پولسازترین بازیگران سال۲۰۱۴ چه كساني هستند؟



اخبار فرهنگی - پولسازترین بازیگران سال۲۰۱۴ چه كساني هستند؟

نشریه "فوربس" فهرست سودآورترین بازیگران مرد و زن هالیوود را در جدیدترین شماره‌اش منتشر کرد.

نشریه "فوربس" فهرست سودآورترین بازیگران مرد و زن هالیوود را در جدیدترین شماره‌اش منتشر کرد.

پس از اینکه هفته گذشته «آدام سندلر» از سوی نشریه فوربس به عنوان کم بازده‌ترین بازیگر هالیوودی شناخته شد‌، این نشریه اقتصادی اقدام به انتشار فهرستی از بازیگران هالیوودی کرده است که بیشترین سود را برای تهیه کنندگان و کمپانی‌های فیلمسازی در ازای مبلغ دریافتی‌شان به ارمغان می‌آورند.
 
بر این اساس «جنیفر لاورنس» بازیگر جوان و برنده اسکار به عنوان پولسازترین بازیگر هالیوود در سال 2014 انتخاب شد، چرا که دو فیلم «بازی‌های بقاء: زاغ مقلد» و «مردان ایکس؛ روزهای گذشته آینده» از او در مجموع 1/4 میلیارد دلار در سطح گیشه جهانی فروخت.
 
«کریس پرت» بازیگر نقش اصلی فیلم «نگهبانان کهکشان» و انیمیشن «فیلم لگو» نیز در مجمع با این دو فیلم فروش 1/2 میلیون دلاری را برای هالیوود رقم زد. در این فهرست «اسکارلت یوهانسون» نیز در جایگاه سوم قرار داد که با فیلم‌های «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی»، «لوسی» و «زیر پوست» با بازی وی در مجموع فروش 1/18 میلیارد دلاری را ثبت کردند.
 
«مارک والبرگ» بازیگر فیلم «ترانسفورمرها: عصر انقراض» (پرفروش‌ترین فیلم 2014 سینمای جهان با فروشس بالغ بر یک میلیارد دلار) در مکان بعدی قرار دارد، در رتبه بعدی از پولسازترین بازیگران هالیوودی در سال 2014 «کریس ایوانز» بازیگر فیلم‌های «کاپیتان آمریکا» و «برف شکن» با مجموع فروش بیش از 800 میلیون دلار قرار دارد.
 
«اما استون» نیز با فیلم‌هایش شامل «مرد عنکبوتی شگفت انگیز2»، «جادو زیر نور ماه» و «مرد پرنده» فروش 764 میلیون دلاری در گیشه جهانی سال 2014 ثبت کرده است.
 
«آنجلینا جولی» بازیگر و کارگردان هالیوودی نیز هفتمین بازیگر پولساز سال 2014 است که با فیلم «شریر» فروش 758 میلیون دلاری را در گیشه بدست آورد.
 
در این فهرست «جیمز مک‌آوی»، «مایکل فاسبندر» و «هیو جکمن» در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

اخبار فرهنگی - ايسنا



از بازیگران بیشتر بدانید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------