آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

روایت بازیکن سابق پرسپولیس از بازی در سریال سروش صحت / جمشیدی: آگاهانه با خودم شوخی کردم/ با پیمان قاسم‌خانی در حیطه طنز تا جهنم هم می‌روم



تلویزیون - پژمان جشیدی فوتبالیست سابق تیم پرسپولیس و بازیگر سریال «پژمان»می گویددر این سریال به بسیاری از واقیعت‌های عرصه فوتبال پرداخته شده است.

روایت بازیکن سابق پرسپولیس از بازی در سریال سروش صحت

بهناز شیربانی: پخش سریال «پژمان» از نوروز 92 به زمان دیگری موکول شد.این سریال که به قلم پیمان و محراب قاسم‌خانی نوشته شده و سروش صحت کارگردانی آن را بر عهده دارد، روایتگر داستان زندگی پژمان جمشیدی ستاره سابق فوتبال است که برای چهارمین فصل متوالی موفق نشده برای خودش یک تیم پیدا کند. به همین دلیل بتدریج وارد دورانی می‌شود که کمتر کسی او را در خیابان می‌شناسد. در واقع او نمی‌تواند از امتیازات شهرت خودش استفاده کند، اما هنوز در حال و هوای دوران شهرت زندگی می‌کند و نمی‌خواهد قبول کند که این دوران به پایان رسیده است تا این‌ که پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد برای ادامه زندگی، نزد خانواده‌اش بر‌گردد. حالا پژمان در سی و پنج سالگی خودش را آماده شروع یک زندگی جدید می‌کند. پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم پرسپولیس نقش اصلی این سریال را بازی می کند و به گفته خودش کاملا آگاهانه با خودش شوخی کرده است؛ چرا که این سریال به بسیاری از واقعیت‌های عرصه فوتبال اشاره می‌کند. پژمان جمشیدی در این سریال مقابل بازیگرانی چون سام درخشانی، بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه‌خواه و رضا کریمی ایفای نقش می‌کند.سریال«پژمان»در حال حاضر مراحل تصویر برداری را پشت سر می گذارد،پیش از پخش این سریال با پژمان جمشیدی گفت و گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 

روایت بازیکن سابق پرسپولیس از بازی در سریال سروش صحت

 آقای جمشیدی فوتبالیست یا بازیگر؟

قطعا هویت من ورزشی است. زمان، وقت و انرژی زیادی را برای آن صرف کردم، شکل‌گیری سریال «پژمان» و بازی در آن پیشنهادی بود که طرح اولیه‌اش را خودم به پیمان قاسم خانی دادم. موضوعی بود که همیشه به آن فکر می‌کردم، که یک فوتبالیست بعد از پایان دوران حرفه‌ای خود، شرایط زندگی‌اش کاملا تغییر می‌کند. چرا که به نظر من زندگی یک ورزشکار یا کسی که در طول زندگی‌اش توجه بسیاری از مردم به سمتش بوده، با یک فرد معمولی فرق می‌کند و وجود چنین موقعیتی اتفاقات عجیب و غریبی را مثلا برای یک ورزشکار به همراه دارد. خوشبخانه سال‌ها است که من افتخار دوستی با پیمان قاسم خانی را دارم و طرح قصه یک فوتبالیست را که بعد از تمام شدن دوران اوجش، اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کند، با او در میان گذاشتم. پیمان هم علاقه‌مند بود، روی این ایده و طرح کار کند. تا اینکه بالاخره این طرح را با مدیران تلویزیون در میان گذاشت و آن‌ها علاقمند شدند تا این سریال ساخته شود.

بازی در این سریال چطور اتفاق افتاد؟

وقتی پیمان نگارش فیلمنامه را تمام کرد، به من گفت «دوست داری تو این سریال بازی کنی؟» من هم در پاسخ گفتم که قضیه فقط دوست داشتن نیست و من هیچ ذهنیتی از بازیگری ندارم. پیمان هم گفت «به من اعتماد کن، من کمکت می‌کنم» و چه چیزی برای من بالاتراز اعتماد به پیمان قاسم خانی. در حیطه طنز اگر پیمان قاسم خانی جهنم هم برود با او می‌روم. من هیچ ادعایی در زمینه بازیگری ندارم. وقتی دوستانم یا مردم از من درباره بازی در این سریال یا کیفیت آن می‌پرسند، نمی‌دانم چه جوابی بدهم؛ چرا که علم این کار را ندارم. درست است که بخش زیادی از هنر ذاتی است، اما من فکر می‌کنم که داشتن تحصیلات آکادمیک در این زمینه نیز لازم است.

پژمان جمشیدی،سام درخشانی و رضا کریمی در نمایی از سریال«پژمان»

سروش صحت می‌گوید بعد از پخش این سریال پیشنهادات بازیگری بسیاری خواهید داشت. شما چه فکر می‌کنید؟

سروش صحت، پیمان، محراب قاسم‌خانی و همه بچه‌هایی که با من سر این سریال همکار هستند، لطف زیادی به من دارند. من به بودن در کنار دوستانی که در کارشان حرفه‌ای هستند افتخار می‌کنم. به نظر در این سریال همه چیز دست به دست هم داد تا بستر راحتی برای من در این کار به‌وجود آید. پیمان و محراب قاسم‌خانی از دوستان عزیز من هستند که عاشقانه دوستشان دارم ودر کارشان بهترین هستند. محسن چگینی تهیه کننده و سروش صحت کارگردان این سریال هم از دوستان بسیار خوب من هستند. به واسطه دوستی با پیمان و محراب، رفت و آمد خانوادگی هم با آن‌ها دارم و شقایق دهقان و بهاره رهنما را سال‌ها است می‌شناسم.

 از اول قرار بود پوریا پورسرخ دراین سریال حضور داشته باشد که او هم از دوستان خوب من است و نقش وحید را بازی کند که متاسفانه به دلیل مشغله‌هایی که داشت از گروه جدا شد و سام درخشانی جایگزین او شد، بخاطر دوستی چندین ساله با سام همدیگر را خوب می‌شناسیم .حقیقتا اگر بازیگران این کار کوچکترین حسادتی داشتند نمی گذاشتند بازی من دیده شود و یا شاید حاضر نمی شدند که مقابل یک نابازیگر حضور داشته باشند اما همه بازیگران این سریال به بهتر شدن بازی من کمک کردند خصوصا سام درخشانی که بیشترین بازی را مقابل او داشتم.زینب نصر الهی برنامه ریز کار و همه عوامل پشت صحنه هم کمک زیادی به من کردند و از همه آنها سپاسگذارم . از طرف دیگر به دلیل حضور دو خانواده قاسم خانی در این سریال جمع ما کاملا خانوادگی است. روز اولی که ساخت این سریال رسما آغاز شد، من از همه بابت آماتور بودنم عذر خواهی کردم، و هیچوقت محبت و تحمل‌های عوامل این سریال را فراموش نمی‌کنم.

از الان به بعد باید منتظر کارهای بعدی شما در زمینه بازیگری باشیم؟

واقعا نمی‌دانم که بازیگری را ادامه خواهم داد یا خیر؟ عشق اول زندگی من فوتبال بوده و هست، و اصلا به این که در آینده بتوانم ازحرفه بازیگری درآمد زایی بکنم فکر نکردم. اما علاقه زیادی هم به بازیگری دارم.

 

روایت بازیکن سابق پرسپولیس از بازی در سریال سروش صحت

 

این اولین بار است که یک فوتبالیست با خودش و زندگی حرفه ای‌اش در قالب یک سریال طنز، شوخی می‌کند. فکر می‌کنید عملکرد شما چه بازتابی بین مردم یا دوستانتان خواهد داشت؟

نام این سریال پشینهاد پیمان قاسم‌خانی بود و من هم قبول کردم. در این سریال من با کمال میل با خودم شوخی کردم. پژمان جمشیدی نمی‌تواند ادعا کند که مثلا جایگاه علی دایی را دارد و نمی‌تواند جایگاهی پایین‌تر از او هم داشته باشد. من به هر آرزویی که در زندگی داشتم رسیدم. اگر به بالا‌تر ازجایگاهی که دارم دست پیدا نکردم، از کم خواهی خودم بوده و برای همین فکر می‌کنم، بی‌هیچ عقده‌ای و کاملا آگاهانه با خودم شوخی کردم. من ساعت‌ها با پیمان درباره این نقش صحبت کردم که یک شخصیت دوست داشتنی خلق شود.

به نظرم کسانی که از این سریال استقبال می‌کنند، آدم‌هایی روشنی هستند و توانایی رویارویی با واقعیت را دارند. این سریال به هیچ فوتبالیستی بی‌احترامی نکرده است. در سریال «پژمان» من نقش یک فوتبالیست لوده را بازی می‌کنم. در این سریال به خیلی از واقیعت‌های عرصه فوتبال پرداخته شده است، بدون این که به کسی توهین شود. ما اسم خیلی از فوتبالیست‌ها رادر این سریال آوردیم که افراد بزرگ و نام آشنایی در این عرصه هستند. علی دایی بزرگ‌ترین فوتبالیست ما است که در سریال زیاد به نام او اشاره شده است. بهروز رهبری فر، علی موسوی، حمید درخشان ،محمد محمدی ،حسین ماهینی،آرش برهانی ،خسرو حیدری هم از جمله چهره‌هایی هستند که در این سریال حضور دارند. در این سریال ما به حواشی فوتبال نپرداختیم و تنها قصه زندگی خصوصی یک ستاره فوتبال را روایت کردیم که دوران حرفه ای‌اش تمام شده.

 تا پیش از بازی در سریال «پژمان» تجربه بازیگری داشتید؟

چندین بار به واسطه دوستی که با برادران قاسم‌خانی دارم پیشنهاداتی برای بازیگری داشتم. سر سریال «شب‌های برره» گریم هم شدم، اما از آقای مدیری و پیمان عذرخواهی کردم؛ چرا که احساس می‌کردم در زمانی که فوتبال بازی می‌کنم بهتر است به کار دیگری مشغول نباشم. در «ساختمان پزشکان» یک سکانس بازی کردم که اصلا نمی‌شود اسمش را تجربه بازیگری گذاشت. اما به طور حرفه‌ای تجربه این کار طاقت فرسا را به این شکل نداشتم. بازیگری کار بسیار سختی است و تفاوتش با فوتبال این است که یک فوتبالیست برنامه ریزی خاصی برای زندگی‌اش دارد. اما در بازیگری خیلی نظم دقیقی از این جهت که زمان مشخصی برای حضورتان سر صحنه وجود داشته باشد، نیست و این سخت‌ترین بخش کار است.

 به هر حال سریال «پژمان» به زندگی شخصی یک فوتبالیست می‌پردازد، در تلویزیون هم کم نبوده است مواردی که بعد از پخش سریال عده‌ای از صنوف و اقشار مختلف به تصویری که سریال از آن‌ها نشان داده است، معترض بوده‌اند، فکر می‌کنید برای شما و سریال نیز در آینده چنین اتفاقی خواهد افتاد؟

چیزی که مطمئنم در آینده با آن روبرو می‌شوم -در کنار همه تعریف و تمجید‌هایی که ممکن است از این سریال شود- انتقاد از حضورم در این سریال و مسائلی است که در آن مطرح می‌شود. در زمانی که فوتبال هم بازی می‌کردم، خیلی به تعریف و تمجید‌ها توجهی نمی‌کردم؛ چرا که اعتقاد دارم زندگی یک خاطره است و این روزهای خوب هم سریع می‌گذرد، همانطور که دوران فوتبالیست بودنم سریع گذشت. یقین دارم نقدهای بسیار تند و آزار دهنده‌ای در زمان پخش به من خواهد شد. شاید عده‌ای بگویند بخاطر شهرت بازیگر شد و خواست خودش را سر زبان‌ها بندازد! و قبول کرده با خودش شوخی کند. من در زندگیم از این مسائل و حرف و حدیث‌ها رد شدم. افتخار می‌کنم فوتبالیست بودم و در آن حرفه به جایگاهی رسیدم ودر تیمی مثل پرسپولیس به عنوان تیمی که پر طرفدار‌ترین تیم ایران است، بازی کردم، و حتی افتخار می‌کنم مقابل رقیبی به اسم استقلال بازی کردم که نیمی از مردم ایران عاشقانه دوستش دارند و این‌ها افتخارات ابدی زندگی من است. اما از همین الان و قبل از پخش سریال می‌گویم اصلا خودم را بازیگر یا هنرمند نمی‌دانم. طرح قصه این سریال یک دغدغه ذهنی بود و از شانس خوبم به یک طرح نوشتاری تبدیل شد و من نقش اصلی آن را بازی کردم.

 منبع:خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------