آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

محمدرضا فروتن به تئاتر برمی‌گردد



اخبار , اخبار فرهنگی,برگشت فروتن به تئاتر,بیوگرافی محمدرضا فروتن

 

اخبار فرهنگی - محمدرضا فروتن به تئاتر برمی‌گردد

محمدرضا فروتن بازیگر شناخته‌شده سینما قرار است پاییز سال جاری در نمایش «سیمرغ و سهرورد» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی در نقش سهروردی روی صحنه برود.

شکرخدا گودرزی درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه تئاتر در سال جاری گفت: چند ماه پیش ملاقاتی با آقای مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد داشتم که درباره شرایط تئاتر گفتگو کردیم. بعد از آن دیداری با آقای جمالی رئیس بنیاد رودکی داشتم که صحبت اجرای اثری از بنده در تالار وحدت شد و من هم 2 نمایشنامه را برای اجرای عمومی پیشنهاد دادم.

وی ادامه داد: «سیمرغ و سهرورد» درباره زندگی سهروردی، «راه مهر راز سپهر» درباره رستم و اسفندیار و «من فرزند یک خنیاگرم» که درباره داستان شغاد است، 3 اثری بودند که برای اجرای در تالار وحدت پیشنهاد دادم. در نهایت با توافقی که با آقای جمالی داشتیم قرار شد نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» را در تالار وحدت روی صحنه ببرم.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نمایش «سیمرغ و سهرورد» در زمان ریاست سیدصادق موسوی در مجموعه تئاتر شهر مجوز اجرای عمومی داشته است، یادآور شد: با تغییر و تحولاتی که در مدیریت رخ داد، این اثر به تولید و اجرا نرسید. البته «سیمرغ و سهرورد» کاری معمولی نیست که بتوان به راحتی آن را تولید و اجرا کرد. نگارش این نمایشنامه حدود 6 سال طول کشید و سختی‌های بسیاری برای من داشته است.

گودرزی درباره زمان اجرای «سیمرغ و سهرورد» و گروه بازیگران این اثر نمایشی یادآور شد: طبق توافق انجام شده قرار است از نیمه آذرماه این اثر نمایشی را روی صحنه ببریم. «سیمرغ و سهرورد» دارای 11 نقش اصلی است که قصد دارم حتما از بازیگران شاخص برای ایفای آن‌ها استفاده کنم. با محمدرضا فروتن برای حضور در این نمایش گفتگو کردیم که وی نمایشنامه را خوانده و توافقات اولیه را روی متن انجام دادیم. قرار است محمدرضا فروتن در این نمایش نقش سهروردی را ایفا کند.

این هنرمند عرصه تئاتر با بیان اینکه نمایشنامه از صافی‌های نظری متعددی گذشته است، توضیح داد: برای نجفقلی حبیبی که رئیس دفتر سهروردی شناسی در انجمن حکمت و فلسفه است، متن را خوانده‌ام و دوستانی چون اصغر هاشمی و نادر مقدسی نیز مشاوره هایی را به بنده داده‌اند. همچنین آثار مختلف درباره سهروری را مطالعه و بررسی کرده‌ام و همه آثار این فیلسوف ایرانی را خوانده‌ام.

کارگردان نمایش‌های «بهرام چوبینه» و «خواجه نظام» تأکید کرد: خوشبختانه با رئیس بنیاد رودکی که خود از خانواده هنرمندان است، گفتگوهای بسیار سازنده‌ای داشتیم و نتیجه جلساتی که برگزار کردیم این بود که نمایش «سیمرغ و سهرورد» را به عنوان کاری خاص روی صحنه ببریم.

گودرزی درباره دیگر فعالیت‌های تئاتری خود با اشاره به برگزاری کارگاه بازیگری «آزاد هنر» در شهر بابل گفت: در این کارگاه سعی کردم که اجماعی بین هنرمندان عرصه‌های مختلف ایجاد کنم از این رو در کارگاه سعی کردیم تا نمایشی را تولید کنیم و نمایشنامه‌ای را با عنوان «بعضی‌ها هیچ وقت نمی‌فهمند» بر اساس داستان‌های کورت توخولسکی نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار آلمانی نوشتم. در تولید این کار از حضور هنرمندان موسیقی و همچنین هنرهای تجسمی شهر بابل نیز استفاده می‌کنیم و به نوعی یک همگرایی انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری کلاس‌های آزاد شعر و داستان در کنار برگزاری کارگاه بازیگری «آزاد هنر» اشاره کرد و یادآور شد: آخرین جلسه شعرخوانی برگزار شده متعلق به محمدعلی سجادی بود که مجموعه‌ای از اشعار خود را خوانش کرد. در این جلسه هنرمندانی چون مسعود رایگان، رویا تیموریان و فرشته طائرپور حضور داشتند.

اخبار فرهنگی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------