کتایون ریاحی از نگاه دوستان اش!



اخبارفرهنگی - کتایون ریاحی از نگاه دوستان اش!

در «شام آخر» با خانم ریاحی همبازی بودم، بسیار دوست داشتم این همراهی ادامه پیدا می‌كرد اما ایشان متاسفانه بنا به دلخواه شخصی‌شان از سینما و تلویزیون فاصله گرفتند و از این اتفاق بسیار متاسفم.

هانیه توسلی: ریاحی هنرمند همراهی است
در «شام آخر» با خانم ریاحی همبازی بودم، بسیار دوست داشتم این همراهی ادامه پیدا می‌كرد اما ایشان متاسفانه بنا به دلخواه شخصی‌شان از سینما و تلویزیون فاصله گرفتند و از این اتفاق بسیار متاسفم.

در سینما بازیگرهای خانمی كه با هم همبازی می‌شوند سعی می‌كنند به گونه‌ای برخورد كنند كه فقط خودشان به چشم بیایند اما واقعا در این فیلم ایشان احساس رقابت با من نداشتند و آنقدر فضا دوستانه بود كه ما به سختی می‌توانستیم حالت‌های خصمانه‌ای كه مجبور بودیم در فیلم  ایفا كنیم را به تصویر بكشیم.  خانم ریاحی سعی می‌كنند تجربیات‌شان را با دوستان همبازی‌شان به اشتراك بگذارند كه این مسئله به روح بزرگ‌شان برمی‌گردد.

اخبار,اخبارفرهنگی,کتایون ریاحی

طرفداران بسیاری دارند و می‌دانم كه همواره این طرفداران برقرار خواهند بود و با كار نكردن ایشان طرفداران‌شان نه تنها از بین نمی‌روند كه كم هم نمی‌شوند.  من مطمئن هستم، ایشان اگر بخواهند همین حالا هم می‌توانند به سینما برگردند و بدرخشند و مطمئن‌تر هستم كارگردانان زیادی از نبود ایشان در سینما احساس خلأ می‌كنند.  امیدوارم كه دوباره با ایشان همبازی شوم و اخلاق حرفه‌ای واقعی را در كنارشان تمرین كنم.

كتایون ریاحی از آن دست بازیگرانی است كه هرگز نیاز نداشته است برای دیده شدن دست به كارهای غیرعادی بزنند.  ایشان با متانت كارشان را كرده اند  و آن گونه كه شایسته‌‌شان بوده دیده شده و به هنرشان احترام گذاشته شده است.  امیدواریم كه ایشان پس از مدتی استراحت كه گفته بودند به آن نیاز دارند دوباره به خانواده سینما برگردند.  در كنار كارهای انسان‌دوستانه‌ای كه انجام می‌دهند به فعالیت‌های هنری‌شان هم برسند تا همه از حضورشان لذت ببرند و استفاده كنند.

گوهر خیراندیش: سینما به هنرمندی مانند ریاحی به خود می‌بالد
خانم كتایون ریاحی، بانوی هنرمند و بازیگر تلویزیون و سینما هستند. آشنایی من با ایشان به زمان‌های قدیمی برمی‌گردد كه كارهای ایشان را می‌دیدم و با ایشان همبازی نشدم تا فیلم «دعوت» ساخته آقای حاتمی‌كیا كه در یكی از اپیزود‌ها با ایشان بازی كردم. آرامش، صبوری، وقار و بازی‌شان همه را به احترام به ایشان وامی‌داشت. با اینكه یكی، دو صحنه با ایشان بازی داشتم اما لذت بازی با ایشان در ذهن من ماندگار هست و برایم تداعی‌كننده زنی با قلب مهربان، بزرگ و بیش از همه صبور و آرام است.

اخبار,اخبارفرهنگی,کتایون ریاحی

ایشان مدیریت بنیاد نیكوكاری كمك (كیش مهر كتایون) كه حامی كودكان ناشنوای نیازمند كاشت حلزونی گوش است را برعهده دارند و در مراسمی برای بنیاد هنرمندان را دعوت كردند كه من هم به آنجا رفتم. این مراسم برای پدر و مادرها و افراد دیگری كه با این كودكان ارتباط داشتند، بود و اطلاعات لازم را در اختیار آنها می‌گذاشت. در آنجا با احترام و توجهی كه به بازیگران داشتند و نظارتی كه بر امور می‌كردند، فضای خوبی را فراهم كردند. چند وقتی است ایشان از عرصه بازیگری دور هستند و فعالیتی ندارند اما دیدم كه فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیرخواهانه انجام می‌دهند.

من می‌بالم كه بازیگران ما منهای توانایی بازیگری می‌توانند منبع انرژی برای كارهای خیرخواهانه هم باشند و وقتی می‌دیدم ایشان از موقعیت و شهرتی كه دارند برای كارهایی انسان‌دوستانه و خیرخواهانه بهره می‌برند، واقعا لذت بردم. بازی درخشان و چهره زیبای ایشان در نقش زلیخا در سریال یوسف (ع) در اذهان مردم ماندگار است و ایشان از این وجهه برای حركت‌های خیرخواهانه استفاده می‌كنند.
 خداوند به ایشان سلامتی بدهد و تا هر زمانی كه دوست دارند و در هر عرصه‌ای كه می‌خواهند فعالیت كنند. آرزوی توفیق برای‌شان دارم.

مصطفی زمانی: كتایون ریاحی به معنای واقعی هنرمند است
من افتخار داشتم در سریال «یوسف پیامبر» در كنار خانم ریاحی باشم، ایشان به تمامی معنا انسان شریف و هنرمند برجسته‌ای هستند. همیشه روحیات ایشان را سر صحنه فیلمبرداری تحسین می‌كردم، نه‌تنها خودشان به خوبی از پس نقش‌شان برمی‌آمدند كه به بازیگرهای دیگر هم كمك می‌كردند تا بتوانند به خوبی از پس كارشان برآیند.  خانم ریاحی كه در این سریال پارتنر اصلی من به حساب می‌آمدند تمام مدت تلاش می‌كردند در سكانس‌هایی كه حتی حضور هم ندارند به من كمك كنند تا بتوانم به خوبی نقش «یوسف» را بازی كنم.

اخبار,اخبارفرهنگی,کتایون ریاحی

اخلاق حرفه‌ای یكی از مباحثی است كه من واقعا با همكاری با ایشان آموختم. به‌موقع سر ضبط حاضر می‌شدند و نكته جالب این است كه در مدت طولانی كه با هم بودیم، اگر ناملایماتی هم وجود داشت ایشان هرگز عصبانی نمی‌شدند و خستگی نمی‌توانست باعث شود با همكاران بد برخورد كنند.  ایشان از لحاظ كارهای خیریه نیز بسیار پیشقدم هستند و برای كارهای خیریه به شكل كاملا داوطلبانه حاضر می‌شوند و طرفداران خود را تشویق می‌كنند كه برای كارهای خیر اقدام كنند.

مدتی است كه سینما و تلویزیون از حضورشان محروم است و این بانوی هنرمند و خوش‌سیما در كیش ایران خلوتی گزیده و مشغول نوشتن است، هنرمندانی همچون خانم ریاحی حیف است كه سینما و تلویزیون را از حضور خود بی‌نصیب بگذارند و مطمئنا طرفداران ایشان هم دیگر طاقت دوری از این هنرمند عزیز را ندارند، امیدوارم هرچه زودتر ایشان را مانند گذشته پركار و پررنگ ببینیم.

اخبارفرهنگی - مجله زندگی ایده آل

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------