نامناسب در برخی از این فیلمها بگذریم همه آنها خوب و آموزنده بودند.

وی به نحوه پخش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از شبکه نمایش صدا و سیما انتقاد و بیان کرد: پخش مراسم از تلویزیون خوب بود ولی سانسورهایی که مدیران تلویزیون بر مراسم اعمال کردند اصلا جالب نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هرکسی که انتقادی می‌کرد فورا تصویرش محو و برنامه قطع می‌شد و مراسم بریده بریده پخش شد که این برای بیننده دردناک بود. نمی‌دانم چرا دوستان اینقدر از انتقاد می‌ترسند. با این کارهایشان برنامه‌ای اعصاب خردکن را به نمایش گذاشتند.

وی صحبت‌های نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این برنامه را نیز کمی سیاسی و حزبی دانست و بیان کرد: اصولا من با حزبی یا دولتی کردن هنر مخالفم. حرف‌های نهاوندیان باعث شد یک مقداری جنبه سیاسی برنامه بر جنبه هنری‌اش غلبه کند.

مطهری در پایان تصریح کرد: البته سخنان نهاوندیان در مجموع خوب بود ولی بهتر بود که بیشتر درباره هنر و مسائل هنرمندان صحبت می‌کرد .

اخبار فرهنگی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------