جشن 50 سالگي پورشه در فيلمهاي هاليوود



اخبار فرهنگی - جشن 50 سالگي پورشه در فيلمهاي هاليوود

اين اتومبيل پاي ثابت فيلمهاي كلاسيك تا فيلمهاي امروزي بوده و تقريبا گل سر سبد فيلمهاي بزرگ جاده اي و حتي اكشن مانند سريع و خشن بوده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,جشن 50 سالگي پورشه در فيلمهاي هاليوود

«پورشه 911» يكي از پايدارترين خودروهاي مورد استفاده در هاليوود است كه به تازگي وارد 50 سالگي شده است. اين اتومبيل پاي ثابت فيلمهاي كلاسيك تا فيلمهاي امروزي بوده است و حضور آن را در فيلمهاي متعددي از «آني هال» (ساخته وودي آلن) تا «سرقت در 60 ثانيه» مشاهده كرده ايم.اين خودرو تقريبا گل سر سبد  فيلمهاي بزرگ جاده اي و حتي اكشن مانند سريع و خشن بوده است.

پورشه 911 علاوه بر آنكه پاركينگ چهره هاي مطرح عرصه هنر و سرگرمي همچون جي لنو تا جري ساين فيلد را اشغال كرده، در بيشتر فيلم‌هاي ساخته شده در هاليوود كاربرد داشته است و يا حتماً نمايي از اين خودرو در فيلمهاي بزرگ به چشم مخاطب خورده است. اولين نمونه آن حضور پورشه در فيلم «گرگ وال استريت» ساخته «مارتين اسكورسيزي»  است كه به گونه اي خودروي «جوردن بلفورت» (بابازي لئوناردو در كاپريو) را نشان ميدهد. اين خودرو گاهي اوقات بيشتر از موارد اساسي يك فيلم باعث جذب مخاطب مي شود.

 اخبار,اخبار فرهنگی,جشن 50 سالگي پورشه در فيلمهاي هاليوود

 اين مدل پورشه علاوه بر آنكه تا حدودي بر جنبه ثروت و اشرافيت يك فيلم تاثير دارد، تبليغات گسترده اي را همانند هر خودروي آلماني ديگر در فيلمهاي بزرگ ارائه كرده است. در ابتداي فيلم «سرقت 60ثانيه» (با بازي نيكلاس كيج) قهرمان داستان با يك پورشه نقره اي دركمتر از 60 ثانيه وارد طبقه همكف نمايشگاه شده و پس از آن در يك مسابقه خياباني مدلي از هوندا را پشت سر مي گذارد. در اين سكانسها كمپاني پورشه با همكاري گروه كاركشته فيلمبرداري،‌ تصاوير زيبايي از اين خودرو، قدرت و سرعت آن را مقابل چشمان مخاطب مي برد.

در فيلم «آني هال» نيز همين منوال است. «وودي آلن» و «دايان كيتون» در سكانسي با پورشه 911 به فرودگاه رسانده مي شود.

حتي در فيلم «بول دورهام» (Bull Durham) «تيم رابينز» علناً در ديالوگ خاصي اين جمله را زمزمه مي كند كه «من درحال سواري با پورشه هستم».

 اخبار,اخبار فرهنگی,جشن 50 سالگي پورشه در فيلمهاي هاليوود

دنياي انيميشن نيز از تاثيرات تبليغات پورشه بي بهره نبوده است. انيميشن معروف «ماشينها» يكي از بهترين كاراكترهاي خود را يك پورشه آبي رنگ در نظر گرفته كه تاثير زيادي روي كاراكتر اصلي اين انيميشن دارد. «جان لستر» كارگردان اين انيميشن نيز طراحي پورشه آبي رنگ انيميشن ماشين ها را حتي بهتر از كاراكتر اصلي عنوان كرده است.

  اخبار,اخبار فرهنگی,جشن 50 سالگي پورشه در فيلمهاي هاليوود

پورشه دردهه 60 هم محبوب چهره هاي هاليوودي بوده است، به عنوان مثال «يانيس جاپلين» درسال 1971 ترانه اين در وصف رانندگي با پورشه سرود.

اين نمونه ها تنها گوشه اي از حضور پورشه درسينماي هاليوود از سال 1963 تاكنون بوده است.اين برند الماني در 385 فيلم هاليوودي به نمايش در آمده است.

آئودي، بي ام دبليو، فورد و مرسددس بنز از ديگر برندهاي بزرگ خودروسازي حاضر در فيلمهاي هاليوودي هستند. منتظ گزازش ما از پركاربردترين خودرو در فيلمهاي هاليوودي باشيد.

اخبار فرهنگی - سینما خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------