معرفی فیلم های روز: The Hunger Games: Mockingjay - Part 2



پس از اینکه پیتا ( جاش هاچرسون ) دچار شستشوی مغزی شد و به سوی کتینس (جنیفر لارنس) حمله ور شد، کتینس متوجه می شود که پیتا هرگز قادر نخواهد بود به حالت عادی بازگردد

نام فیلم: عطش مبارزه : زاغ مقلد - قسمت دوم (The Hunger Games: Mockingjay - Part 2)
کارگردان : Francis Lawrence
نویسنده : Peter Craig ، Danny Strong

بازیگران :                                       
Jennifer Lawrence... Katniss Everdeen
Josh Hutcherson... Peeta Mellark
Woody Harrelson ... Haymitch Abernathy
Liam Hemsworth...Gale Hawthorne
Donald Sutherland...President Snow
Philip Seymour Hoffman ... Plutarch Heavensbee
Julianne Moore ... President Alma Coin
و...


رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)
ژانر : درام
زمان : 137 دقیقه
منتقد : میثم کریمی

اخبار , اخبار  فرهنگی,معرفی فیلم های روز,تصاویری از فیلم عطش مبارزه


سری فیلمهای پرفروش « عطش مبارزه » تا امروز در جذب مخاطب بسیار موفق بوده اند و سود سرشاری نصیب تهیه کنندگانش کرده است. پیش بینی می شود که قسمت آخر این مجموعه نیز بیشترین فروش را در میان این سری داشته باشد و جنیفر لارنس هم بالاخره از نقش آفرینی در این سری فیلمها که خیلی هم مطابق سلیقه این روزهایش در دنیای بازیگری نیست، رها شود! آخرین قسمت « عطش مبارزه » البته بدون حاشیه هم اکران نشده. حذف تصاویر جنیفر لارنس از پوستر فیلم در اسرائیل، از جمله اتفاقات عجیبی و غریبی بوده که همزمان با اکران جهانی فیلم انجام شده تا اکران آخرین قسمت این سری نیز بی حاشیه نماند.

خلاصه داستان « زاغ مقلد - قسمت دوم » می تواند منجر به فاش شدن جزئیات شود اما بطور خلاصه، داستان دقیقا از نقطه ای آغاز می شود که قسمت قبل پایان یافته بود. پس از اینکه پیتا ( جاش هاچرسون ) دچار شستشوی مغزی شد و به سوی کتینس (جنیفر لارنس) حمله ور شد، کتینس متوجه می شود که پیتا هرگز قادر نخواهد بود به حالت عادی بازگردد. کتنیس که حال یک سمبل و رهبر به شمار می رود، هرطور که شده قصد دارد تا به سلطنت اسنو ( دونالد ساتلرند ) پایان دهد و برای این راه حساب ویژه ای بر روی دوستانش باز کرده است. با اینحال آنان پیش از آغاز حرکت آخرشان برای نابودی اسنو با مشکلاتی مواجه می شوند که...

اخبار , اخبار  فرهنگی,معرفی فیلم های روز,تصاویری از فیلم عطش مبارزه


« زاغ مقلد - قسمت دوم » برخلاف قسمت قبلی که بیشتر بر روی روابط شخصیت ها تاکید داشت و سعی می کرد بستر درام را به نقطه قابل اعتنایی در سری فیلمهای « عطش مبارزه » برساند، اینبار این ویژگی تقریبا بطور کامل کنار گذاشته شده و فیلم به یک فستیوال کلیشه مبدل شده که تک تک سکانس های آن قابل پیش بینی هست و حتی دیالوگ ها و نحوه ادای آن نیز بطور شگفت انگیزی قابل پیش بینی می باشد.

فیلمنامه « زاغ مقلد - قسمت دوم » حتی با اینکه اقتباس محسوب می شود و آنطور که بیان شده نسخه وفاداری هم به رمان بوده، نکته ویژه و ماندگاری برای مخاطب سینما نخواهد داشت. سیر تکاملی داستان هرگز به مرحله بلوغ و غافلگیری نمی رسد و از فاکتورهای رایج کلیشه اکشن های روز هالیوود بهره می برد. در این میان، ضعف های جدیدی هم به داستان اضافه شده و آن عدم توجه به شخصیت های مکمل داستان در قسمت آخر می باشد که لازم می بود برای به انتها رساندن داستان، توجه ویژه ای به آنان می شد و به حال خود رها نمی شدند. این پراکندگی و شلختگی فیلمنامه آسیب شدیدی به روایت آخرین قسمت از سری فیلمهای « عطش مبارزه » وارد کرده است.

اخبار , اخبار  فرهنگی,معرفی فیلم های روز,تصاویری از فیلم عطش مبارزه


با اینحال، کمبودهای اکشن در قسمت قبل، اینبار در « زاغ مقلد - قسمت دوم » تا حدود زیادی برطرف شده و ما شاهد نبردهای نفس گیری میان نیروهای تحت هدایت کتنیس و اسنو هستیم که با فیلمبرداری خوب اماجلوه های ویژه نه چندان با کیفیت به تصویر کشیده شده اند. خوشبختانه طرفداران سری فیلمهای « عطش مبارزه » می توانند در قسمت آخر این سری، تمام کمبودهای اکشن قسمت قبل را فراموش کرده هیجان را تجربه نمایند. البته با در نظر گرفتن فاکتور خلاقیت در پرداخت صحنه های اکشن، باید گفت که « زاغ مقلد - قسمت دوم » قادر نیست ردپایی به یاد ماندنی از خود بر جای بگذارد. اکشن فیلم اگرچه ناامید کننده نیست و می تواند هیجان لازمه را به مخاطب منتقل نماید، اما فاقد هرگونه ویژگی های خلاقانه نیز می باشد.

در میان بازیگران فیلم، مشخصا تمرکز بر روی جنیفر لارنس قرار داده شده و مطابق روند قسمت های قبلی این سری، لارنس به خوبی توانسته وزنه بازیگری فیلم را بالا ببرد و بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد. با اینحال شاید تصویر لارنس در نقش کتنیس در « زاغ مقلد - قسمت دوم » کلیشه ای ترین تصویری باشد که تا به امروز از وی ترسیم شده است. دیگر بازیگران مشهور فیلم هم که حضورشان در آخرین قسمت این سری کمتر از همیشه به چشم می آید، بازیهای خوبی در نقش های خودشان داشته اند. حضور فیلیپ سیمور هافمن فقید نیز در فیلم که « زاغ مقلد - قسمت دوم » خیلی هم به او بهایی نداده، حس و حال ناراحت کننده ای به مخاطب القا می کند.

اخبار , اخبار  فرهنگی,معرفی فیلم های روز,تصاویری از فیلم عطش مبارزه


« عطش مبارزه : زاغ مقلد - قسمت دوم » نقطه پایانی است بر سری فیلمهای پرفروش « عطش مبارزه » اما  اثر شایسته ای برای پایان بخشیدن به این سری محسوب نمی شود. برای پایان دادن به یک داستان دنباله دار نیاز هست تا سازندگان در قسمت آخر مجموعه ( همانند آنچه در سری فیلمهای « هری پاتر » شاهد بودیم ) بارِ دراماتیک قابل قبولی به داستان اضافه نمایند و در کنارش اکشن فیلم را نیز به خوبی پیش ببرند. « زاغ مقلد - قسمت دوم » از عهده اکشن و شلوغی های رایج آن برآمده اما زمانی که نوبت به درام و روابط بین شخصیت ها و جمع کردن داستان می رسد، فیلم ناتوان شده و به کلیشه روی می آورد. « عطش مبارزه : زاغ مقلد - قسمت دوم » پایان باشکوهی برای این سری محسوب نمی شود اما به یکبار دیدنش می ارزد.

 

اخبار فرهنگی - مووی مگ

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------