انیمیشن های قدیمی «دیزنی» سه بعدی می شوند



 

 

 

انیمیشن های قدیمی «دیزنی» سه بعدی می شوند

 

شرکت فیلمسازی «والت دیزنی» انیمیشن های قدیمی خود به نام «دیو و دلبر»، «در جستجوی نمو»، «شرکت هیولاها» و «پری دریایی» را دوباره و به صورت سه بعدی اکران می کند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، پس از موفقیت فروش در اکران دوباره و سه بعدی انیمیشن «شیر شاه» (The Lion King)، مسئولان «والت دیزینی» روز گذشته اعلام کردند که برخی از آثار انیمیشن این شرکت فیلمسازی مانند «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast)، «در جستجوی نمو» (Finding Nemo)، «شرکت هیولاها» (Monsters Inc) و «پری دریایی» (Little Mermaid) را دوباره و به صورت سه بعدی روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می برند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، «دیو و دلبر» نخستین انیمیشن کلاسیک «والت دیزنی» است که به صورت سه بعدی و در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۲ (۲۳ دی) زمستان سال جاری روی پرده سینماها می رود.

«دیو و دلبر» به کارگردانی گری تراسدل و کرک وایز برای نخستین بار در تاریخ ۱۹۹۱ میلادی روی پرده سینماها رفته بود و در آن زمان مجموع فروشی برابر با ۴/۳۷۷ میلیون دلار را برای خود رقم زده است.

«در جستجوی نمو» دومین انیمیشنی است که «والت دیزنی» دوباره به صورت سه بعدی روی پرده سینماها می برد. این انیمیشن که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان رفته است، در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی به صورت سه بعدی اکران می شود.

انیمیشن «در جستجوی نمو» در زمان اکران فروشی برابر با ۶۸۶ میلیون دلار را برای خود رقم زده است.

«شرکت هیولاها» که برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ میلادی اکران شده بود، دوباره و به صورت سه بعدی در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۳ میلادی روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می رود.

انیمیشن «شرکت هیولاها» با اکران در سال ۲۰۰۱ میلادی توانسته فروشی برابر با ۵/۵۲۴ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان به خود اختصاص دهد.

آخرین انیمیشنی که «والت دیزنی» دوباره و به صورت سه بعدی اکران می کند «پری دریایی» نام دارد.

«پری دریایی» که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی روی پرده سینماها رفته بود، اینبار به صورت سه بعدی و در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی در آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان اکران می شود.

انیمیشن «پری دریایی» با اکران در سال ۱۹۸۹ میلادی توانسته بود فروشی برابر با ۳/۲۱۱ میلیون دلار را در سراسر جهان از آن خود کند.

آلان برگمن؛ نماینده استودیو های «والت دیزنی» درباره اکران دوباره و سه بعدی انیمیشن های کلاسیک این شرکت فیلمسازی گفت: داستان ها و شخصیت های بزرگ و به یاد ماندنی، تاریخ مصرف ندارند و ما بسیار خوشبخت هستیم که در شرکت فیلمسازی «والت دیزنی» از اینگونه شخصیت ها و داستان ها بسیار زیاد وجود دارد.

انیمیشن «شیر شاه» که به تازگی پس از ۱۷ سال دوباره و به صورت سه بعدی روی پرده های سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان رفته است تا به امروز فروشی برابر با ۸۰ میلیون دلار را در آمریکای شمالی و ۱۰۰ میلیون دلار را در سایر کشورهای جهان برای خود رقم زده است.

کارگردانی «شیر شاه» را راجر آلرز و راب مینکوف به طور مشترک برعهده دارند و این انیمیشن برای نخستین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان رفته بود، به طوری که در آن زمان فروشی برابر با ۸۲۵ میلیون دلار را برای خود رقم زده است.... /خبرگزاری سینمای ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------