آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

اظهار بی‌اطلاعی دولت‌آبادی از مجوز گرفتن «کلنل»!



اخبار ,اخبار فرهنگی , کتاب زوال کلنلِ

 

اخبار فرهنگی -  اظهار بی‌اطلاعی دولت‌آبادی از مجوز گرفتن «کلنل»!

در حالی که برخی رسانه‌ها اخباری درباره مجوز چاپ کتاب «زوال کلنلِ» منتشر کرده‌اند محمود دولت‌آبادی می‌گوید که اطلاعی در این باره ندارد و فقط از طریق رسانه‌ها مطلع شده است.

کتاب زوال کلنل سال 1388 برای دریافت مجوز نشر از سوی نشر چشمه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد اما اداره کتاب به برخی از بخش های آن ایراداتی وارد کرد. پس از گذشت دو سال نشر چشمه هم با مشکل لغو مجوز روبرو شد تا انتشار زوال کلنل با مشکل جدیدی روبرو شود.با حکمی که اخیرا هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران صادر کرد، نشر چشمه از 24 اسفند می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. البته این نشر در این مدت از طریق ناشرانی مانند چرخ، زاوش و به نگار به فعالیت خود ادامه می داد.

امروز برخی رسانه ها اخباری در باره مجوز چاپ کتاب زوال کلنکل منتشر کرده بودند . محمود دولت آبادی نویسنده این کتاب در گفت و گو با ایرنا گفت: از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم و فقط از طریق اخباری که در رسانه ها منتشر شده است در این باره اطلاع یافته ام.

وی ادامه داد: حتی ناشری که برای دریافت مجوز اقدام کرده نیز در این باره فقط از طریق رسانه ها با خبر شده است.

زوال کلنل اثری از از محمود دولت آبادی، نویسندهٔ معاصر است که در سال های ابتدایی دهه 1980 میلادی به زبان فارسی نوشته شد، اما برای نخستین بار در سال 2009 میلادی، توسط ناشر سوئیسی به زبان آلمانی منتشر شد.

رمان زوال کلنل سرگذشت افسری وطن دوست در ارتش شاهنشاهی ایران است که زندگی او و خانواده اش در مقطع انقلاب 1357 ایران مرور می شود. داستان رمان تنها در یک شبانه روز می گذرد، اما در بازگشت به گذشته مرور و تأملی عمیق در حوادث تاریخ سده اخیر ایران و تلاش مردم در رسیده به راه جامعه ای مدرن و پیشرفته را منعکس می کند.

کلنل پنج فرزند دارد که هر یک از آن ها در بحبوحه انقلاب ایران، وارد گروه های مختلف سیاسی شده اند و هر یک نیز بهای سنگینی را بابت فعالیت های سیاسی شان می پردازند.

نشر چشمه در سال 1387 خورشیدی، اقدام به گرفتن مجوز نشر برای این رمان کرد، ولی تاکنون مجوزی به این اثر داده نشده است.

اخبار فرهنگی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------