سحر زکریا: بعد از 21 سال خانه نشین شده ام/ نابازیگرها نقش های اول را می خرند



اخبار , اخبار فرهنگی ,سحر زکریا

سحر زکریا گفت: متاسفانه باید بعد از 21سال کار و زحمت در عرصه بازیگری خانه نشین شوم و ببینم که افرادی که ربطی به این حرفه ندارند،نقش اول بازی می کنند.

«سحر زکریا» بازیگر سریال های طنز تلویزیونی در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس با اشاره به ساخت آثار طنز و دلخوری برخی از اقشار جامعه گفت: متاسفانه هر کاری که ساخته می شود همیشه یک عده هستند که اعتراض کنند و بهشان بر میخورد.

 

وی افزود: خاصیت کار طنز شوخی کردن و بیان اتفاقات جامعه به زبانی طنزو گاه انتقادی است. ولی گروهی بدون هیچ دلیلی دوست دارند مشکلات جامعه را نادیده بگیرند و فقط چرا بگویند.

 

وی درباره خانه نشینی خود و برخی از بازیگران آثار طنز و جدی ادامه داد: در جامعه ما بازیگرانی که سالها درس خوانده و زحمت کشیدند، الان باید خانه نشین شوند و عده ای که ربطی به این حرفه ندارند، کار را دست بگیرند.به نظر من مشکل بزرگتری از اعتراض مردم به آثار طنز وجود دارد و آن در خانه ماندن و بیکاری بازیگرانی مثل من است.هشت ماه است که در هیچ کاری بازی نکردم. باور کنید اگر کار دیگری بلد بودم، این حرفه را ترک می کردم.

 

زکریا با اشاره به حضور افراد نابازیگر در حوزه طنز و آثار ملودرام تصریح کرد: متاسفانه افرادی را در حوزه سریال و فیلم سازی می بینم که هیچ شناسنامه کاری ندارند و مبلغی را هم پرداخت می کنند تا در این حوزه مانده و فعالیت کنند. من و همکارانم آنها را نمی شناسیم و اصلا معلوم نیست تحصیلات آنها در چه زمینه ای است. هرچه هست حضور آنها مانع از کار کردن ما شده است و نمی دانم چرا تهیه کنندگان سراغ افراد فعال و تحصیلکرده این کار نمی روند.

 

بازیگر سریال «قهوه تلخ» ادامه داد: 21 سال از فعالیت من در عرصه بازیگری می گذرد و باید نگران مسائل مالی خود باشم. متاسفانه بازیگران از هیچ امنیت شغلی برخوردار نیستند و شرایط سختی بر آنها حاکم شده است. من اگر کارمند بودم چند سال دیگر بازنشسته می شدم.

 

زکریا تصریح کرد: بعد از 21سال فعالیت باید در خانه بنشینم و ببینم افرادی با کلی عمل جراحی روی صورتشان وارد این حرفه شدند و اسم خود را هم بازیگر گذاشتند. اگر بازیگری می دانستند دلم نمی سوخت. باور کنید اگر به من کار دیگری پیشنهاد میشد، این کار را کنار می گذاشتم.

 

وی ادامه داد: تمام این هنر دست مافیاست.فردی که با من در کاری حضور داشت و توان گفتن یک خط دیالوگ را نداشت الان می بینم که در یک سریال به او نقش اول دادند، خوب این درد بزرگی است. امثال من خیلی تلاش کردند که درست باشند و با علم این هنر وارد شوند، ولی چه فایده که کاری از دست ما بر نمی آید کار در دست عده ای است که ما آنها را نمی شناسیم.

 

بازیگر سریال «میلیاردر» اظهارداشت: آن زمانی که ما وارد این کار شدیم شرایط خیلی متفاوت بود و باید رزومه قوی را ارائه می دادیم، باید به تماشای تئاتر می رفتیم و همینطور به سینما و باید قدرت تحلیل آثار را داشتیم. باور کنید این افراد به اصطلاح بازیگر حتی یک خط اطلاعات در مورد این هنر در سطح داخلی و بین المللی ندارند. واقعا این جای سوال است که آنها در حرفه ما چه کار می کنند؟

 

زکریا تصریح کرد: شما حساب کنید چند درصد مردم به سینما می روند و چند درصد فیلم های شبکه خانگی که در سوپرمارکت ها عرضه می شوند، به فروش می رسند؟ باور کنید زمانی که برای خرید به مغازه ای می روم مردم از من سوال می کنند که چرا این آثار با این افراد و با این سطح از کیفیت به بازار می آید؟ مردم به دنبال اثری خوب هستند و هنوز از خاطره خوش سریال «پاورچین» و «قهوه تلخ» می گویند.مردم خیلی به ما لطف دارند و من از آنها ممنون هستم.این خستگی را از من دور می کند.به هر حال امیدوارم شرایط تغییر کند.
اخبار فرهنگی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------