آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت، گفت: احمد پوری خوب می‌داند که ما می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، اما دنیا ما را عوض کرد. به…

تهیه‌کننده «معمای شاه» خطاب به منتقدان:کمی صبوری به خرج دهید!



تهیه‌کننده سریال در حال پخش «معمای شاه» به برخی انتقادها نسبت به این مجموعه تاریخی پاسخ داد و گفت: بهتر است برای تماشای «معمای شاه» صبوری به خرج دهید؛ چراکه این مجموعه 100 قسمت است و هنوز سه قسمت از آن به روی آنتن رفته است.

 اخبار,اخبار فرهنگی,معمای شاه,سریال معمای شاه

 علی لدنی در ادامه مطالب بالا خاطرنشان کرد: برخی افراد خاص نسبت به «معمای شاه» انتقادهایی را مطرح می‌کنند که البته خوب است و ما از انتقادها خوشحالیم اما بهتر است کمی صبوری به خرج بدهند و عناد نداشته باشند. ما خوشحالیم که مردم حساس باشند و خدا خیرشان بدهد اما به شرطی که انتقادها درست باشد؛ به عنوان مثال برخی افراد خاص معتقدند که ما در «معمای شاه» فضای موجود را با فضای آن زمان تطبیق داده‌ایم؛ بنابراین از ما ایراد گرفته‌اند و می‌گویند زمان گذشته را با حال حاضر مقایسه کرده‌ایم؛ در حالی که کار ما اصلا مقایسه نیست، بلکه ما یک جریان تاریخی را همراه با مستندات واقعی روایت کرده‌ایم. ما هیچ وقت فضای موجود را با فضای گذشته قیاس نمی‌کنیم و به نظرم این برداشت‌ها، سیاسی، غیرمنطقی و غیراصولی است.

وی سپس تصریح کرد: ما در «معمای شاه» یک تاریخ را بیان می‌کنیم تا جامعه ما به ویژه نسل چهارم ما آگاه شوند؛ بنابراین اینکه مردم چه برداشتی داشته باشند دیگر وظیفه ما نیست؛ چراکه بعضا انتقاداتی درباره کار مطرح می‌شود که به نظرم برداشتی است نه ماهیتی؛ به عنوان مثال یکسری واقعیت‌ها از زمان رضا شاه وجود داشته و در تاریخ هم ثبت شده است و حتی شاهدان عینی آن دوران هم تأیید می‌کنند، مثل تریاک کشیدن رضا شاه که در تاریخ نوشته شده و ما نمی‌توانیم آن‌را انکار کنیم. ما در «معمای شاه» خوب و بد را با هم گفتیم؛ به عنوان مثال اگر بد رضا شاه را گفتیم، کارهای خوبش را هم گفتیم؛ مثل اعلام بی‌طرفی‌اش در جنگ جهانی دوم و مدیریت خوب وی در اعلام بی‌طرفی در جنگ جهانی دوم، ساخت تونل کندوان، ساخت دانشگاه و ... که به همه این اقدامات اشاره شده است اما کارهای بدش مثل زندانی‌کردن مردم، کشف حجاب و... را هم بر اساس مستندات واقعی روایت کرده‌ایم؛ بنابراین آنچه در «معمای شاه» گفته می‌شود واقعیت دارد اما برخی افراد خاص فکر می‌کنند ما زمان گذشته را با زمان حال تطبیق داده‌ایم.

لدنی تأکید کرد: ما سعی کردیم به تاریخ کشورمان وفادار باشیم و خوب و بد را با هم بگوییم؛ به عنوان مثال اینکه محمدرضا پهلوی در دوران جوانی‌اش که ولیعهد بوده، مسلما جوانی می‌کرد و یکسری کارهای خلاف هم انجام می‌داد که واقعا در تاریخ اتفاق افتاده است، پس افراد خاص نباید ناراحت شوند. وظیفه همه گروه سازنده «معمای شاه» وفاداری به تاریخ بوده است؛ بنابراین ما هیچ چیزی را از خودمان روایت نکرده‌ایم.

تهیه‌کننده «معمای شاه» بار دیگر یادآور شد: «معمای شاه» 100 قسمت است، پس افراد خاص باید صبر و سپس برداشت کنند. فعلا سه قسمت از کار به روی آنتن رفته است، پس بهتر است صبوری به خرج دهیم و اگر هم قرار است انتقادی به کار انتقادی وارد شود با دقت انجام شود. در هر صورت امیدوارم مردم از دیدن «معمای شاه» لذت ببرند.

وی در پایان درباره‌ی آخرین وضعیت تولید «معمای شاه» اعلام کرد: تاکنون 24 قسمت از این مجموعه آماده پخش شده است اما همچنان در حال تصویربرداری قسمت‌های آینده و صداگذاری و دوبله قسمت‌های آماده‌شده هستیم. پیش‌بینی ما این است که اسفند ماه به شهر قم سفر داشته باشیم. در حال حاضر هم گروه سازنده در شهرک سینمایی غزالی مشغول به کار هستند و سکانس‌های مربوط به وقایع 30 تیر را ضبط می‌کنند.

لدنی همچنین درباره‌ی انتخاب بازیگر نقش «آیت‌الله بروجردی» گفت: فعلا برای انتخاب این شخصیت در حال مذاکره هستیم و طی هفته آینده به طور قطع مشخص می‌شود.


اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------