حقایقی درباره میتراحجار؛ از هالیوود تا «آتش بس 2»



اخبار,اخبارفرهنگی,میتراحجار

اخبارفرهنگی - میتراحجار: درهالیوود نسبت به همدیگرخیلی بی رحمند!

او قرار بود درفیلمی درباره زندگی یک شهید بازی کند ولی به دلیل حواشی انصراف داد.

سال 93 به نظر می رسد سال خوبی برای میتراحجار بود؛ اودر ابتدای سال هم فیلم خط ویژه ساخته مصطفی کیایی را درپرده سینما داشت که جزو فیلمهای پرفروش جشنواره بود وهم در آتش بس 2 ساخته تهمینه میلانی بازی کرد.
 
فیلمی که قسمت اولش از فیلمهای جریان ساز وموفق اواسط دهه هشتاد بود. آتش بسی که اولین فیلم میلیاردی تاریخ سینمای ایران محسوب می شود. می توان سال 93 سال خوبی برای میتراحجار دانست .
 
در سالهای اخیر به خاطر حواشی که حضور میتراحجار در آمریکا به همراه داشت برخوردهای اصلا خوبی بااین بازیگر نشد. او قرار بود درفیلمی درباره زندگی یک شهید بازی کند ولی به دلیل حواشی انصراف داد. شادروان از کارگردانان سینما درباره حضور میترا حجار به عنوان نقش مقابل نقش شهید علی هاشمی در یک فیلم سینمایی گفته بود: عده‌ای نادان صحبت‌هایی درباره این بازیگر نوشته و گفته‌اند که همه این صحبت‌ها بی‌پایه و اساس هستند. با این که خانم حجار علاقه‌مند بود که در این فیلم حضور داشته باشد ولی متاسفانه از حضور در این فیلم انصراف داد.

او تصریح کرده بود: عده‌ای هستند که نمی‌خواهند فیلم ‌سینمایی شهید علی هاشمی ساخته شود. این عده کناری نشسته‌اند و در لباس دوست ما یا دوست شهید علی هاشمی نمی‌خواهند این فیلم ساخته شود. همین افراد در سایت‌ها حرف‌هایی نوشته‌اند که حقیقت ندارند و بی‌پایه و اساس است و باعث شد بازیگر محترمی مانند میترا حجار از این فیلم کنار بکشد.
 
سفر به آمریکا برای تحصیل
میترا حجار همانطور که چند سال پیش در مصاحبه اش با مجله فیلم گفته بود از سالهای قبل به این نتیجه رسیده که اگر قرار است بازیگری را ادامه دهد در ادامه تجربه اندوزی هایش ،این بار باید درفضای آکادمیک چیزهای تازه ای یاد بگیرد .او درادامه گفته بود: وقتی پرس و جو کردم دیدم کالج های آمریکا بهترین جا برای تحصیل است. بنابراین رفتم وبرای پر کردن همان کمبودهای زندگی شخصی، چند سال ماندم.هیچ وقت به کسی نگفتم به ایران باز نمی گردم. کما اینکه الان هم که اینجا هستم از آینده ام خبر ندارم. ممکن است هوس یاد گیری زبان اسپانیایی به سرم بزند و این بار راه بیافتم و بروم آمریکای لاتین. فرق ما با درختها همین است دیگر و... ریشه ای نداریم که ثابت وساکن نگه مان دارد .
 
تصمیمی نداشتم که بروم هالیوود
میترا حجار در بخشهای دیگری ازهمان مصاحبه گفته بود: من سه سال در فرانسه زندگی می کردم اما دائما به ایران رفت وآمد داشتم وارتباطم با سینما قطع نبود . همان سالها در فیلمهای قاسم جعفری، رفیع پیتز، رحمان رضایی و.... بازی کردم اما در مدت سه سال ونیمی که در آمریکا بودم هیچ ارتباطی با سینمای ایران نداشتم . اصلا هم تصمیمی نداشتم که بروم هالیوود بازی کنم .جالب است آنجا اتفاقی امیر نادری را دیدم .اولین بار که همدیگررا دیدیم به من گفت امیدوارم که نیامده باشی آمریکا که شهره آغداشلو بشوی! ومن کلی خندیدم وگفتم واقعا برای بازیگری نیامده ام .

اخبار,اخبارفرهنگی,میتراحجار

میترا حجار درادامه عنوان کرده بود: به هر حال گاهی فکر می کنم دغدغه من با دغدغه خیلی از بازیگران خوب و بزرگ جهان فرق دارد(درباره همکاران درایران حرف نمی زنم چون نمی خواهم سوء تفاهمی ایجاد شود) در هالیوود بازیگران برای تصاحب یک نقش حاضرند همدیگر را ترور کنند و نسبت به همدیگر خیلی بی رحم اند . من هیچ وقت اینجور آدمی نبوده ام .وقتی می بینم یکی از همکارانم از نقشی که قرار است من بازی کنم خوشش آمده؛ بااشتیاق حاضرم از پروژه کناره
 یری و میدان را برای او خالی کنم . من به قضا وقدر اعتقاد دارم وبا این اعتقاد بزرگ شده ام .
 
سطح فیلمها خیلی نزول پیدا کرده
میترا حجار در بخش دیگری از مصاحبه خود گفته بود :چیزی که من دراین مدت متوجه اش شده ام این است که سطح فیلمها نسبت به زمانی که من از این جا رفتم خیلی نزول پیدا کرده .شش هفت سال پیش نقشهای خیلی بهتری به من پیشنهاد می شد . اما دراین یکی دوسال اخیر یک خروار فیلمنامه بد و نقشهای الکی خوانده ام .
 
میترا حجار از هالیوود تا آناهیتا
جالب است بدانید چند سال پیش و در زمان ساخت فیلم آناهیتا توجه به حواشی که پیش از این به خاطر حضور گلشیفته فراهانی در هالیوود به وجود آمد انتظار می رفت که چنین حواشی در انتظار بازیگری چون میتراحجار نیز باشد همچنانکه حضور او دریک سریال با واکنش تند روزنامه ای چون جمهوری اسلامی واقع شد .

اما نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد ماجرای جالب و عجیب بازی میترا حجار در فیلم آناهیتا بود. چند سال پیش که قرار بود فیلم آناهیتا به کارگردانی عزیز الله حمید نژاد ساخته شود گلشیفته فراهانی کاندیدای اصلی بازی دراین فیلم بود. درادامه خانم میترا حجار که به تازگی از آمریکا بر می گردد کاندیدای بازی دراین فیلم می شود و صحبتهایی برای حضور دراین فیلم با او می شود ومیترا حجار بازی دراین فیلم را قبول می کند. ولی وقتی مدتی از فیلم با بازی میترا حجار جلوی دوربین می رود مسئولان معاونت سینمایی به کار گردان فیلم می گویند میترا حجار ممنوع الکار است و او را کنار بگذار....ولی حمید نژاد به هیچ وجه زیر بار چنین حرفی نمی رود .
 
تجربه جالب کار گردان آناهیتا از برخوردهای سلیقه ای
اما چرا حمید نژاد چنین واکنشی از خود نشان می دهد؟برای اینکه او تجربه چندان خوبی از این برخوردهای سلیقه ای مسئولان در زمان فیلمهای قبلی اش نداشت .او در زمان فیلم اشک سرما ( که متعلق به 6- 7سال پیش است) قصد استفاده از شریفی نیا را داشت ولی مسئولان به او می گویند ممنوع الکار است . حمید نژاد حرف آن مسئولان را گوش کرده واز شریفی نیا استفاده نمی کند ولی بعد می بیند همزمان با فیلم او شریفی نیا توانسته در فیلم دیگری بازی کند!!! وعملا به این نتیجه می رسد که دیگر به این برخوردهای سلیقه ای مسئولان کاری نداشته باشدبه همین خاطر زیر بار فشارهای مسئولان برای استفاده نکردن از حجار نمی رود. شاید در زمان وزارت صفار هرندی ومعاونت سینمایی مهندس جعفری جلوه تصور اکران فیلمی از میترا حجار عجیب وغریب بود ولی کار گردان فیلم آناهیتا صبر کرد ودر برابر برخوردهای سلیقه ای مقاومت نمود تا اکران فیلمش به سرانجام برسد.
اخبارفرهنگی - سیما جام جم آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------