آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

وقتی بهنوش بختیاری «فیس‌بوک بازِ تیر» میشه



اخبار فرهنگی - مردم برای قاه‌قاه خندیدن تئاتر کمدی ببینند نه سریال نوروزی
وقتی بهنوش بختیاری «فیس‌بوک بازِ تیر» میشه

بهنوش بختیاری که این روزها در سریال نوروزی «خوب، بد، زشت» ایفای نقش می‌کند، با اشاره به طنز حاکم بر این مجموعه، معتقد است: «خوب، بد، زشت» برای این ساخته نشده که قاه قاه بخندیم.

وی می‌گوید: اگر مردم می‌خواهند قاه‌قاه بخندند بروند و تئاترهای کمدی موزیکال ببینند. در این مجموعه صحبت‌های انسانی نهفته است و من فکر می‌کنم رنگ و لعاب این کار به نوعی شیرین و باقلوایی است و نظر شخصی‌ام این است که مردم این سریال را دوست داشته باشند و امیدوارم که همین‌طور هم باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص اینکه سریال «خوب، بد، زشت» چندمین کار نوروزی‌اش برای تلویزیون است؟ توضیح داد: فکر می‌کنم این سریال پنجمین کار نوروزی‌ام باشد؛ البته پیش از این هم چندین کار برای نوروز آماده کرده بودیم اما شب عید تلویزیون کار دیگری را جایگزینش کرد.

او از حضورش در سریال «خوب، بد، زشت» ابراز رضایت کرد و گفت: اکنون مدتی است که مشغول بازی در این مجموعه هستم و جا دارد بگویم گروه آنقدر خوب هستند که خستگی را از تنمان بیرون می‌آورند؛ چرا که همه عوامل از نظر من عالی و درجه یک هستند.

برای ساخت کارهای مناسبتی فشار زیادی وارد می‌شود
بازیگر نقش «بهنوش» در سریال نوروزی شبکه دو با اشاره به سختی‌های حاکم بر کارهای مناسبتی تلویزیون یادآور شد: قطعا بازی در سریال‌های مناسبتی تلویزیون سختی‌های خودش را به همراه دارد؛ به خصوص در دو هفته‌ی پایانی کارها که از لحاظ جسمی واقعا فشار زیادی وارد می‌شود و گاهی مجبور می‌شویم حدود 16 ساعت در یک روز کار کنیم؛ البته خستگی‌مان در اینگونه کارها روحی نیست و با چندین ساعت خواب برطرف می‌شود.

«خوب، بد، زشت» شاهکار است
بختیاری سپس سریال «خوب، بد، زشت» را شاهکار دانست و گفت: به نظرم این مجموعه کار خیلی خوبی خواهد شد؛ چرا که هم کست بازیگرانش خیلی خوب است و هم اینکه پشت صحنه خوبی دارد. در این گروه همه چیز سر جایش است. همچنین در عین حال این سریال متن معقول، آبرومند و بامزه‌ای دارد و مسائل انسانی زیادی در آن نهفته است.

وی سپس درباره نقشی که در سریال «خوب، بد، زشت» نوروزی ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: در این مجموعه به همراه امین حیایی، بهاره رهنما و سوسن پرور خواهر و برادر هستیم و حسین محب‌اهری نقش پدر ما را ایفا می‌کند. ما در سریال «خوب، بد، زشت» نقش چهار فرزند عجیب و غریب و نامتعارف را بازی می‌کنیم که هر یک شخصیت‌های خاصی برای خودشان دارند. در نهایت قصه این مجموعه می‌خواهد بگوید بنیان خانواده خیلی محکم است و هر چقدر هم که آدم‌ها در خانواده با یکدیگر مشکل داشته باشند، در نهایت همین خانواده است که به داد افراد می‌رسد.

وقتی بهنوش بختیاری فیس‌بوک باز تیر می‌شود
او اضافه کرد: در سریال «خوب، بد، زشت» نقش یک شخصیت فیس‌بوک‌باز تیر را بازی می‌کنم که مدام در فضای مجازی است و با وجود آنکه یک مادر است و دو فرزند دارد، به خاطر فضای مجازی زندگی‌اش در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد که دنیای مجازی برایش ارجحیت دارد؛ این در حالی است که در دنیای واقعی افراد زیادی را داریم که غرق فضای مجازی شده‌اند و به نوعی امروزه طبع مجازی همه افراد را فراگرفته است، حتی زندگی‌هایی را دیده‌ایم که به خاطر این مسئله در آستانه نابودی قرار گرفتند در حالی که ما باید بلد باشیم از تکنولوژی چطور استفاده کنیم و فرهنگ آن را پیدا کنیم نه اینکه بی‌خیال همه چیز شویم.

وی با اشاره به تجربه‌هایی که با کارگردان سریال نوروزی شبکه دو - منوچهر هادی - داشته است، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان 92 سریال «خداحافظ بچه» را با آقای هادی کار کردم؛ ضمن اینکه «خوب، بد، زشت» چندمین تجربه‌ام با ایشان است و از سال‌های سال ایشان را می‌شناسم. جا دارد درخصوص کارگردانی سریال «عصر پاییزی» هم بگویم که آقای اصغر نعیمی از جمله کارگردانان خوب تلویزیون هستند و برای این پروژه خیلی زحمت کشیدند.

تلویزیون در اوج ورشکستگی است
بهنوش بختیاری در ادامه از اوضاع این روزهای صدا‌و‌سیما ابراز نگرانی کرد و گفت: با این اوضاع نمی‌دانیم تکلیف تلویزیون چطور می‌شود؟ ما باید از دولت خواهش کنیم یا مسئولان؟ چه کسی باید به سازمان صداوسیما بودجه بدهد؟ او در عین حال بیان کرد: این روزها بی‌پولی عجیب تلویزیون روی همه تأثیر گذاشته است. اخیرا یک سریال با عنوان «عصر پاییزی» برای شبکه یک سیما کار کردیم و تمام شد اما دریغ از اینکه یک ریال به ما بدهند! سازمان صداوسیما این روزها در اوج ورشکستگی است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی , بهنوش بختیاری

 
بدهی‌های تلویزیون میلیاردی شده!
وی سپس اوضاع سریال نوروزی «خوب، بد، زشت» که اکنون در حال ساخت است را مساعد دانست و افزود: در سریال «خوب، بد، زشت» اوضاع به این‌ شکل نیست و تهیه‌کننده خوش‌ قولی دارد، من فکر می‌کنم تهیه‌کننده از جیب خودش به ما پول می‌دهد اما در سریال اخیر «عصر پاییزی» تهیه‌کننده پول نداشت و این وظیفه سازمان صدا‌و‌سیما بود که به تهیه‌کننده پول بدهد اما ظاهرا هیچ بودجه‌ای به سازمان تعلق نگرفت و این روزها سازمان به شدت تحت فشار است و بدهی‌هایش میلیاردی شده است.

بختیاری در عین حال تصریح کرد: ما رسما امسال از جیب خودمان خوردیم. نمی‌دانم این وضعیت تلویزیون تا کی ادامه دارد. در هر حال امیدوارم در سال جدید این وضعیت بهبود یافته و به سازمان صداوسیما بودجه بدهند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی , بهنوش بختیاری

 

من نمی‌دانم داستان چیست که به سازمان بودجه نمی‌دهند؛ این در حالی است که یک عده‌ انسان به خاطر این مسئله در حال قربانی‌شدن هستند. حالا ما بازیگر هستیم و گاهی به جشن‌هایی دعوت می‌شویم اما برخی از افراد هستند که ماهانه 500 هزار تومان درآمدشان است؛ ضمن اینکه بچه‌های سینما همیشه پشت هم هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند؛ به عنوان مثال وقتی در یک کار افراد ضعیفی باشند ما برایشان پول جمع می‌کنیم ولی ما که دولت نیستیم، تا چه اندازه می‌توانیم نیاز افراد را تأمین کنیم؟

سریال‌های امسال در حدی نبودند که در یاد بمانند
این هنرمند در بخشی دیگر از گفتگویش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به تلویزیون طی سالی که گذشت چه نمره‌ای می‌دهید؟ بیان کرد: تلویزیون امسال آن‌طور که باید و شاید مثل سال‌های قبل نبود، این در حالی است که ما سال‌های پیش سریال‌های پربیننده‌تری داشتیم اما امسال فقط دو - سه سریال نسبتا خوب داشتیم ولی باز هم در حدی نبودند که سال‌ها به یاد بمانند. شخصا در میان سریال‌های امسال تلویزیون، سریال «پژمان» را خیلی پسندیدم ضمن اینکه سریال «آوای باران» هم بد نبود ولی ما نباید در روند سریال‌سازی‌مان به گونه‌ای پیش برویم که هر سال که می‌گذرد ضعیف‌تر عمل کنیم؛ البته بخشی از این مسئله به سازمان صداوسیما برمی‌گردد که در حال حاضر هیچ پولی ندارد و اصلا بودجه‌ای در اختیارش نیست.

تکرار، مردم را از تلویزیون دور کرده
این بازیگر که بیشتر در سریال‌ها و فیلم‌های طنز ایفای نقش می‌کند، در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فکر می‌کنید تلویزیون طی این سال‌ها به عنوان «رسانه ملی» نزدیک شده است؟ گفت: ما رسانه‌ای داشتیم که خیلی طبق ضوابط و عرف جامعه حرکت کرد؛ ضمن اینکه آقای ضرغامی به عنوان رییس سازمان صداوسیما هم خودش تحت پوشش جاهای دیگر است و قطعا باید عرف جامعه رعایت شود اما باید کمی واقع‌نمایی صورت بگیرد تا مردم بیشتر با تلویزیون به عنوان رسانه ملی ارتباط می‌گیرند.

 

سیستم برنامه‌های تلویزیون کمی مغایرت دارد با آنچه که واقعا در زندگی افراد وجود دارد. حتی گاهی اوقات سوژه‌ها و محتوا به شکل تکراری برنامه‌سازی می‌شود و سخنرانی‌های بیش از حد در تلویزیون انجام می‌شود و یکسری برنامه‌های کلیشه‌ای روی آنتن می‌رود و حتی برنامه‌های آشپزی تلویزیون هم به صورت تکراری تولید می‌شوند که همین تکراری بودن مردم را از تلویزیون دور کرده است.

اخبار,اخبار فرهنگی , بهنوش بختیاری

 
وی در توضیح مطلبش افزود: تلویزیون طی این سال‌ها به‌روز نشد در صورتی که مردم از تلویزیون چیزهای جدید می‌خواهند و بیشتر خواهان تنوع، رنگ و لعاب و کمی برنامه‌های شبیه به زندگی خودشان هستند، ولی در کل من فکر می‌کنم شاید عده‌ای باشند که تصمیماتی دارند و دوست ندارند تلویزیون برنامه‌هایی غیر از برنامه‌های حال حاضر پخش کند وگرنه این را هر عقل سلیمی متوجه می‌شود. بالاخره در نهایت نسبت به هر سیستمی اشکال، ضعف و انتقاداتی پیش می‌آید مهم این است که ما سعی‌مان را بکنیم تا تلویزیون از این وضعیت خلاص شده و درست عمل کند.

جدیدترین کارهای بختیاری؟
بختیاری سپس با اشاره به جدیدترین کارهایش در عرصه سینما و تلویزیون به خبرنگار ایسنا گفت: قرار است بعد از پایان سریال «خوب، بد، زشت» در پروژه «عشق تعطیل نیست» بیژن بیرنگ حضور داشته باشم. همچنین اکنون سه فیلم سینمایی با عنوان «پنج ستاره»، «کالسکه» و «بازگشت به آینده» آماده اکران دارم. چندین مورد فیلم هم برای پخش از شبکه نمایش خانگی داشته‌ام؛ ضمن اینکه امسال خودم یک مستند ساخته‌ام که البته کمی از سکانس‌هایش هنوز مانده و به پایان نرسیده است.

 

این مستند درباره بازیگران فراموش شده‌ای که در حقشان شده و همچنین ناعادلانه بودن جریان سینما است. در کنار فعالیت‌های هنری‌ام امسال به مدت یک سال سفیر صلح یونیسف هم بوده‌ام و در کنار آقای علی دایی و افشن پیروانی فعالیت داشته‌ام، بر این اساس امسال شخصا برایم خوب بود و اتفاقات خوبی برایم افتاد فقط بیماری و عمل قلب مادرم تنها اتفاق ناخوشایندی بود که امسال برایم پیش آمد.

بازیگر سریال نوروزی «خوب، بد، زشت» در ادامه در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه تلویزیون را بیشتر ترجیح می‌دهید یا سینما؟ خاطرنشان کرد: سینما و تلویزیون هر دو خوب هستند ولی من قاب تلویزیون را بیشتر دوست دارم؛ چرا که شخصیتم تلویزیونی‌تر است. درکل هر کجا که نقش خوبی باشد دلم می‌خواهد بازی کنم ولی با این اوضاع بی‌پولی تلویزیون، اکنون سینما را بیشتر دوست دارم. به خاطر مسئله کمبود بودجه‌ای که امسال در تلویزیون پیش آمده وقتی اسم کار می‌آید تنم می‌لرزد چرا که باید حداقل پنج الی شش ماه صبح‌های زود مشغول کار باشیم و در نهایت هم هیچ پولی به ما نمی‌دهند.

اخبار,اخبار فرهنگی , بهنوش بختیاری


و کلام آخر به آرزوی روزگاری بهتر برای مردم ختم شد
بختیاری در پایان گفتگویش با ایسنا ضمن آرزوی روزگاری بهتری برای مردم، بیان کرد: امیدوارم سال 93 برای همه مردم خوب باشد. پیشاپیش عید نوروز را هم به همه مردم تبریک می‌گویم. یکسری سمت‌ها علاوه بر فعالیت هنری‌ام در زمینه کمک به مردم داشته‌ام و دلم می‌خواهد پیام‌آور این قضیه باشم در عین حال مردم هم کمی از لحاظ فرهنگی خودشان را بالا بکشند و سطح مطالعه را بالا ببرند. 

اخبار فرهنگی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------